Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Üroloji | TIP 517 | 5 | 60 + 54 | 5 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HACI İBRAHİM ÇİMEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HASAN SALİH SAĞLAM, Prof.Dr. OSMAN KÖSE, Prof.Dr. FİKRET HALİS, Prof.Dr. AHMET GÖKÇE, Doç.Dr. HACI İBRAHİM ÇİMEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı |
Üroloji klminik uygulama programı sonunda öğrencilerin, 1. Hastalar ve yakınlarıyla profesyonel düzeyde iletişim kurabilmeleri, 2. Yetişkin ve çocuklarda genitoüriner sistem hastalıklarının patofizyoloji ve klinik özelliklerini öğrenmeleri ve bunlar arasında bağlantı kurabilmeleri, 3. Sık karşılaşılan ürolojik problemlere birinci basamak hekimi düzeyinde tanı koyabilme, değerlendirebilme, ilk basamak tedavileri düzenleyebilme ve hastaları doğru yerlere yönlendirebilme yeteneğini kazanmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | 1- Staj tanıtımı 2- Semptomatoloji - Semiyoloji 3- Ürolojik tanı yöntemleri 4- BPH 5- Çocuklarda işeme disfonksiyonu + VUR 6- Non spesifik üriner sistem enfeksiyonları 7- Spesifik üriner sistem enfeksiyonları 8- Prostat kanseri 9- Böbrek tümörleri 10- Testis tümörleri 11- Erkek infertilitesi 12- Ürolojik travmalar 13- Sık görülen çocukluk çağı hastalıkları 14- Hematüri 15- İnmemiş testis 16- Taş hastalıkları 17- Transplantasyon 18- Skrotum kapsamı hastalıkları 19- Sürrenal tümörler 20- Kadın inkontinansı 21- Disfonksiyonel işeme 22- Ürotelyal tümörler 23- Erkek cinsel işlev bozukluğu 24- Ürolojik aciller 25- Obstrüktif üropati 26- Üriner anomaliler 27- Nörolojik üroloji |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Genitoüriner sistemin anatomi ve fizyolojisini kavrayabilmeleri, | Anlatım, | Sınav, Sözlü Sınav, |
2 | Ürogenital sistem hastalıklarında görülen semptomları tanıyabilme, patofizyolojik ilişkiyi kurabilme ve anamnez alırken hastayı doğru olarak yönlendirebilmeleri, | Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
3 | Kadın ve erkek genital organ muayenesi, parmakla rektal muayene dahil olmak üzere tam bir fizik muayene yapabilmeleri, | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Sınav, Sözlü Sınav, |
4 | Ürolojide sık olarak kullanılan radyolojik görüntüleme yöntemlerini tanıyabilme ve yorumlayabilmeleri, | Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
5 | Ürogenital travmalı ve diğre ürolojik acil hastalara yaklaşımı ve tedavi prensiplerini sayabilmeleri, | Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
6 | Ürogenital sistem enfeksiyonlarının tanı ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili gerekli bilgileri belirtebilmeleri, | Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
7 | Üriner sistem taş hastalığı hakkında bilgilenmeleri, tanı ve tedavi yaklaşımlarını öğrenmeleri, | Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
8 | Ürogenital sistem tümörleri hakkında genel bir bilgiye sahip olmaları, | Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
9 | Pediatrik ürolojik problemlerin tanı koyulması, değerlendirilmesi ve tedavi prensiplerini öğrenmeleri | Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
10 | İnfertilite, inkontinans ve nörojen mesane hakkında genel bir bilgiye sahip olma, tanı ve tedavi prensiplerini belirtebilmeleri, | Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
11 | Mesane kateterizasyonunu doğru bir şekilde uygulayabilmeleri, | Alıştırma ve Uygulama, | Sözlü Sınav, |
12 | Parmakla prostat muayenesini doğru bir şekilde yapabilmeleri, | Alıştırma ve Uygulama, | Sözlü Sınav, |
13 | idrar incelemesinde önemli hususları öğrenir | Anlatım, | Ödev, |
14 | ürolojik acilleri öğrenir | Anlatım, | Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Semptomoloji-semiyoloji | |
2 | Taş hastalığı ve Obstrüktif üropati | |
3 | Benin prostat hipertrofisi | |
4 | Ürolojide tanı yöntemleri | |
5 | Disfonksiyonel işeme | |
6 | Prostat kanseri | |
7 | Erkek cinsel işlev bozuklukları, İnkontinansı | |
8 | Üriner enfeksiyonlar | |
9 | Üriner enfeksiyonlar | |
10 | Üriner anomaliler | |
11 | Ürolojik aciller ve travmalar | |
12 | Böbrek tümörleri | |
13 | Testis tümörleri | |
14 | Transplantasyon |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Staj dersleri öncesinde öğrencilerle güncel ders notları paylaşılmaktadır |
Ders Kaynakları | Avrupa Üroloji Derneği Kılavuzları Campbell Walsh Wein Üroloji |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Tıp Pç1 | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti- Hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
3 | Sağlık Hizmeti- Birey ve toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler | X | |||||
4 | Sağlık Hizmeti- Sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışmaları yapar | ||||||
5 | Sağlık Hizmeti- Toplum bireylerine, hastalara ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir | ||||||
6 | Sağlık Hizmeti- Korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir | X | |||||
7 | Sağlık Hizmeti- Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir | X | |||||
8 | Sağlık Hizmeti- Hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur | X | |||||
9 | Sağlık Hizmeti- Sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | X | |||||
10 | Etik ve Mesleki İlkeler- İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. | X | |||||
11 | Etik ve Mesleki İlkeler- Etik ve yasal ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir. | X | |||||
12 | Etik ve Mesleki İlkeler- Nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir | X | |||||
13 | Etik ve Mesleki İlkeler- Mesleki performansını değerlendirir | X | |||||
14 | Sağlık Savunucusu- Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur. | X | |||||
15 | Sağlık Savunucusu- Sağlık hizmetinin tüm bileşenleri ile işbirliği yapar | X | |||||
16 | Sağlık Savunucusu- Birey ve toplum sağlık göstergelerini değerlendirir | X | |||||
17 | Sağlık Savunucusu- Kendi sağlığını korumaya önem verir | X | |||||
18 | Lider- Sağlık ekibi içinde liderlik yapar. | X | |||||
19 | Lider- Sağlık hizmetlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | X | |||||
20 | Ekip- Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir. | X | |||||
21 | Ekip- Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. | X | |||||
22 | Ekip- Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | X | |||||
23 | İletişim- Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ile etkili iletişim kurar | X | |||||
24 | İletişim- Farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar | X | |||||
25 | İletişim- Tanı, tedavi, takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
26 | Bilimsel Yaklaşım- Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve uygular | X | |||||
27 | Bilimsel Yaklaşım- Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir | X | |||||
28 | Bilimsel Yaklaşım- Kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular | X | |||||
29 | Bilimsel Yaklaşım- Bilişim teknolojilerini kullanır | X | |||||
30 | Yaşam Boyu Öğrenme- Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir | X | |||||
31 | Yaşam Boyu Öğrenme- Yeni bilgileri edinme ve yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir | X | |||||
32 | Yaşam Boyu Öğrenme- Doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 60 | 1 | 60 |
Sözlü Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 54 | 1 | 54 |
Toplam İş Yükü | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |