Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Nöroloji TIP 512 5 62 + 36 5 5
Ön Koşul Dersleri

yok

Önerilen Seçmeli Dersler

yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MURAT ALEMDAR
Dersi Verenler Prof.Dr. AYHAN BÖLÜK, Prof.Dr. DİLCAN KOTAN, Doç.Dr. BİLGEHAN ATILGAN ACAR, Doç.Dr. TÜRKAN ACAR, Doç.Dr. YEŞİM GÜZEY ARAS, Prof.Dr. MURAT ALEMDAR,
Dersin Yardımcıları

-

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Özellikle acil ve sık görülen nörolojik hastalıklara birinci basamak düzeyinde tanı koymak ve tedavi etmek; akut tedavi gerektiren klinik durumları tanımak ve tedavi yöntemlerini açıklamak; acil nörolojik durumları tanımak,  kronik nörolojik hastalıkların birinci basamak koşullarında izlemini yürütebilmek; nörolojik belirti ve bulguları tanımak ve ilgili olabilecek hastalık ön tanısıyla uygun koşullarda sevk etmek için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Nörolojik muayene

Sinir sistemi anatomisi

Nörolojik aciller ve konsültasyonlar

Bilinç bozuklukları

Baş ağrısı

İnme

Demiyelinizan hastalıklar

Motor nöron hastalıkları

Epilepsi

Demans

Kranial sinirler

Omurilik hastalıkları

Vertigo

Periferik nöropatiler ve polinöropatiler

Uyku hastalıkları

Hareket hastalıkları

Kas hastalıkları

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Nörolojik muayene Anlatım, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav,
2 akut inme yönetimi Bireysel Çalışma, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
3 akut nöropati yönetimi Bireysel Çalışma, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
4 epilepsi yönetimi Bireysel Çalışma, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
5 demans tanı ve tedavisi Bireysel Çalışma, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
6 multiple skleroz tanısı Bireysel Çalışma, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
7 baş ağrısı yönetimi Bireysel Çalışma, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
8 baş dönmesi yönetimi Bireysel Çalışma, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
9 nörolojik acilleri tanıyabilme Bireysel Çalışma, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
10 parkinson tanı ve tedavisi Bireysel Çalışma, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
11 koma ayırıcı tanısı Bireysel Çalışma, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Nörolojik Muayene
2 Anamnez, KİBAS, transvers miyelit, polinöropati, kas hastalıkları, nörolojik aciller ve nörolojik konsültasyon
3 İnme, baş ağrısı, epilepsi, demiyelinizan hastalıklar, motor nöron hastalığı, demans, uyku hastalıkları, kranial sinirler, trigeminal nevralji,hareket hastalığı, vertigo, SSS anatomisi,
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Kaynaklar
Ders Notu

İlgili öğretim üyesi tarafından yüklenir.

Ders Kaynakları

İTF nöroloji (http://www.itfnoroloji.org/ekitap.htm)

Güncel kılavuz ve literatür

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Tıp Pç1 X
2 Sağlık Hizmeti- Hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. X
3 Sağlık Hizmeti- Birey ve toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler X
4 Sağlık Hizmeti- Sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışmaları yapar X
5 Sağlık Hizmeti- Toplum bireylerine, hastalara ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir X
6 Sağlık Hizmeti- Korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir X
7 Sağlık Hizmeti- Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir X
8 Sağlık Hizmeti- Hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur X
9 Sağlık Hizmeti- Sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur X
10 Etik ve Mesleki İlkeler- İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. X
11 Etik ve Mesleki İlkeler- Etik ve yasal ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir. X
12 Etik ve Mesleki İlkeler- Nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir X
13 Etik ve Mesleki İlkeler- Mesleki performansını değerlendirir X
14 Sağlık Savunucusu- Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur. X
15 Sağlık Savunucusu- Sağlık hizmetinin tüm bileşenleri ile işbirliği yapar X
16 Sağlık Savunucusu- Birey ve toplum sağlık göstergelerini değerlendirir X
17 Sağlık Savunucusu- Kendi sağlığını korumaya önem verir X
18 Lider- Sağlık ekibi içinde liderlik yapar. X
19 Lider- Sağlık hizmetlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır X
20 Ekip- Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir. X
21 Ekip- Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. X
22 Ekip- Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır X
23 İletişim- Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ile etkili iletişim kurar X
24 İletişim- Farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar X
25 İletişim- Tanı, tedavi, takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. X
26 Bilimsel Yaklaşım- Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve uygular X
27 Bilimsel Yaklaşım- Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir X
28 Bilimsel Yaklaşım- Kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular X
29 Bilimsel Yaklaşım- Bilişim teknolojilerini kullanır X
30 Yaşam Boyu Öğrenme- Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir X
31 Yaşam Boyu Öğrenme- Yeni bilgileri edinme ve yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir X
32 Yaşam Boyu Öğrenme- Doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sözlü Sınav 1 133 133
Toplam İş Yükü 133
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,32
Dersin AKTS Kredisi 5