Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon TIP 507 5 22 + 63 5 5
Ön Koşul Dersleri

yok

Önerilen Seçmeli Dersler

yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. KEMAL NAS
Dersi Verenler Prof.Dr. İBRAHİM TEKEOĞLU, Prof.Dr. AYHAN KAMANLI, Prof.Dr. KEMAL NAS,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Kas-iskelet sistemi problemleri, nörolojik hastalıklar, amputasyonlar, pelvik organ fonksiyon bozuklukları, kardiyopulmoner yetmezlik, kronik ağrı ve kansere bağlı özürlülük gibi akut ve kronik problemlere bütünsel olarak yaklaşım, tüm yaş gruplarında özürlülüğe yol açan tıbbi durumların ve bunlara bağlı olarak oluşan hastalık halinin önlenmesi, teşhisi, tedavisi ve rehabilitasyonu ile ilgili temel bilgilerin ve yaklaşımların öğrenilmesi amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

Bu klinik uygulama dersinin içeriği

Klinik öncesi eğitim sürecinde öğrenilen kas iskeler sisteminin temel anatomik özelliklerinin tekrar edildiği ve fizik tedavi ve rehabilitasyon ABD nin ilgilendiği temel hastalıklar ile ilgili öğrencilere tanı, ayrıcı tanı ve tedavi ile ilgili bilgilerin verildiği derslerden oluşmaktadır.

 

 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon’un ana prensiplerini bilir Anlatım, Sınav, Sözlü Sınav,
2 Kas- iskelet sistemi hastalıklarının tanı, konservatif tedavi ve rehabilitasyonu hakkında bilgi sahibi olur. Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Sınav, Sözlü Sınav,
3 Akut ve Kronik ağrıya yaklaşım ve tedavi prensiplerini bilir Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
4 Nörolojik, ortopedik rehabilitasyon prensiplerini bilir Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
5 Sportif yaralanmalarda tanı ve tedavi prensiplerini bilir Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
6 Fizyolojik ya da anatomik yetersizliği olan kişilerin, mevcut kapasitelerini en üst düzeye çıkarmak, bağımlılıklarını azaltmak ve yaşam kalitelerini yükseltmek için gerekli rehabilitasyon prensiplerini bilir Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
7 İnflamatuvar romatizmal hastalıklarda tanı ve tedavi prensiplerini bilir Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Fizik tedavi ajanları
2 Otoimmün romatizmal hastalıklar
3 Egzersiz temel kavramlar
4 Osteoartrit tanı ve rehabilitasyon
5 Yumuşak doku romatizmaları
6 Nsaı ilaçların kullanım ilkeleri
7 Artrit kavramı, Bel ağrısı ve ayırıcı tanısı
8 Hemipleji rehabilitasyonu
9 Osteoporoz
10 Spinal kord yaralanmaları
11 Psöriatik artrit
12
13
14
Kaynaklar
Ders Notu

Staj dersleri öncesinde öğrencilerle güncel ders notları paylaşılmaktadır

Ders Kaynakları

1. Oğuz H, Dursu E, Dursun N. Tıbbi Rehabilitasyon, Nobel Tıp Kitabevleri. 2.ci Baskı, 2014 Nobel Tıp Kitabevleri.

2. Klippel HJ, Stone HJ, Crofford JL, White HP. Primer On The Rheumatic Disorders. Thierteenth edition.Springer, Arthritis Foundation, 2008, USA.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Tıp Pç1 X
2 Sağlık Hizmeti- Hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. X
3 Sağlık Hizmeti- Birey ve toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler X
4 Sağlık Hizmeti- Sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışmaları yapar
5 Sağlık Hizmeti- Toplum bireylerine, hastalara ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir
6 Sağlık Hizmeti- Korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir X
7 Sağlık Hizmeti- Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir X
8 Sağlık Hizmeti- Hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur
9 Sağlık Hizmeti- Sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur X
10 Etik ve Mesleki İlkeler- İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. X
11 Etik ve Mesleki İlkeler- Etik ve yasal ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir. X
12 Etik ve Mesleki İlkeler- Nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir X
13 Etik ve Mesleki İlkeler- Mesleki performansını değerlendirir X
14 Sağlık Savunucusu- Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur.
15 Sağlık Savunucusu- Sağlık hizmetinin tüm bileşenleri ile işbirliği yapar
16 Sağlık Savunucusu- Birey ve toplum sağlık göstergelerini değerlendirir
17 Sağlık Savunucusu- Kendi sağlığını korumaya önem verir
18 Lider- Sağlık ekibi içinde liderlik yapar.
19 Lider- Sağlık hizmetlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır
20 Ekip- Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir. X
21 Ekip- Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. X
22 Ekip- Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır
23 İletişim- Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ile etkili iletişim kurar X
24 İletişim- Farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar
25 İletişim- Tanı, tedavi, takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. X
26 Bilimsel Yaklaşım- Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve uygular X
27 Bilimsel Yaklaşım- Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir X
28 Bilimsel Yaklaşım- Kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular X
29 Bilimsel Yaklaşım- Bilişim teknolojilerini kullanır
30 Yaşam Boyu Öğrenme- Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir
31 Yaşam Boyu Öğrenme- Yeni bilgileri edinme ve yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir X
32 Yaşam Boyu Öğrenme- Doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)