Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Deri ve Zührevi Hastalıkları | TIP 505 | 5 | 35 + 35 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BAHAR SEVİMLİ DİKİCİER |
Dersi Verenler | Doç.Dr. BERNA SOLAK, Doç.Dr. BAHAR SEVİMLİ DİKİCİER, Doç.Dr. MAHİZER YALDIZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Derinin fizyolojisi, histolojisi ile ilgili bilgilenmek, deri hastalıklarının genel profili hakkında fikir sahibi olabilmek, ayırıcı tanı yapabilmek, toplumsal sonuçları olabilecek bulaşıcı, zührevi ve fiziksel deri hastalıklarını öğrenmek. Dermatolojik acil durumlar hakkında farkındalık ve müdahale konusunda birinci basamak süreçleri öğrenmek amaçlardır. |
Dersin İçeriği | Derinin yapısı ve işlevleri, akne vulgaris, ürtiker, deri tüberkülozu ve lepra, sifiliz ve diğer cinsel yolla bulaşan hastalıklar, otoimmün büllöz hastalıklar, ekzemalar, seboreik dermatit, liken planus, eritrodermi, Behçet hastalığı, pitiriyazis rosea, rosacea, derinin bakteriyel enfeksiyonları, derinin mantar enfeksiyonları, uyuz ve bitlenme, layşmaniazis ders başlıklarını oluşturmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Derinin yapısı, anatomisi ve işlevleri hakkında bilgi sahibi olmak. | Soru-Cevap, Gösteri, Benzetim, Beyin Fırtınası, | Sınav, Sözlü Sınav, |
2 | Akne vulgaris ve akne tipleri tanısı, yönetimi, tedavisi konusunda bilgi edinmek. | Beyin Fırtınası, Gösteri, Tartışma, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, Sınav, |
3 | Deri tüberkülozunun ve lepranın ayırıcı tanısı ve tedavisi hakkında fikir sahibi olmak. | Beyin Fırtınası, Gösteri, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, Sınav, |
4 | Ekzemalar, ürtiker ve anjiyoödem tanısı, yönetimi, tedavisi konusunda bilgi edinmek. | Beyin Fırtınası, | |
5 | Psoriyazis tanısı, yönetimi, tedavisi konusunda bilgi edinmek. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Sifiliz ve diğer cinsel yolla bulaşan hastalıkların tanısı, yönetimi, tedavisi konusunda bilgi edinmek. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
7 | Bakteriyel deri hastalıklarının tanısı, yönetimi, tedavisi konusunda bilgi edinmek. | Beyin Fırtınası, Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
8 | Viral deri hastalıkları tanısı, yönetimi, tedavisi konusunda bilgi edinmek. | Beyin Fırtınası, Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
9 | Reaktif dermatozların ve fiziksel etkenlere bağlı deri hastalıklarının tanınması, yönetimi, tedavisi konusunda bilgi edinmek. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
10 | Leishmaniasis, uyuz ve bitlenmenın tanınması, yönetimi, tedavisi konusunda bilgi edinmek. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
11 | Eritrodermi ve alopesilerin tanınması, yönetimi, tedavisi konusunda bilgi edinmek. | Beyin Fırtınası, Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
12 | Rozasea, p. rozea ve liken planus tanısı, yönetimi, tedavisi konusunda bilgi edinmek. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
13 | Behçet hastalığının tanınması, yönetimi, tedavisi konusunda bilgi edinmek. | Beyin Fırtınası, Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
14 | Benign ve malign deri tümörlerinin tanınması, yönetimi, tedavisi konusunda bilgi edinmek. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | DERİNİN YAPISI, İŞLEVLERİ VE DERI VE ZÜHREVI HASTALIKLARI MUAYENE | |
2 | AKNE VULGARİS | |
3 | PSORİASİS | |
4 | EKZEMALAR VE ÜRTİKER, ANJİYOÖDEM | |
5 | SİFİLİZ VE DİĞER CİNSEL YOLLA BULAŞAN HASTALIKLAR | |
6 | BAKTERİYEL DERİ HASTALIKLARI | |
7 | TÜBERKÜLOZ VE LEPRA | |
8 | BEHÇET HASTALIĞI | |
9 | VİRAL DERİ HASTALIKLARI | |
10 | ERİTRODERMİ ve ALOPESİLER | |
11 | ROZASEA, P. ROZEA, LİKEN PLANUS | |
12 | BENİGN VE MALİGN DERİ TÜMÖRLERİ | |
13 | REAKTİF DERMATOZLAR, FİZİKSEL ETKENLERE BAĞLI DERMATOZLAR | |
14 | LEISMANYAZİS, UYUZ, BİTLENME |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Hizmeti- Edindiği bilgi, beceri ve tutumları sağlık hizmeti sunumunda kullanır. | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti- Hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
3 | Sağlık Hizmeti- Birey ve toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler | X | |||||
4 | Sağlık Hizmeti- Sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışmaları yapar | X | |||||
5 | Sağlık Hizmeti- Toplum bireylerine, hastalara ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir | ||||||
6 | Sağlık Hizmeti- Korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir | X | |||||
7 | Sağlık Hizmeti- Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir | ||||||
8 | Sağlık Hizmeti- Hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur | ||||||
9 | Sağlık Hizmeti- Sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | ||||||
10 | Etik ve Mesleki İlkeler- İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. | X | |||||
11 | Etik ve Mesleki İlkeler- Etik ve yasal ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir. | X | |||||
12 | Etik ve Mesleki İlkeler- Nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir | X | |||||
13 | Etik ve Mesleki İlkeler- Mesleki performansını değerlendirir | X | |||||
14 | Sağlık Savunucusu- Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur. | ||||||
15 | Sağlık Savunucusu- Sağlık hizmetinin tüm bileşenleri ile işbirliği yapar | ||||||
16 | Sağlık Savunucusu- Birey ve toplum sağlık göstergelerini değerlendirir | X | |||||
17 | Sağlık Savunucusu- Kendi sağlığını korumaya önem verir | X | |||||
18 | Lider- Sağlık ekibi içinde liderlik yapar. | ||||||
19 | Lider- Sağlık hizmetlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | ||||||
20 | Ekip- Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir. | X | |||||
21 | Ekip- Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. | ||||||
22 | Ekip- Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | X | |||||
23 | İletişim- Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ile etkili iletişim kurar | X | |||||
24 | İletişim- Farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar | X | |||||
25 | İletişim- Tanı, tedavi, takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
26 | Bilimsel Yaklaşım- Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve uygular | X | |||||
27 | Bilimsel Yaklaşım- Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir | X | |||||
28 | Bilimsel Yaklaşım- Kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular | X | |||||
29 | Bilimsel Yaklaşım- Bilişim teknolojilerini kullanır | X | |||||
30 | Yaşam Boyu Öğrenme- Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir | X | |||||
31 | Yaşam Boyu Öğrenme- Yeni bilgileri edinme ve yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir | X | |||||
32 | Yaşam Boyu Öğrenme- Doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 70 | 1 | 70 |
Toplam İş Yükü | 72 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |