Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Biyoistatistik (Teorik) | TIP 3602 | 3 | 40 + 0 | 0 | 0 |
Ön Koşul Dersleri | Yoktur |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yoktur |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÜNAL ERKORKMAZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ÜNAL ERKORKMAZ, Arş.Gör.Dr. MÜMTAZ MUTLU UMAROĞLU, |
Dersin Yardımcıları | Yoktur |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere, temel istatistiksel kavramlar ve yöntemleri, sağlık alanına özel örnek ve uygulamalarla öğretmek, temel istatistiksel sorunları kendi basına çözebilme, yorumlayabilme ve kendi alanındaki literatürde yer alan istatistiksel çözümlemeleri kavrayıp eleştirel olarak yorumlayabilme becerisi kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği |
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sağlık araştırmalarında Biyoistatistiğin önemini ve temel kavramları bilir | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, | Sınav, |
2 | Tıbbi araştırma planlamasını, araştırma yöntemlerini ve araştırma düzenlerini bilir. | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sınav, |
3 | Veri Toplama Yöntemlerini bilir | Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma, Tartışma, | Sınav, |
4 | SPSS yazılımı menülerini bilir, veri girişi yapar. | Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Anlatım, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, | Sınav, |
5 | Tanımlayıcı İstatistikleri bilir ve hesaplar | Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Anlatım, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, | Sınav, |
6 | Parametre tahminleri yapar | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, | Sınav, |
7 | Tablo ve Grafik Düzenler | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, | Sınav, |
8 | Olasılık ve Olasılık Dağılımlarını bilir ve olasılık hesaplamaları yapar | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sınav, |
9 | Örneklem büyüklüğü hesaplar, örnekleme yöntemlerini bilir | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Problem Çözme, | Sınav, |
10 | Tek Örneklem hipotez Testlerini bilir ve uygular | Anlatım, Problem Çözme, | Sınav, |
11 | Bağımsız İki Örneklem Hipotez Testlerini bilir ve uygular | Problem Çözme, | Sınav, |
12 | Bağımlı İki Örneklem Hipotez Testlerini bilir ve uygular | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Sınav, |
13 | Bağımsız k Örneklem Hipotez Testlerini bilir ve uygular | Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Sınav, |
14 | Bağımlı k Örneklem Hipotez Testlerini bilir ve uygular | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sınav, |
15 | Kategorik veri analizlerini bilir ve uygular | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, | Sınav, |
16 | Korelasyon ve Regresyon Analizlerini bilir ve uygular | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biyoistatistiğe Giriş - Temel Kavramlar | |
2 | Sağlık Bilimlerinde Araştırma ve Planlama | |
3 | Veri Toplama | |
4 | Tanımlayıcı İstatistikler | |
5 | Parametre Tahminleri | |
6 | Tablo Düzenleme - Grafik Düzenleme | |
7 | İstatistiksel Hipotez Testleri | |
8 | Normallik Testleri - Tek Örneklem hipotez Testleri | |
9 | Bağımsız İki Örneklem Hipotez Testleri | |
10 | Bağımlı İki Örneklem Hipotez Testleri | |
11 | Bağımsız k Örneklem Hipotez Testleri | |
12 | Bağımlı k Örneklem Hipotez Testleri | |
13 | Kategorik Veri Analizi | |
14 | Korelasyon ve Regresyon Analizleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Hizmeti- Edindiği bilgi, beceri ve tutumları sağlık hizmeti sunumunda kullanır. | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti- Hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. | ||||||
3 | Sağlık Hizmeti- Birey ve toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler | X | |||||
4 | Sağlık Hizmeti- Sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışmaları yapar | X | |||||
5 | Sağlık Hizmeti- Toplum bireylerine, hastalara ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir | X | |||||
6 | Sağlık Hizmeti- Korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir | X | |||||
7 | Sağlık Hizmeti- Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir | ||||||
8 | Sağlık Hizmeti- Hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur | ||||||
9 | Sağlık Hizmeti- Sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | X | |||||
10 | Etik ve Mesleki İlkeler- İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. | X | |||||
11 | Etik ve Mesleki İlkeler- Etik ve yasal ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir. | X | |||||
12 | Etik ve Mesleki İlkeler- Nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir | ||||||
13 | Etik ve Mesleki İlkeler- Mesleki performansını değerlendirir | X | |||||
14 | Sağlık Savunucusu- Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur. | X | |||||
15 | Sağlık Savunucusu- Sağlık hizmetinin tüm bileşenleri ile işbirliği yapar | X | |||||
16 | Sağlık Savunucusu- Birey ve toplum sağlık göstergelerini değerlendirir | X | |||||
17 | Sağlık Savunucusu- Kendi sağlığını korumaya önem verir | ||||||
18 | Lider- Sağlık ekibi içinde liderlik yapar. | ||||||
19 | Lider- Sağlık hizmetlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | X | |||||
20 | Ekip- Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir. | ||||||
21 | Ekip- Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. | ||||||
22 | Ekip- Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | ||||||
23 | İletişim- Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ile etkili iletişim kurar | X | |||||
24 | İletişim- Farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar | X | |||||
25 | İletişim- Tanı, tedavi, takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
26 | Bilimsel Yaklaşım- Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve uygular | X | |||||
27 | Bilimsel Yaklaşım- Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir | X | |||||
28 | Bilimsel Yaklaşım- Kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular | X | |||||
29 | Bilimsel Yaklaşım- Bilişim teknolojilerini kullanır | X | |||||
30 | Yaşam Boyu Öğrenme- Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir | X | |||||
31 | Yaşam Boyu Öğrenme- Yeni bilgileri edinme ve yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir | X | |||||
32 | Yaşam Boyu Öğrenme- Doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|