Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Enfeksiyon Hastalıkları (Teorik) | TIP 3303 | 3 | 3 + 0 | 0 | 0 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ERTUĞRUL GÜÇLÜ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. OĞUZ KARABAY, Prof.Dr. AZİZ ÖĞÜTLÜ, Prof.Dr. ERTUĞRUL GÜÇLÜ, Dr.Öğr.Üyesi ASLI VATAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Gastrointestinal sistemdeki paraziter hastalıkların diğer gastrointestinal sistem enfeksiyonlarından ayırt edilmesi; Lenforetiküler sistemi tutan enfeksiyonlkar hakkında öğrenciyi bili sahibi yapmak; Viral hepatitlerin ayırıcı tanısını yapabilecek bilgi seviyesine sahip olmak; İshalli hastaya yaklaşım hakkında bilgi sahibi olmak |
Dersin İçeriği | Viral LRS enfeksiyonları Bakteriyel LRS enfeksiyonları Paraziter RLS enfeksiyonları LRS enfeksiyonlarında Tanı yaklaşımları LRS enfeksiyonlarında Tedavi yaklaşımları İntestinal Sestotlar İntestinal Nematodlar Viral hepatit A Viral Hepatit B Viral hepatit C Viral hepatit D Viral hepatit E ince bağırsak tipi ishal Kalın bağırsak tipi ishaller |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | RLS enfeksiyonlarını bilir | Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
2 | RLS enfekaiyonlarıyla karışabilecek non enfeksiyoz nedenler konusunda bilgi sahibi olur | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
3 | RLS enfeksiyonlarının tanısı konusunda bilgi sahibi olur | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
4 | Gastrointestinal sistemin paraziter hastalıklarının ayırıcı tanılarının yapılabilmesi | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
5 | Viral hepatitlerin ayırıcı tanısını yapar | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
6 | Viral hepatitlerin tanısında kullanılan serolojik testleri bilir | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
7 | İshalli hastada enfeksiyöz etkenlerin ayırıcı tanısını yapabilir | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
8 | İnce bağırsak ve kalın bağırsak tipi ishallerin ayırıcı tanısını yapabilir | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Viral LRS enfeksiyonları | |
2 | Bakteriyel LRS enfeksiyonları | |
3 | Paraziter LRS enfeksiyonları | |
4 | LRS enfeksiyonlarında Tanı yaklaşımları | |
5 | LRS enfeksiyonlarında Tedavi yaklaşımları | |
6 | İntestinal Sestotlar | |
7 | İntestinal Nematodlar | |
8 | İntestinal Nematodlar | |
9 | Viral hepatit A | |
10 | Viral hepatit B | |
11 | Viral hepatit C | |
12 | Viral hepatit D ve E | |
13 | İnce bağırsak tipi ishaller | |
14 | Kalın bağırsak tipi ishaller |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Eğitici slaytları |
Ders Kaynakları | Enfeksiyon Hastalıkları kitabı Nobel Tıp Kitabevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Hizmeti- Edindiği bilgi, beceri ve tutumları sağlık hizmeti sunumunda kullanır. | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti- Hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. | ||||||
3 | Sağlık Hizmeti- Birey ve toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler | X | |||||
4 | Sağlık Hizmeti- Sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışmaları yapar | X | |||||
5 | Sağlık Hizmeti- Toplum bireylerine, hastalara ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir | X | |||||
6 | Sağlık Hizmeti- Korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir | X | |||||
7 | Sağlık Hizmeti- Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir | X | |||||
8 | Sağlık Hizmeti- Hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur | X | |||||
9 | Sağlık Hizmeti- Sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | ||||||
10 | Etik ve Mesleki İlkeler- İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. | X | |||||
11 | Etik ve Mesleki İlkeler- Etik ve yasal ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir. | X | |||||
12 | Etik ve Mesleki İlkeler- Nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir | X | |||||
13 | Etik ve Mesleki İlkeler- Mesleki performansını değerlendirir | ||||||
14 | Sağlık Savunucusu- Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur. | ||||||
15 | Sağlık Savunucusu- Sağlık hizmetinin tüm bileşenleri ile işbirliği yapar | X | |||||
16 | Sağlık Savunucusu- Birey ve toplum sağlık göstergelerini değerlendirir | ||||||
17 | Sağlık Savunucusu- Kendi sağlığını korumaya önem verir | ||||||
18 | Lider- Sağlık ekibi içinde liderlik yapar. | X | |||||
19 | Lider- Sağlık hizmetlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | ||||||
20 | Ekip- Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir. | X | |||||
21 | Ekip- Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. | ||||||
22 | Ekip- Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | ||||||
23 | İletişim- Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ile etkili iletişim kurar | ||||||
24 | İletişim- Farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar | ||||||
25 | İletişim- Tanı, tedavi, takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | ||||||
26 | Bilimsel Yaklaşım- Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve uygular | ||||||
27 | Bilimsel Yaklaşım- Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir | ||||||
28 | Bilimsel Yaklaşım- Kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular | ||||||
29 | Bilimsel Yaklaşım- Bilişim teknolojilerini kullanır | ||||||
30 | Yaşam Boyu Öğrenme- Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir | ||||||
31 | Yaşam Boyu Öğrenme- Yeni bilgileri edinme ve yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir | ||||||
32 | Yaşam Boyu Öğrenme- Doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|