Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Enfeksiyon Hastalıkları (Teorik) TIP 3303 3 3 + 0 0 0
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ERTUĞRUL GÜÇLÜ
Dersi Verenler Prof.Dr. OĞUZ KARABAY, Prof.Dr. AZİZ ÖĞÜTLÜ, Prof.Dr. ERTUĞRUL GÜÇLÜ, Dr.Öğr.Üyesi ASLI VATAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Gastrointestinal sistemdeki paraziter hastalıkların diğer gastrointestinal sistem enfeksiyonlarından ayırt edilmesi;

Lenforetiküler sistemi tutan enfeksiyonlkar hakkında öğrenciyi bili sahibi yapmak;

Viral hepatitlerin ayırıcı tanısını yapabilecek bilgi seviyesine sahip olmak;

İshalli hastaya yaklaşım hakkında bilgi sahibi olmak 

Dersin İçeriği

Viral LRS enfeksiyonları

Bakteriyel LRS enfeksiyonları

Paraziter RLS enfeksiyonları

LRS enfeksiyonlarında Tanı yaklaşımları

LRS enfeksiyonlarında Tedavi yaklaşımları

İntestinal Sestotlar

 İntestinal Nematodlar 

Viral hepatit A

Viral Hepatit B

Viral hepatit C

Viral hepatit D

Viral hepatit E

ince bağırsak tipi ishal

Kalın bağırsak tipi ishaller

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 RLS enfeksiyonlarını bilir Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
2 RLS enfekaiyonlarıyla karışabilecek non enfeksiyoz nedenler konusunda bilgi sahibi olur Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
3 RLS enfeksiyonlarının tanısı konusunda bilgi sahibi olur Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
4 Gastrointestinal sistemin paraziter hastalıklarının ayırıcı tanılarının yapılabilmesi Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
5 Viral hepatitlerin ayırıcı tanısını yapar Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
6 Viral hepatitlerin tanısında kullanılan serolojik testleri bilir Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
7 İshalli hastada enfeksiyöz etkenlerin ayırıcı tanısını yapabilir Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
8 İnce bağırsak ve kalın bağırsak tipi ishallerin ayırıcı tanısını yapabilir Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Viral LRS enfeksiyonları
2 Bakteriyel LRS enfeksiyonları
3 Paraziter LRS enfeksiyonları
4 LRS enfeksiyonlarında Tanı yaklaşımları
5 LRS enfeksiyonlarında Tedavi yaklaşımları
6 İntestinal Sestotlar
7 İntestinal Nematodlar
8 İntestinal Nematodlar
9 Viral hepatit A
10 Viral hepatit B
11 Viral hepatit C
12 Viral hepatit D ve E
13 İnce bağırsak tipi ishaller
14 Kalın bağırsak tipi ishaller
Kaynaklar
Ders Notu

Eğitici slaytları

Ders Kaynakları

Enfeksiyon Hastalıkları kitabı Nobel Tıp Kitabevi

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sağlık Hizmeti- Edindiği bilgi, beceri ve tutumları sağlık hizmeti sunumunda kullanır. X
2 Sağlık Hizmeti- Hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir.
3 Sağlık Hizmeti- Birey ve toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler X
4 Sağlık Hizmeti- Sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışmaları yapar X
5 Sağlık Hizmeti- Toplum bireylerine, hastalara ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir X
6 Sağlık Hizmeti- Korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir X
7 Sağlık Hizmeti- Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir X
8 Sağlık Hizmeti- Hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur X
9 Sağlık Hizmeti- Sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur
10 Etik ve Mesleki İlkeler- İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. X
11 Etik ve Mesleki İlkeler- Etik ve yasal ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir. X
12 Etik ve Mesleki İlkeler- Nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir X
13 Etik ve Mesleki İlkeler- Mesleki performansını değerlendirir
14 Sağlık Savunucusu- Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur.
15 Sağlık Savunucusu- Sağlık hizmetinin tüm bileşenleri ile işbirliği yapar X
16 Sağlık Savunucusu- Birey ve toplum sağlık göstergelerini değerlendirir
17 Sağlık Savunucusu- Kendi sağlığını korumaya önem verir
18 Lider- Sağlık ekibi içinde liderlik yapar. X
19 Lider- Sağlık hizmetlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır
20 Ekip- Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir. X
21 Ekip- Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir.
22 Ekip- Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır
23 İletişim- Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ile etkili iletişim kurar
24 İletişim- Farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar
25 İletişim- Tanı, tedavi, takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir.
26 Bilimsel Yaklaşım- Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve uygular
27 Bilimsel Yaklaşım- Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir
28 Bilimsel Yaklaşım- Kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular
29 Bilimsel Yaklaşım- Bilişim teknolojilerini kullanır
30 Yaşam Boyu Öğrenme- Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir
31 Yaşam Boyu Öğrenme- Yeni bilgileri edinme ve yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir
32 Yaşam Boyu Öğrenme- Doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)