Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Enfeksiyon Hastalıkları(Teorik) TIP 3102 3 5 + 0 0 0
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ERTUĞRUL GÜÇLÜ
Dersi Verenler Prof.Dr. OĞUZ KARABAY, Prof.Dr. AZİZ ÖĞÜTLÜ, Prof.Dr. ERTUĞRUL GÜÇLÜ, Dr.Öğr.Üyesi ASLI VATAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Ateş ve döküntü ile gelen hastaya yaklaşımı öğrenmek; Ateş ölçüm yöntemleri ve normal vücut ısı düzeyleri ile ateş yüksekliği tespit edilen bir hastaya yaklaşımı öğrenmek; Hastane Enfeksiyonları Kaynaklı Oluşabilecek Risklerin Kavranması

Dersin İçeriği

Viral döküntülü hastalıklar, Bakteriyel döküntülü hastalıklar, Paraziter döküntüler, Non enfeksiyöz döküntüler, Hastane Enfeksiyonları, Türkiyede ve Dünyada Epidemiyolojisi, Hastane Enfeksiyonları Sebebiyle Ortaya Çıkan Sorunlar, Ateş ölçüm yöntemleri, Ateş tipleri, Nedeni bilinmeyen ateşli hastaya yaklaşım

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bu dersi alan öğrenci döküntünün enfeksiyöz nedenleri konusunda bilgi sahibi olur Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
2 Bu dersi alan öğrenci enfeksiyöz ve non enfeksiyöz ateş ve döküntülü hastalık konusunda bilgi sahibi olur Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
3 Öğrenci hastane enfeksiyonu tanımını yapabilmeli Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
4 Hastane enfeksiyonları Risk faktörlerini sayabilmeli Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
5 Hastane enfeksiyonu sebebiyle ortaya çıkan ek maliyet ve sorunların sayılabilmesi Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
6 ateş ölçebilir Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
7 ateşin fizyopatolojisini anlatabilir Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
8 ateş tiplerine göre olası enfeksiyonları sayabilir Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Hastane Enfeksiyonlarının Genel Özellikleri 1
2 Hastane Enfeksiyonlarının Genel Özellikleri 2
3 Hastane Enfeksiyonlarının Genel Özellikleri 3
4 Enfeksiyon Hastalıkları Tanısında Rutin ve Spesifik Tanı Yöntemler 1
5 Enfeksiyon Hastalıkları Tanısında Rutin ve Spesifik Tanı Yöntemler 2
6 Enfeksiyon Hastalıkları Tanısında Rutin ve Spesifik Tanı Yöntemler 3
7 Ateş 1
8 Ateş 2
9 Nedeni Bilinmeyen Ateş
10 ateş ve Döküntü 1
11 ateş ve Döküntü 2
12 Döküntülü Enfeksiyonlar 1
13 Döküntülü Enfeksiyonlar 2
14 Döküntülü Enfeksiyonlar 3
Kaynaklar
Ders Notu

Eğitici slaytları

Ders Kaynakları

Enfeksiyon Hastalıkları kitabı Nobel Tıp Kitabevi 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sağlık Hizmeti- Edindiği bilgi, beceri ve tutumları sağlık hizmeti sunumunda kullanır. X
2 Sağlık Hizmeti- Hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir.
3 Sağlık Hizmeti- Birey ve toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler X
4 Sağlık Hizmeti- Sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışmaları yapar X
5 Sağlık Hizmeti- Toplum bireylerine, hastalara ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir X
6 Sağlık Hizmeti- Korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir X
7 Sağlık Hizmeti- Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir X
8 Sağlık Hizmeti- Hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur X
9 Sağlık Hizmeti- Sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur
10 Etik ve Mesleki İlkeler- İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. X
11 Etik ve Mesleki İlkeler- Etik ve yasal ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir. X
12 Etik ve Mesleki İlkeler- Nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir
13 Etik ve Mesleki İlkeler- Mesleki performansını değerlendirir
14 Sağlık Savunucusu- Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur.
15 Sağlık Savunucusu- Sağlık hizmetinin tüm bileşenleri ile işbirliği yapar X
16 Sağlık Savunucusu- Birey ve toplum sağlık göstergelerini değerlendirir
17 Sağlık Savunucusu- Kendi sağlığını korumaya önem verir
18 Lider- Sağlık ekibi içinde liderlik yapar.
19 Lider- Sağlık hizmetlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır
20 Ekip- Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir.
21 Ekip- Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir.
22 Ekip- Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır
23 İletişim- Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ile etkili iletişim kurar
24 İletişim- Farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar
25 İletişim- Tanı, tedavi, takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir.
26 Bilimsel Yaklaşım- Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve uygular
27 Bilimsel Yaklaşım- Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir X
28 Bilimsel Yaklaşım- Kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular X
29 Bilimsel Yaklaşım- Bilişim teknolojilerini kullanır X
30 Yaşam Boyu Öğrenme- Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir
31 Yaşam Boyu Öğrenme- Yeni bilgileri edinme ve yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir
32 Yaşam Boyu Öğrenme- Doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)