Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Enfeksiyon Hastalıkları(Teorik) | TIP 3102 | 3 | 5 + 0 | 0 | 0 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ERTUĞRUL GÜÇLÜ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. OĞUZ KARABAY, Prof.Dr. AZİZ ÖĞÜTLÜ, Prof.Dr. ERTUĞRUL GÜÇLÜ, Dr.Öğr.Üyesi ASLI VATAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Ateş ve döküntü ile gelen hastaya yaklaşımı öğrenmek; Ateş ölçüm yöntemleri ve normal vücut ısı düzeyleri ile ateş yüksekliği tespit edilen bir hastaya yaklaşımı öğrenmek; Hastane Enfeksiyonları Kaynaklı Oluşabilecek Risklerin Kavranması |
Dersin İçeriği | Viral döküntülü hastalıklar, Bakteriyel döküntülü hastalıklar, Paraziter döküntüler, Non enfeksiyöz döküntüler, Hastane Enfeksiyonları, Türkiyede ve Dünyada Epidemiyolojisi, Hastane Enfeksiyonları Sebebiyle Ortaya Çıkan Sorunlar, Ateş ölçüm yöntemleri, Ateş tipleri, Nedeni bilinmeyen ateşli hastaya yaklaşım |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bu dersi alan öğrenci döküntünün enfeksiyöz nedenleri konusunda bilgi sahibi olur | Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
2 | Bu dersi alan öğrenci enfeksiyöz ve non enfeksiyöz ateş ve döküntülü hastalık konusunda bilgi sahibi olur | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
3 | Öğrenci hastane enfeksiyonu tanımını yapabilmeli | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
4 | Hastane enfeksiyonları Risk faktörlerini sayabilmeli | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
5 | Hastane enfeksiyonu sebebiyle ortaya çıkan ek maliyet ve sorunların sayılabilmesi | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
6 | ateş ölçebilir | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
7 | ateşin fizyopatolojisini anlatabilir | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
8 | ateş tiplerine göre olası enfeksiyonları sayabilir | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hastane Enfeksiyonlarının Genel Özellikleri 1 | |
2 | Hastane Enfeksiyonlarının Genel Özellikleri 2 | |
3 | Hastane Enfeksiyonlarının Genel Özellikleri 3 | |
4 | Enfeksiyon Hastalıkları Tanısında Rutin ve Spesifik Tanı Yöntemler 1 | |
5 | Enfeksiyon Hastalıkları Tanısında Rutin ve Spesifik Tanı Yöntemler 2 | |
6 | Enfeksiyon Hastalıkları Tanısında Rutin ve Spesifik Tanı Yöntemler 3 | |
7 | Ateş 1 | |
8 | Ateş 2 | |
9 | Nedeni Bilinmeyen Ateş | |
10 | ateş ve Döküntü 1 | |
11 | ateş ve Döküntü 2 | |
12 | Döküntülü Enfeksiyonlar 1 | |
13 | Döküntülü Enfeksiyonlar 2 | |
14 | Döküntülü Enfeksiyonlar 3 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Eğitici slaytları |
Ders Kaynakları | Enfeksiyon Hastalıkları kitabı Nobel Tıp Kitabevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Hizmeti- Edindiği bilgi, beceri ve tutumları sağlık hizmeti sunumunda kullanır. | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti- Hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. | ||||||
3 | Sağlık Hizmeti- Birey ve toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler | X | |||||
4 | Sağlık Hizmeti- Sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışmaları yapar | X | |||||
5 | Sağlık Hizmeti- Toplum bireylerine, hastalara ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir | X | |||||
6 | Sağlık Hizmeti- Korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir | X | |||||
7 | Sağlık Hizmeti- Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir | X | |||||
8 | Sağlık Hizmeti- Hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur | X | |||||
9 | Sağlık Hizmeti- Sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | ||||||
10 | Etik ve Mesleki İlkeler- İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. | X | |||||
11 | Etik ve Mesleki İlkeler- Etik ve yasal ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir. | X | |||||
12 | Etik ve Mesleki İlkeler- Nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir | ||||||
13 | Etik ve Mesleki İlkeler- Mesleki performansını değerlendirir | ||||||
14 | Sağlık Savunucusu- Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur. | ||||||
15 | Sağlık Savunucusu- Sağlık hizmetinin tüm bileşenleri ile işbirliği yapar | X | |||||
16 | Sağlık Savunucusu- Birey ve toplum sağlık göstergelerini değerlendirir | ||||||
17 | Sağlık Savunucusu- Kendi sağlığını korumaya önem verir | ||||||
18 | Lider- Sağlık ekibi içinde liderlik yapar. | ||||||
19 | Lider- Sağlık hizmetlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | ||||||
20 | Ekip- Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir. | ||||||
21 | Ekip- Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. | ||||||
22 | Ekip- Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | ||||||
23 | İletişim- Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ile etkili iletişim kurar | ||||||
24 | İletişim- Farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar | ||||||
25 | İletişim- Tanı, tedavi, takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | ||||||
26 | Bilimsel Yaklaşım- Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve uygular | ||||||
27 | Bilimsel Yaklaşım- Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir | X | |||||
28 | Bilimsel Yaklaşım- Kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular | X | |||||
29 | Bilimsel Yaklaşım- Bilişim teknolojilerini kullanır | X | |||||
30 | Yaşam Boyu Öğrenme- Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir | ||||||
31 | Yaşam Boyu Öğrenme- Yeni bilgileri edinme ve yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir | ||||||
32 | Yaşam Boyu Öğrenme- Doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|