Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tıbbi Biyoloji (Teorik) TIP 3106 3 10 + 0 0 0
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ASUMAN DEVECİ ÖZKAN
Dersi Verenler Prof.Dr. SÜLEYMAN KALELİ, Doç.Dr. GAMZE GÜNEY ESKİLER, Prof.Dr. ECİR ALİ ÇAKMAK,
Dersin Yardımcıları

 

Prof.Dr. SÜLEYMAN KALELİDoç.Dr. GAMZE GÜNEY ESKİLERProf.Dr. ECİR ALİ ÇAKMAK,

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Hücrenin özellikleri bilmek.

Dersin İçeriği

DNA’nın yapısı, özellikleri, kromatin ve DNA paketlenmesi-1

DNA’nın yapısı, özellikleri, kromatin ve DNA paketlenmesi-2

DNA’nın yapısı, özellikleri, kromatin ve DNA paketlenmesi-3

RNA yapısı, özellikleri ve işlenmesi-1              

RNA yapısı, özellikleri ve işlenmesi-2              

RNA yapısı, özellikleri ve işlenmesi-3              

Protein sentezi-1

Protein sentezi-2

Protein trafiği ve protein yıkımı-1                    

Protein trafiği ve protein yıkımı-2                                                            

Gen ekspresyonu ve kontrolü-1                                                                      

Gen ekspresyonu ve kontrolü-2                                                                      

Hücre sinyal iletimi-1              

Hücre sinyal iletimi-2              

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Getting to Know the Cell Beyin Fırtınası, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 DNA’nın yapısı, özellikleri, kromatin ve DNA paketlenmesi-1 Kütüphane çalışması
2 DNA’nın yapısı, özellikleri, kromatin ve DNA paketlenmesi-2 Kütüphane çalışması
3 DNA’nın yapısı, özellikleri, kromatin ve DNA paketlenmesi-3 Kütüphane çalışması
4 RNA yapısı, özellikleri ve işlenmesi-1 Kütüphane çalışması
5 RNA yapısı, özellikleri ve işlenmesi-2 Kütüphane çalışması
6 RNA yapısı, özellikleri ve işlenmesi-3 Kütüphane çalışması
7 Protein sentezi-1 Kütüphane çalışması
8 Protein sentezi-2 Kütüphane çalışması
9 Protein sentezi-3 Kütüphane çalışması
10 Protein trafiği ve protein yıkımı-2 Kütüphane çalışması
11 Protein trafiği ve protein yıkımı-3 Kütüphane çalışması
12 Gen ekspresyonu ve kontrolü Kütüphane çalışması
13 Hücre sinyal iletimi-1 Kütüphane çalışması
14 Hücre sinyal iletimi-2 Kütüphane çalışması
Kaynaklar
Ders Notu

Ders notları

Ders Kaynakları

Ders notları

Hafta Dokümanlar Açıklama Boyut
1 D3-2-Kromozomal Hastalıklar 10.09.2021 2,4 MB
0 D3-1-Multifaktöriyel Hastalıkları 09.09.2021 0,84 MB
1 D3-1-Multifaktöriyel Hastalıkları 05.09.2022 0,98 MB
1 D3-2-Kromozomal Hastalıklar 05.09.2022 2,4 MB
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sağlık Hizmeti- Edindiği bilgi, beceri ve tutumları sağlık hizmeti sunumunda kullanır. X
2 Sağlık Hizmeti- Hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. X
3 Sağlık Hizmeti- Birey ve toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler X
4 Sağlık Hizmeti- Sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışmaları yapar
5 Sağlık Hizmeti- Toplum bireylerine, hastalara ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir X
6 Sağlık Hizmeti- Korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir X
7 Sağlık Hizmeti- Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir X
8 Sağlık Hizmeti- Hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur X
9 Sağlık Hizmeti- Sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur X
10 Etik ve Mesleki İlkeler- İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. X
11 Etik ve Mesleki İlkeler- Etik ve yasal ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir. X
12 Etik ve Mesleki İlkeler- Nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir
13 Etik ve Mesleki İlkeler- Mesleki performansını değerlendirir X
14 Sağlık Savunucusu- Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur. X
15 Sağlık Savunucusu- Sağlık hizmetinin tüm bileşenleri ile işbirliği yapar X
16 Sağlık Savunucusu- Birey ve toplum sağlık göstergelerini değerlendirir
17 Sağlık Savunucusu- Kendi sağlığını korumaya önem verir X
18 Lider- Sağlık ekibi içinde liderlik yapar. X
19 Lider- Sağlık hizmetlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır X
20 Ekip- Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir. X
21 Ekip- Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. X
22 Ekip- Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır X
23 İletişim- Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ile etkili iletişim kurar X
24 İletişim- Farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar X
25 İletişim- Tanı, tedavi, takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. X
26 Bilimsel Yaklaşım- Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve uygular X
27 Bilimsel Yaklaşım- Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir X
28 Bilimsel Yaklaşım- Kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular
29 Bilimsel Yaklaşım- Bilişim teknolojilerini kullanır X
30 Yaşam Boyu Öğrenme- Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir X
31 Yaşam Boyu Öğrenme- Yeni bilgileri edinme ve yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir X
32 Yaşam Boyu Öğrenme- Doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)