Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Biyofizik (Teorik) TIP 2103 2 4 + 0 0 0
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. BİRSEN AYDEMİR
Dersi Verenler Prof.Dr. BİRSEN AYDEMİR,
Dersin Yardımcıları

Prof.Dr. BİRSEN AYDEMİR

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Dolaşım ve solunum sisteminde yapı ve işlevlerinin biyofiziksel yöntemler ve yasalar ile açıklanması, hidrostatik faktörler, Paskal yasası, süreklilik denklemi, iç sürtünmeli akış ve vizkozluk katsayısı, laminer ve türbülanslı akış, Laplace yasası, Bernoulli ilkesi, dolaşımda kinetik enerji, Poiseulle yasası, kalbin etkinliği ve gücü, hemoreoloji, kalp devri ve basınç gradyenti, kan basınç ve akışının ölçülmesi Reynolds sayısı ve ilişkili parametreler, solunum ile ilgili gaz yasaları, yüzey gerilimi ve alveol mekaniği, dış solunum sistemi mekaniği, akciğer ve göğüs kompliyansı, solumunda direnç, solunum işi, akciğer hacim ve kapasitelerinin ölçümü ve analizinin öğrenilmesi ve açıklayabilmesi amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

Solunum Biyofiziği 

Dolaşım Biyofiziği 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dolaşım sisteminde akım, basınç ve direnç ilişkilerinin öğrenebilmeli Akış direncine etki eden faktörlerin kavrayabilmeli Paskal yasası, Laplace yasası, Bernoulli ilkesine etki eden parametreleri inceleyebilmeli Dolaşım sisteminde kinetik enerjinin rolünün açıklanabilmeli Kanın reolojik özelliklerinin öğrenebilmeli Dolaşım sistemi ile biyofiziksel özelliklerin kavrayabilmeli Anlatım, Sınav,
2 Solumun sisteminde gaz yasalarının öğrenilmeli Yüzey gerilimi ve alveol mekaniğini açıklayabilmeli Solunum sisteminin biyofiziksel özelliklerini açıklayabilmeli Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Solunum Biyofiziği 1
2 Solunum Biyofiziği 2
3 Dolaşım Biyofiziği1
4 Dolaşım Biyofiziği2
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Kaynaklar
Ders Notu

Sabis sistemine yüklenmiştir

Ders Kaynakları

Pehliven F. Biyofizik Ders Kitabı, Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Biyofizik Anabilim Dalı,

İ.Ü.Cerrahpaşa Tıp Fakültesi,Biyofizik Anabilim Dalı,Biyofizik Ders Kitabı, 

İ.Ü. İstanbul Tıp Fakültesi, Biyofizik Anabilim Dalı,Biyofizik Ders Kitabı, 

Konu ile ilgili diğer kaynaklar

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sağlık Hizmeti- Edindiği bilgi, beceri ve tutumları sağlık hizmeti sunumunda kullanır. X
2 Sağlık Hizmeti- Hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. X
3 Sağlık Hizmeti- Birey ve toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler X
4 Sağlık Hizmeti- Sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışmaları yapar X
5 Sağlık Hizmeti- Toplum bireylerine, hastalara ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir X
6 Sağlık Hizmeti- Korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir X
7 Sağlık Hizmeti- Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir X
8 Sağlık Hizmeti- Hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur X
9 Sağlık Hizmeti- Sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur X
10 Etik ve Mesleki İlkeler- İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. X
11 Etik ve Mesleki İlkeler- Etik ve yasal ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir. X
12 Etik ve Mesleki İlkeler- Nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir X
13 Etik ve Mesleki İlkeler- Mesleki performansını değerlendirir X
14 Sağlık Savunucusu- Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur. X
15 Sağlık Savunucusu- Sağlık hizmetinin tüm bileşenleri ile işbirliği yapar X
16 Sağlık Savunucusu- Birey ve toplum sağlık göstergelerini değerlendirir X
17 Sağlık Savunucusu- Kendi sağlığını korumaya önem verir X
18 Lider- Sağlık ekibi içinde liderlik yapar. X
19 Lider- Sağlık hizmetlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır X
20 Ekip- Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir. X
21 Ekip- Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. X
22 Ekip- Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır X
23 İletişim- Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ile etkili iletişim kurar X
24 İletişim- Farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar X
25 İletişim- Tanı, tedavi, takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. X
26 Bilimsel Yaklaşım- Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve uygular X
27 Bilimsel Yaklaşım- Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir X
28 Bilimsel Yaklaşım- Kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular X
29 Bilimsel Yaklaşım- Bilişim teknolojilerini kullanır X
30 Yaşam Boyu Öğrenme- Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir X
31 Yaşam Boyu Öğrenme- Yeni bilgileri edinme ve yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir X
32 Yaşam Boyu Öğrenme- Doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final 1 3 3
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 1 2 2
Toplam İş Yükü 7
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 0,28
Dersin AKTS Kredisi 0