Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Biyofizik (Teorik) | TIP 1303 | 1 | 9 + 0 | 0 | 0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. BİRSEN AYDEMİR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. BİRSEN AYDEMİR, |
Dersin Yardımcıları | Prof.Dr. BİRSEN AYDEMİR |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Biyomoleküllerin yapı ve işlevlerinin moleküler biyofiziksel yöntemler ile açıklayabilmesi, elektrik akımlarının doku üzerine etkilerini teşhis ve tedavideki uygulamalarının öğrenilmesi, membranın biyofiziksel organizasyonunu kavraması, membran dinlenim ve aksiyon potansiyeli, sinaptik ileti ve kas kasılmasının biyofiziği ile ilgili mekanizmaları tanımlayabilmesi, elektriksel eşdeğer devre modeli, pasif zar modeli ve kablo kuramını öğrenmesi, aktif zar iletkenliği ve aksiyon potansiyelini kavraması, iyon denge ve membran potansiyelini hesaplayabilmesi, iyon kanallarının yapı ve işlevlerini bilmesi, iyonik akımların ölçüm yöntemlerini öğrenebilmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Elektrik Akımlarının doku üzerindeki etkileri Kronaksi, Reobaz, insanda doğru akımlarla uyarma Moleküler Biyofiziksel Yöntemler Hücre Membranlarının Biyofiziksel Organizasyonu Membranda Transport, elektriksel eşdeğer devre modeli, kablo teorisi İyon kanalları Membranda iyonik akımların kayıt yöntemleri, Biyopotansiyellerin kayıt yöntemleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Moleküler biyofiziksel yöntemler ile biyomoleküllerin yapı ve işlevlerini açıklayabilmeli | Anlatım, | Sınav, |
2 | Elektrik akımlarının doku üzerine etkilerinin teşhis ve tedavide uygulama alanlarını öğrenebilmeli | Anlatım, | Sınav, |
3 | İyonik akımları kayıt yöntemlerinin prensiplerini ve uygulama alanlarını öğrenebilmeli | Anlatım, | Sınav, |
4 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Elektrik Akımlarının doku üzerindeki etkileri | |
2 | Kronaksi, Reobaz, insanda doğru akımlarla uyarma | |
3 | Moleküler Biyofiziksel Yöntemler1 | |
4 | Moleküler Biyofiziksel Yöntemler2 | |
5 | Hücre Membranlarının Biyofiziksel Organizasyonu | |
6 | Membranda Transport, elektriksel eşdeğer devre modeli, kablo teorisi1 | |
7 | Membranda Transport, elektriksel eşdeğer devre modeli, kablo teorisi2 | |
8 | İyon kanalları | |
9 | Membranda iyonik akımların kayıt yöntemleri, Biyopotansiyellerin kayıt yöntemleri | |
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sabis sisteminde dokümanlarda yüklenmiştir |
Ders Kaynakları | Pehliven F, Biophysics text book Ankara University Faculty of Medicine Department of Biophysics İstanbul University, Biophysics text book Cerrahpaşa Faculty of Medicine Department of Biophysics İstanbul University Biophysics text book Faculty of Medicine Department of Biophysics |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Hizmeti- Edindiği bilgi, beceri ve tutumları sağlık hizmeti sunumunda kullanır. | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti- Hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
3 | Sağlık Hizmeti- Birey ve toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler | X | |||||
4 | Sağlık Hizmeti- Sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışmaları yapar | X | |||||
5 | Sağlık Hizmeti- Toplum bireylerine, hastalara ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir | X | |||||
6 | Sağlık Hizmeti- Korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir | X | |||||
7 | Sağlık Hizmeti- Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir | X | |||||
8 | Sağlık Hizmeti- Hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur | X | |||||
9 | Sağlık Hizmeti- Sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | X | |||||
10 | Etik ve Mesleki İlkeler- İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. | X | |||||
11 | Etik ve Mesleki İlkeler- Etik ve yasal ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir. | X | |||||
12 | Etik ve Mesleki İlkeler- Nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir | X | |||||
13 | Etik ve Mesleki İlkeler- Mesleki performansını değerlendirir | X | |||||
14 | Sağlık Savunucusu- Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur. | X | |||||
15 | Sağlık Savunucusu- Sağlık hizmetinin tüm bileşenleri ile işbirliği yapar | X | |||||
16 | Sağlık Savunucusu- Birey ve toplum sağlık göstergelerini değerlendirir | X | |||||
17 | Sağlık Savunucusu- Kendi sağlığını korumaya önem verir | X | |||||
18 | Lider- Sağlık ekibi içinde liderlik yapar. | X | |||||
19 | Lider- Sağlık hizmetlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | X | |||||
20 | Ekip- Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir. | X | |||||
21 | Ekip- Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. | X | |||||
22 | Ekip- Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | X | |||||
23 | İletişim- Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ile etkili iletişim kurar | X | |||||
24 | İletişim- Farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar | X | |||||
25 | İletişim- Tanı, tedavi, takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
26 | Bilimsel Yaklaşım- Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve uygular | X | |||||
27 | Bilimsel Yaklaşım- Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir | X | |||||
28 | Bilimsel Yaklaşım- Kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular | X | |||||
29 | Bilimsel Yaklaşım- Bilişim teknolojilerini kullanır | X | |||||
30 | Yaşam Boyu Öğrenme- Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir | X | |||||
31 | Yaşam Boyu Öğrenme- Yeni bilgileri edinme ve yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir | X | |||||
32 | Yaşam Boyu Öğrenme- Doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 8 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 0,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |