Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Biyofizik (Teorik) | TIP 1102 | 1 | 10 + 0 | 0 | 0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. BİRSEN AYDEMİR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. BİRSEN AYDEMİR, |
Dersin Yardımcıları | Prof.Dr. BİRSEN AYDEMİR |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Biyofiziğin tanımı ve çalışma alanlarının açıklanabilmesi, biyofiziksel temel kavramların öğrenilmesi, biyoenerjetik ve termodinamik kanunlarının, serbest enerji ve ATP’in öneminin açıklayabilmesi, metabolizmanın amaçlarını ve metabolik yolların denetleyici basamaklarını ve bu yolların gerçekleştiği hücre kompartımanlarını ve entegrasyonunu açıklayabilmesi, yaşam için gerekli olan enerjinin sağlanmasının önemini kavraması, suyun biyofiziksel özellikleri ve öneminin açıklanabilmesi, pH kavramını tanımlayabilmesi, asit- baz dengesi ve denge bozuklukları, tampon sistemlerinin ve kan gazlarının değerlendirilmesi ve hayati öneminin öğrenilmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Biyofizige giriş ve temel kavramlar Termodinamik prensipler ve biyoenerjetik İnformasyon kuramı Vücut sıvılarının genel bileşimi ve tayin yöntemleri Suyun ve Canlı Yapının Biyofiziksel Özellikleri pH ve asit- baz denge parametreleri ölçüm yöntemleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Biyofiziğin tanımı ve çalışma alanlarını öğrenebilmeli | Anlatım, | Sınav, |
2 | Biyofiziksel temel kavramları tanımlayabilmeli | Anlatım, | Sınav, |
3 | Biyoenerjetiğin ve termodinamiğin kanunlarını ve canlılarda enerji akışını açıklayabilmeli | Anlatım, | Sınav, |
4 | Biyoenerjetiğin ve termodinamiğin kanunlarını ve canlılarda enerji akışını açıklayabilmeli | Anlatım, | Sınav, |
5 | Suyun canlılar için önemini tartışabilmeli | Anlatım, | Sınav, |
6 | Vücut sıvı kompartmanlarını ve ölçüm yöntemlerini anlatabilmeli | Anlatım, | Sınav, |
7 | Vücut sıvı kompartmanlarını ve ölçüm yöntemlerini anlatabilmeli | Anlatım, | Sınav, |
8 | Vücut sıvı kompartmanı özellikleri bilmeli | Anlatım, | Sınav, |
9 | pH, asit-baz denge parametreleri ve kan gazlarının hayati önemini kavrayabilmeli | Anlatım, | Sınav, |
10 | pH, asit-baz denge parametreleri ve kan gazlarının hayati önemini kavrayabilmeli | Anlatım, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biyofizige giriş ve temel kavramlar 1 | |
2 | Biyofizige giriş ve temel kavramlar 2 | |
3 | Termodinamik prensipler ve biyoenerjetik1 | |
4 | Termodinamik prensipler ve biyoenerjetik2 | |
5 | İnformasyon kuramı | |
6 | Vücut sıvılarının genel bileşimi ve tayin yöntemleri1 | |
7 | Vücut sıvılarının genel bileşimi ve tayin yöntemleri2 | |
8 | Suyun ve Canlı Yapının Biyofiziksel Özellikleri | |
9 | pH ve asit- baz denge parametreleri ölçüm yöntemleri | |
10 | Kan Gazları, değerlendirilmesi ve hayati önemi | |
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sabis Dokumanlarda Yüklenmiştir |
Ders Kaynakları | Pehliven F. Biyofizik Ders Kitabı, Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Biyofizik Anabilim Dalı, İ.Ü.Cerrahpaşa Tıp Fakültesi,Biyofizik Anabilim Dalı,Biyofizik Ders Kitabı, İ.Ü. İstanbul Tıp Fakültesi, Biyofizik Anabilim Dalı,Biyofizik Ders Kitabı, Konu ile ilgili diğer kaynaklar |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Hizmeti- Edindiği bilgi, beceri ve tutumları sağlık hizmeti sunumunda kullanır. | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti- Hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
3 | Sağlık Hizmeti- Birey ve toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler | X | |||||
4 | Sağlık Hizmeti- Sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışmaları yapar | X | |||||
5 | Sağlık Hizmeti- Toplum bireylerine, hastalara ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir | X | |||||
6 | Sağlık Hizmeti- Korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir | X | |||||
7 | Sağlık Hizmeti- Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir | X | |||||
8 | Sağlık Hizmeti- Hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur | X | |||||
9 | Sağlık Hizmeti- Sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | X | |||||
10 | Etik ve Mesleki İlkeler- İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. | X | |||||
11 | Etik ve Mesleki İlkeler- Etik ve yasal ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir. | X | |||||
12 | Etik ve Mesleki İlkeler- Nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir | X | |||||
13 | Etik ve Mesleki İlkeler- Mesleki performansını değerlendirir | X | |||||
14 | Sağlık Savunucusu- Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur. | X | |||||
15 | Sağlık Savunucusu- Sağlık hizmetinin tüm bileşenleri ile işbirliği yapar | X | |||||
16 | Sağlık Savunucusu- Birey ve toplum sağlık göstergelerini değerlendirir | X | |||||
17 | Sağlık Savunucusu- Kendi sağlığını korumaya önem verir | X | |||||
18 | Lider- Sağlık ekibi içinde liderlik yapar. | X | |||||
19 | Lider- Sağlık hizmetlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | X | |||||
20 | Ekip- Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir. | X | |||||
21 | Ekip- Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. | X | |||||
22 | Ekip- Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | X | |||||
23 | İletişim- Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ile etkili iletişim kurar | X | |||||
24 | İletişim- Farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar | X | |||||
25 | İletişim- Tanı, tedavi, takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
26 | Bilimsel Yaklaşım- Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve uygular | X | |||||
27 | Bilimsel Yaklaşım- Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir | X | |||||
28 | Bilimsel Yaklaşım- Kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular | X | |||||
29 | Bilimsel Yaklaşım- Bilişim teknolojilerini kullanır | X | |||||
30 | Yaşam Boyu Öğrenme- Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir | X | |||||
31 | Yaşam Boyu Öğrenme- Yeni bilgileri edinme ve yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir | X | |||||
32 | Yaşam Boyu Öğrenme- Doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 7 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 0,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |