Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İç Hastalıkları TIP 404 4 111 + 140 13 13
Ön Koşul Dersleri

yok

Önerilen Seçmeli Dersler

yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. TEZCAN KAYA
Dersi Verenler Prof.Dr. MUSTAFA İHSAN USLAN, Prof.Dr. ALİ TAMER, Prof.Dr. AHMET TARIK EMİNLER, Prof.Dr. TEZCAN KAYA, Prof.Dr. CEYHUN VARIM, Prof.Dr. SAVAŞ SİPAHİ, Prof.Dr. AYDIN ŞEREF KÖKSAL, Prof.Dr. İLHAN HACIBEKİROĞLU, Prof.Dr. AHMET NALBANT, Prof.Dr. HAMAD DHEİR, Prof.Dr. TUBA HACIBEKİROĞLU, Prof.Dr. SELÇUK YAYLACI, Prof.Dr. EMEL GÖNÜLLÜ, Doç.Dr. MUKADDES TOZLU, Doç.Dr. TANER DEMİRCİ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu stajın amacı stajyer öğrencilerin, iç hastalıkları ile ilgili branşlarda (nefroloji, romatoloji, gastroenteroloji, tıbbi onkoloji, hematoloji, endokrinoloji, genel dahiliye) hastalıkların etyolojisi-patofizyolojisi-klinik tablosu gibi teorik bilgileri almalarının yanında hastadan ayrıntılı amannez alma, fizik muayene yapma, laboratuvar ve radyoloji sonuçlarını yorumlayabilme, hastaya tanı koyabilme ve tedavi seçeneklerini öğrenmeleridir.

Dersin İçeriği

İç hastalıkları ile ilgili hastalıklar kapsamında Ulusal Çekirdek Eğitim Programındaki önerilere uygun olarak hazırlanmış, birinci basamak düzeyinde iyi hekimler yetiştirmenin amaçlandığı teorik ve pratik eğitimden oluşan bir klinik uygulama derslerini içerir. 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Hastalardan anamnez alabilir, fizik muayenesini ayrıntılı olarak tüm sistemlerin muayenesi şeklinde yapabilir, hasta dosyası hazırlayabilir, hasta sunabilir. Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Sözlü Sınav,
2 Gastroenterolojik aşağıdaki hastalıkların belirtilerini, etyopatogenezini, klinik/laboratuvar/görüntüleme bulgularını, tanı ve tedavisini bilir. GASTROİNTESTİNAL SİSTEM KANAMALARI, GASTROÖZOFAGİAL REFLÜ HASTALIĞI, DİSPEPSİ, KRONİK DİYARE, KRONİK KABIZLIK, İRRİTABLE BARSAK HASTALIĞI, İNFLAMATUAR BARSAK HASTALIĞI, AKUT PANKREATİT, BİLİRUBİN METABOLİZMASI, KOLESTAZ VE SARILIK, OTOİMMÜN HEPATİT VE PRİMER SAFRA YOLU HASTALIKLARI, VİRAL HEPATİTLER, ALKOLİK HEPATİT VE NASH, TOKSİK HEPATİT, AKUT KARACİĞER YETERSİZLİĞİ, PORTAL HİPERTANSİYON VE KOMPLİKASYONLARI, KARACİĞERDE YER KAPLAYAN LEZYONLAR, KARACİĞERİN VASKÜLER HASTALIKLARI, GEBELİK VE KARACİĞER. Soru-Cevap, Anlatım, Sınav, Sözlü Sınav,
3 Hematolojik aşağıdaki hastalıkların belirtilerini, etyopatogenezini, klinik/laboratuvar/görüntüleme bulgularını, tanı ve tedavisini bilir. HİPOKROM MİKROSİTER ANEMİLER, MAKROSİTER ANEMİLER, HEMOGLOBİNOPATİLER, HEMOLİTİK ANEMİLER, HEMORAJİK DİYATEZ, MYELOPROLİFERATİF HASTALIKLAR, TROMBOFİLİ, AKUT LÖSEMİLER, GAMMOPATİLİ HASTAYA YAKLAŞIM, LENFOPROLİFERTAİF HASTALIKLAR, LENFOMA. Soru-Cevap, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
4 Endokrinolojik aşağıdaki hastalıkların belirtilerini, etyopatogenezini, klinik/laboratuvar/görüntüleme bulgularını, tanı ve tedavisini bilir. CUSHİNG SENDROMU, AKROMEGALİ, HİPERTİROİDİ VE TEDAVİSİ, HİPOTİROİDİ VE TEDAVİSİ, HİPERPARATİROİDİ VE HİPOPARATİRODİ, TİROİD NODÜLÜNE YAKLAŞIM, DİYABETES MELLİTUSUN ETYOPATOGENEZİ, TANISI VE KLİNİĞİ, DİYABETİN TEDAVİSİ, HİPERPROLAKTİNEMİ, DİYABETİN AKUT KOMPLİKASYONLARI, DİYABETİN KRONİK KOMPLİKASYONLARI, DİABETES İNSİPİDUS, HİPOGONADİZM, FEOKROMOSİTOMA, OSTEOPOROZ, OSTEOMALAZİ. Soru-Cevap, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
5 Nefrolojik aşağıdaki hastalıkların belirtilerini, etyopatogenezini, klinik/laboratuvar/görüntüleme bulgularını, tanı ve tedavisini bilir. PRİMER GLOMERÜLER HASTALIKLAR; SEKONDER GLOMERÜLER HASTALIKLAR; SIVI ELEKTROLİT DENGESİ VE BOZUKLUKLARI; TUBULOİNTERSTİSYEL VE VASKÜLER HASTALIKLAR; BÖBREK VE HİPERTANSİYON; GEBELİK VE BÖBREK; AKUT BÖBREK HASARI; KRONİK BÖBREK HASTALIĞI VE ÜREMİK SENDROM; RENAL REPLASMAN TEDAVİLERİ (Diyaliz ve Periton Diyalizi); RENAL REPLASMAN TEDAVİLERİ (BÖBREK NAKLİ TEMEL PRENSİPLER). Soru-Cevap, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
6 Romatolojik aşağıdaki hastalıkların belirtilerini, etyopatogenezini, klinik/laboratuvar/görüntüleme bulgularını, tanı ve tedavisini bilir. SİSTEMİK HASTALIKLARIN ROMATOLOJİK BELİRTİLERİ; ROMATOLOJİDE LABORATUAR TETKİKLERİ; SPONDİLOARTRİT; AİLESEL AKDENİZ ATEŞİ; ANTİFOSFOLİPİD SENDROMU; BEHÇET HASTASLIĞI; ERİŞKİN STİLL HASTALIĞI; KRİSTAL ARTROPATİLER; ROMATOLOJİK HASTALIKLARDA TANI VE AYIRICI TANI; ROMATOLOJİK HASTALIKLARIN TEDAVİSİNDE KULLANILAN İLAÇLAR; ROMATOLOJİK ACİLLER; ROMATOİD ARTRİT VE ANKİLOZAN SPONDİLİT; BAĞ DOKUSU HASTALIKLARI VE VASKÜLİTLERE YAKLAŞIM; FİBROMİYALJİ TANI VE TEDAVİSİ. Soru-Cevap, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
7 Onkolojik aşağıdaki hastalıkların belirtilerini, etyopatogenezini, klinik/laboratuvar/görüntüleme bulgularını, tanı ve tedavisini bilir.TEMEL ONKOLOJİK KAVRAMLAR, KANSER EPIDEMIYOLOJISI, RISK FAKTÖRLERI, TANI VE TEDAVİ İLKELERİ; MEME KANSERI TANISI VE TEDAVI MODALİTELERİ; AKCIĞER KANSERI TANI, TEDAVI VE YÖNETİMİ; HEDEFE YÖNELIK TEDAVILER VE İMMÜNOTERAPI; BAŞ BOYUN KANSERLERI, ALT TİPLERİ, TANI VE TEDAVISI; GENITOÜRINER SISTEM KANSERLERI VE TEDAVISI; JINEKOLOJIK KANSERLER, ALT TİPLERİ, ETİYOLOJİSİ, TANI VE TEDAVISI; KOLOREKTAL KANSERLER VE TEDAVISI; KOLOREKTAL DIŞI GIS TÜMÖRLERI VE TEDAVISI; CILT KANSERLERI VE TEDAVISI; KEMIK VE YUMUŞAK DOKU TÜMÖRLERI; ONKOLOJIDE KEMOTERAPI DIŞI DESTEK TEDAVILER, PALYATİF BAKIM, AĞRI YÖNETİMİ; MALNÜTRİSYON VE ÖNEMİ; BESLENME DURUMUNUN DEĞERLENDİRİLMESİ; ENTERAL NÜTRİSYON ve PARENTERAL NÜTRİSYON. Soru-Cevap, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İÇ HASTALIKLARI KLİNİĞİNDE ANAMNEZ ALMA. BAŞ,BOYUN VE TİROİD MUAYENESI. SOLUNUM SISTEMI MUAYENESI. KARDIYAK MUAYENE. BATIN MUAYENESI. ALT VE ÜST EXTREMITE MUAYENESI, PERIFERIK NABIZLAR, TANSIYON ÖLÇÜMÜ.
2 KRONİK KABIZLIK. İRRİTABLE BARSAK HASTALIĞI. İNFLAMATUAR BARSAK HASTALIĞINDA TANI VE TEDAVİ. AKUT PANKREATİT. BİLİRUBİN METABOLİZMASI, KOLESTAZ VE SARILIK. OTOİMMÜN HEPATİT VE PRİMER SAFRA YOLU HASTALIKLARI.
3 HEMATOPOEZ VE PERİFERİK YAYMANIN DEĞERLENDİRİLMESİ. HİPOKROM MİKROSİTER ANEMİLER. MAKROSİTER ANEMİLER. HEMOGLOBİNOPATİLER. HEMOLİTİK ANEMİLER. HEMORAJİK DİYATEZ. MYELOPROLİFERATİF HASTALIKLAR.TROMBOFİLİ. AKUT LÖSEMİLER. GAMMOPATİLİ HASTAYA YAKLAŞIM.
4 CUSHİNG SENDROMU. AKROMEGALİ. TİROİD NODÜLÜNE YAKLAŞIM. HİPERTİROİDİ VE TEDAVİSİ. HİPOTİROİDİ VE TEDAVİSİ. HİPERPARATİROİDİ VE HİPOPARATİRODİ.
5 BÖBREK HASTALIKLARINDA ANAMNEZ FİZİK MUAYENE VE LABORATUAR PRİMER GLOMERÜLER HASTALIKLAR SEKONDER GLOMERÜLER HASTALIKLAR, SIVI ELEKTROLİT DENGESİ VE BOZUKLUKLARI.
6 ROMATOLOJİK HASTAYA YAKLAŞIM. SİSTEMİK HASTALIKLARIN ROMATOLOJİK BELİRTİLERİ. ROMATOLOJİDE LABORATUAR TETKİKLERİ. SPONDİLOARTRİT.
7 TEMEL ONKOLOJİK KAVRAMLAR.KANSER EPIDEMIYOLOJISI, RISK FAKTÖRLERI,TANI VE TEDAVİ İLKELERİ.
8 ANEMISI OLAN HASTAYA YAKLAŞIM. ENDOKRIN HORMON TAHLIL SONUÇLARININ YORUMLANMASI.
9 DİYABETES MELLİTUSUN ETYOPATOGENEZİ, TANISI VE KLİNİĞİ. DİYABETİN TEDAVİSİ. HİPERPROLAKTİNEMİ
10 TUBULOİNTERSTİSYEL VE VASKÜLER HASTALIKLAR. BÖBREK VE HİPERTANSİYON. GEBELİK VE BÖBREK..
11 AİLESEL AKDENİZ ATEŞİ. ANTİFOSFOLİPİD SENDROMU. BEHÇET HASTASLIĞI. ERİŞKİN STİLL HASTALIĞI. KRİSTAL ARTROPATİLER.
12 MEME KANSERI TANISI VE TEDAVI MODALİTELERİ. AKCIĞER KANSERI TANI,TEDAVI VE YÖNETİMİ.
13 GİS KANAMASI OLAN HASTAYA YAKLAŞIM. ASİT OLAN HASTAYA YAKLAŞIM & SPLENOMEGALİSİ OLAN HASTAYA YAKLAŞIM. KRONİK ADRENAL YETMEZLİK. ÖDEMİ OLAN HASTAYA YAKLAŞIM.
14 TEORİK VE PRATİK-SÖZLÜ SINAV
Kaynaklar
Ders Notu

Ders notları staj sırasında dersi anlatan öğretim üyesi tarafından öğrencilere verilmektedir. 

Ders Kaynakları

Harrison's İç Hastalıkları Prensipleri

Cecil Essentials of Medicine

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Tıp Pç1 X
2 Sağlık Hizmeti- Hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. X
3 Sağlık Hizmeti- Birey ve toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler X
4 Sağlık Hizmeti- Sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışmaları yapar X
5 Sağlık Hizmeti- Toplum bireylerine, hastalara ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir X
6 Sağlık Hizmeti- Korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir X
7 Sağlık Hizmeti- Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir X
8 Sağlık Hizmeti- Hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur X
9 Sağlık Hizmeti- Sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur X
10 Etik ve Mesleki İlkeler- İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. X
11 Etik ve Mesleki İlkeler- Etik ve yasal ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir. X
12 Etik ve Mesleki İlkeler- Nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir X
13 Etik ve Mesleki İlkeler- Mesleki performansını değerlendirir X
14 Sağlık Savunucusu- Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur. X
15 Sağlık Savunucusu- Sağlık hizmetinin tüm bileşenleri ile işbirliği yapar X
16 Sağlık Savunucusu- Birey ve toplum sağlık göstergelerini değerlendirir X
17 Sağlık Savunucusu- Kendi sağlığını korumaya önem verir X
18 Lider- Sağlık ekibi içinde liderlik yapar. X
19 Lider- Sağlık hizmetlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır X
20 Ekip- Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir. X
21 Ekip- Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. X
22 Ekip- Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır X
23 İletişim- Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ile etkili iletişim kurar X
24 İletişim- Farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar X
25 İletişim- Tanı, tedavi, takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. X
26 Bilimsel Yaklaşım- Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve uygular X
27 Bilimsel Yaklaşım- Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir X
28 Bilimsel Yaklaşım- Kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular X
29 Bilimsel Yaklaşım- Bilişim teknolojilerini kullanır X
30 Yaşam Boyu Öğrenme- Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir X
31 Yaşam Boyu Öğrenme- Yeni bilgileri edinme ve yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir X
32 Yaşam Boyu Öğrenme- Doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 90 2 180
Sözlü Sınav 1 4 4
Performans Görevi (Uygulama) 70 2 140
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 328
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 13,12
Dersin AKTS Kredisi 13