Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dahili Bilimler Seçmeli Stajı (Tıbbi Farmakoloji) | TIP 639 | 6 | 0 + 160 | 6 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET EMİN BÜYÜKOKUROĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Prof.. Dr. Pelin TANYERİ |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | 1- Reçete yazma konusunda öğrencilerin bilgilendirmesi ve pratisyen hekimlikte çok sık karşılaşılan vakalar konusunda reçete yazmaları 2- Gebelikte ve Emzirme Döneminde İlaç Kullanımı konusunda öğrencilerin bilgilendirmesi 3- Farmakovijilans konusunda öğrencileri bilgilendirme ayrıca TÜFAM’ın ve advers etki bildirim formunu tanıtma ve pratikte nasıl doldurulacağının öğretilmesi 4- Akılcı İlaç Kullanımı-Rasyonel Farmakoterapi-K-İlaç Seçimi konusunda öğrencileri bilgilendirme 5- Klinik Araştırmalar Hakkında Yönetmelik-Etik Kurul Başvuru Süreci konusunda öğrencileri bilgilendirme ve ayrıca örnek bir başvuru dosyasının incelenmesi 6- İlaç ve Madde Bağımlılığı ve denetimli serbestlik konusunda öğrencileri bilgilendirme ve ayrıca bunun pratikte nasıl uygulandığının öğrenilmesi 7- Kanda İlaç Düzeyi konusunda öğrencileri bilgilendirme ve ayrıca bunun pratikte nasıl uygulandığının öğrenilmesi 8- İlaç Etkileşmeleri konusunda öğrencilerin bilgilendirmesi |
Dersin İçeriği | 1- Reçete yazma 2- Gebelikte ve Emzirme Döneminde İlaç Kullanımı 3- Farmakovijilans (Teorik-Pratik) 4- Akılcı İlaç Kullanımı-Rasyonel Farmakoterapi-K-İlaç Seçimi 5- Klinik Araştırmalar Hakkında Yönetmelik-Etik Kurul Başvuru Süreci-Başvuru Dosyası İnceleme (Teorik-Pratik) 6- İlaç ve Madde Bağımlılığı (Teorik-Pratik) 7- Kanda İlaç Düzeyi (Teorik-Pratik) 8- İlaç Etkileşmeleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Reçete Yazma konusunda öğrencilerin bilgilendirmesini sağlamak ve ayrıca pratisyen hekimlikte çok sık karşılaşılan vakalar konusunda reçete yazmalarını sağlamak, Gebelikte ve Emzirme Döneminde İlaç Kullanımı konusunda öğrencilerin bilgilendirmesini sağlamak , Akılcı İlaç Kullanımı-Rasyonel Farmakoterapi-K-İlaç Seçimi konusunda öğrencilerin bilgilendirilmelerini sağlamak | Anlatım, Problem Çözme, Örnek Olay, Tartışma, | Performans Görevi, |
2 | İlaç ve Madde Bağımlılığı ve denetimli serbestlik konusunda öğrencilerin bilgilendirmesini sağlamak, Kanda İlaç Düzeyi konusunda öğrencileri bilgilendirme ve ayrıca bunun pratikte nasıl uygulandığının öğrenilmesi, | Tartışma, Anlatım, | Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Reçete yazma | |
2 | Reçete yazma | |
3 | Gebelikte ve Emzirme Döneminde İlaç Kullanımı | |
4 | Gebelikte ve Emzirme Döneminde İlaç Kullanımı | |
5 | Farmakovijilans | |
6 | Akılcı İlaç Kullanımı | |
7 | K-İlaç Seçimi | |
8 | Etik Kurul Başvuru Süreci | |
9 | Başvuru Dosyası İnceleme | |
10 | İlaç ve Madde Bağımlılığı | |
11 | Kanda İlaç Düzeyi | |
12 | Klinik Araştırmalar Hakkında Yönetmelik | |
13 | Etik Kurul Başvuru Süreci | |
14 | İlaç Etkileşmeleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | yok |
Ders Kaynakları | Katzung Farmakoloji Rasyonel tedavi yönünden tıbbi farmakoloji |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Hizmeti- Edindiği bilgi, beceri ve tutumları sağlık hizmeti sunumunda kullanır. | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti- Hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. | ||||||
3 | Sağlık Hizmeti- Birey ve toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler | X | |||||
4 | Sağlık Hizmeti- Sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışmaları yapar | X | |||||
5 | Sağlık Hizmeti- Toplum bireylerine, hastalara ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir | X | |||||
6 | Sağlık Hizmeti- Korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir | X | |||||
7 | Sağlık Hizmeti- Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir | X | |||||
8 | Sağlık Hizmeti- Hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur | X | |||||
9 | Sağlık Hizmeti- Sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | X | |||||
10 | Etik ve Mesleki İlkeler- İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. | X | |||||
11 | Etik ve Mesleki İlkeler- Etik ve yasal ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir. | X | |||||
12 | Etik ve Mesleki İlkeler- Nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir | X | |||||
13 | Etik ve Mesleki İlkeler- Mesleki performansını değerlendirir | X | |||||
14 | Sağlık Savunucusu- Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur. | X | |||||
15 | Sağlık Savunucusu- Sağlık hizmetinin tüm bileşenleri ile işbirliği yapar | X | |||||
16 | Sağlık Savunucusu- Birey ve toplum sağlık göstergelerini değerlendirir | X | |||||
17 | Sağlık Savunucusu- Kendi sağlığını korumaya önem verir | X | |||||
18 | Lider- Sağlık ekibi içinde liderlik yapar. | X | |||||
19 | Lider- Sağlık hizmetlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | X | |||||
20 | Ekip- Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir. | X | |||||
21 | Ekip- Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. | X | |||||
22 | Ekip- Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | X | |||||
23 | İletişim- Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ile etkili iletişim kurar | X | |||||
24 | İletişim- Farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar | X | |||||
25 | İletişim- Tanı, tedavi, takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
26 | Bilimsel Yaklaşım- Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve uygular | X | |||||
27 | Bilimsel Yaklaşım- Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir | X | |||||
28 | Bilimsel Yaklaşım- Kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular | X | |||||
29 | Bilimsel Yaklaşım- Bilişim teknolojilerini kullanır | X | |||||
30 | Yaşam Boyu Öğrenme- Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir | X | |||||
31 | Yaşam Boyu Öğrenme- Yeni bilgileri edinme ve yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir | X | |||||
32 | Yaşam Boyu Öğrenme- Doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 20 | 2 | 40 |
Performans Görevi (Seminer) | 5 | 2 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 15 | 3 | 45 |
Performans Görevi (Uygulama) | 10 | 4 | 40 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |