Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dahili Bilimler Seçmeli Stajı (İç Hastalıkları) TIP 632 6 0 + 160 6 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. TEZCAN KAYA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Hastalardan anamnez alabilir, fizik muayenesini ayrıntılı olarak tüm sistemlerin muayenesi şeklinde yapabilir, hasta dosyası hazırlayabilir, hasta sunabilir. Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Sınav, Sözlü Sınav,
2 Gastroenterolojik aşağıdaki hastalıkların belirtilerini, etyopatogenezini, klinik/laboratuvar/görüntüleme bulgularını, tanı ve tedavisini bilir. GASTROİNTESTİNAL SİSTEM KANAMALARI, GASTROÖZOFAGİAL REFLÜ HASTALIĞI, DİSPEPSİ, KRONİK DİYARE, KRONİK KABIZLIK, İRRİTABLE BARSAK HASTALIĞI, İNFLAMATUAR BARSAK HASTALIĞI, AKUT PANKREATİT, BİLİRUBİN METABOLİZMASI, KOLESTAZ VE SARILIK, OTOİMMÜN HEPATİT VE PRİMER SAFRA YOLU HASTALIKLARI, VİRAL HEPATİTLER, ALKOLİK HEPATİT VE NASH, TOKSİK HEPATİT, AKUT KARACİĞER YETERSİZLİĞİ, PORTAL HİPERTANSİYON VE KOMPLİKASYONLARI, KARACİĞERDE YER KAPLAYAN LEZYONLAR, KARACİĞERİN VASKÜLER HASTALIKLARI, GEBELİK VE KARACİĞER. Soru-Cevap, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
3 Hematolojik aşağıdaki hastalıkların belirtilerini, etyopatogenezini, klinik/laboratuvar/görüntüleme bulgularını, tanı ve tedavisini bilir. HİPOKROM MİKROSİTER ANEMİLER, MAKROSİTER ANEMİLER, HEMOGLOBİNOPATİLER, HEMOLİTİK ANEMİLER, HEMORAJİK DİYATEZ, MYELOPROLİFERATİF HASTALIKLAR, TROMBOFİLİ, AKUT LÖSEMİLER, GAMMOPATİLİ HASTAYA YAKLAŞIM, LENFOPROLİFERTAİF HASTALIKLAR, LENFOMA. Soru-Cevap, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
4 Endokrinolojik aşağıdaki hastalıkların belirtilerini, etyopatogenezini, klinik/laboratuvar/görüntüleme bulgularını, tanı ve tedavisini bilir. CUSHİNG SENDROMU, AKROMEGALİ, HİPERTİROİDİ VE TEDAVİSİ, HİPOTİROİDİ VE TEDAVİSİ, HİPERPARATİROİDİ VE HİPOPARATİRODİ, TİROİD NODÜLÜNE YAKLAŞIM, DİYABETES MELLİTUSUN ETYOPATOGENEZİ, TANISI VE KLİNİĞİ, DİYABETİN TEDAVİSİ, HİPERPROLAKTİNEMİ, DİYABETİN AKUT KOMPLİKASYONLARI, DİYABETİN KRONİK KOMPLİKASYONLARI, DİABETES İNSİPİDUS, HİPOGONADİZM, FEOKROMOSİTOMA, OSTEOPOROZ, OSTEOMALAZİ. Soru-Cevap, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
5 Nefrolojik aşağıdaki hastalıkların belirtilerini, etyopatogenezini, klinik/laboratuvar/görüntüleme bulgularını, tanı ve tedavisini bilir. PRİMER GLOMERÜLER HASTALIKLAR; SEKONDER GLOMERÜLER HASTALIKLAR; SIVI ELEKTROLİT DENGESİ VE BOZUKLUKLARI; TUBULOİNTERSTİSYEL VE VASKÜLER HASTALIKLAR; BÖBREK VE HİPERTANSİYON; GEBELİK VE BÖBREK; AKUT BÖBREK HASARI; KRONİK BÖBREK HASTALIĞI VE ÜREMİK SENDROM; RENAL REPLASMAN TEDAVİLERİ (Diyaliz ve Periton Diyalizi); RENAL REPLASMAN TEDAVİLERİ (BÖBREK NAKLİ TEMEL PRENSİPLER). Soru-Cevap, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
6 Romatolojik aşağıdaki hastalıkların belirtilerini, etyopatogenezini, klinik/laboratuvar/görüntüleme bulgularını, tanı ve tedavisini bilir. SİSTEMİK HASTALIKLARIN ROMATOLOJİK BELİRTİLERİ; ROMATOLOJİDE LABORATUAR TETKİKLERİ; SPONDİLOARTRİT; AİLESEL AKDENİZ ATEŞİ; ANTİFOSFOLİPİD SENDROMU; BEHÇET HASTASLIĞI; ERİŞKİN STİLL HASTALIĞI; KRİSTAL ARTROPATİLER; ROMATOLOJİK HASTALIKLARDA TANI VE AYIRICI TANI; ROMATOLOJİK HASTALIKLARIN TEDAVİSİNDE KULLANILAN İLAÇLAR; ROMATOLOJİK ACİLLER; ROMATOİD ARTRİT VE ANKİLOZAN SPONDİLİT; BAĞ DOKUSU HASTALIKLARI VE VASKÜLİTLERE YAKLAŞIM; FİBROMİYALJİ TANI VE TEDAVİSİ. Soru-Cevap, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sağlık Hizmeti- Edindiği bilgi, beceri ve tutumları sağlık hizmeti sunumunda kullanır. X
2 Sağlık Hizmeti- Hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. X
3 Sağlık Hizmeti- Birey ve toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler X
4 Sağlık Hizmeti- Sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışmaları yapar X
5 Sağlık Hizmeti- Toplum bireylerine, hastalara ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir X
6 Sağlık Hizmeti- Korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir X
7 Sağlık Hizmeti- Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir X
8 Sağlık Hizmeti- Hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur X
9 Sağlık Hizmeti- Sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur X
10 Etik ve Mesleki İlkeler- İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. X
11 Etik ve Mesleki İlkeler- Etik ve yasal ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir. X
12 Etik ve Mesleki İlkeler- Nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir X
13 Etik ve Mesleki İlkeler- Mesleki performansını değerlendirir X
14 Sağlık Savunucusu- Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur. X
15 Sağlık Savunucusu- Sağlık hizmetinin tüm bileşenleri ile işbirliği yapar X
16 Sağlık Savunucusu- Birey ve toplum sağlık göstergelerini değerlendirir X
17 Sağlık Savunucusu- Kendi sağlığını korumaya önem verir X
18 Lider- Sağlık ekibi içinde liderlik yapar. X
19 Lider- Sağlık hizmetlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır X
20 Ekip- Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir. X
21 Ekip- Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. X
22 Ekip- Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır X
23 İletişim- Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ile etkili iletişim kurar X
24 İletişim- Farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar X
25 İletişim- Tanı, tedavi, takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. X
26 Bilimsel Yaklaşım- Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve uygular X
27 Bilimsel Yaklaşım- Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir X
28 Bilimsel Yaklaşım- Kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular X
29 Bilimsel Yaklaşım- Bilişim teknolojilerini kullanır X
30 Yaşam Boyu Öğrenme- Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir X
31 Yaşam Boyu Öğrenme- Yeni bilgileri edinme ve yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir X
32 Yaşam Boyu Öğrenme- Doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Performans Görevi (Uygulama) 60 2 120
Sözlü Sınav 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 128
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,12
Dersin AKTS Kredisi 5