Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dahili Bilimler Seçmeli Stajı (Enfeksiyon Hastalıkları) | TIP 627 | 6 | 0 + 160 | 6 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Dönem 5 Enfeksiyon Hastalıkları Stajını almış olmak. İç Hastalıkları stajını almış olmak |
Önerilen Seçmeli Dersler | Mikrobiyoloji |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ERTUĞRUL GÜÇLÜ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. OĞUZ KARABAY, Prof.Dr. AZİZ ÖĞÜTLÜ, Prof.Dr. ERTUĞRUL GÜÇLÜ, |
Dersin Yardımcıları | Prof.Dr. Ertugrul Güçlü, Prof. Dr. Oğuz Karabay, Doç. Dr. Aziz Öğütlü |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Dersin amacı, bir hekimin pratik hayatta karışılabileceği enfeksiyon hastalıkları ile ilgili temel teorik bilgi ve pratik uygulamaları öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Enfeksiyon hastasının değerlendirilmesi, Enfeksiyon Hastasında temel laboratuvar testlerinin yapılır hale gelinmesi, Antibiyotik tedavisinde akılcı reçeteleme, Aşıların zamanlanmasının öğrenilmesi, AIDS hastasına yaklaşım, Hepatit hastasına yaklaşım |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hastanın değerlendirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Proje / Tasarım, |
2 | Viral bakteriyel enfeksiyon ayrımını öğrenme ve uygulayabilme | Tartışma, Soru-Cevap, | Proje / Tasarım, |
3 | Hepatit testlerinin akılcı kullanımı | Tartışma, Soru-Cevap, | Proje / Tasarım, |
4 | Akılcı antibiyotik reçete edebilme | Tartışma, Soru-Cevap, | Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Enfeksiyon hastalıklarının genel özellikleri (toplumda bulaşıcı hastalıklarla mücadele edebilme) | |
2 | antimikrobiyal kemoterapi (akılcı antibiyotik kullanımı) | |
3 | Ateş, nedeni bilinmeyen ateş | |
4 | Toplum kökenli sepsis, tanı ve patofizyolojisi | |
5 | idrar yolu enfeksiyonları | |
6 | ||
7 | ||
8 | ||
9 | ||
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Enfeksiyon Hastalıkları ders Notları |
Ders Kaynakları | Enfeksiyon Hastalıkları ve Mikrobiyolojisi (Ayşe Willke Topçu, Güner Söyletir, Mehmet Doğanay) Up to Date |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Hizmeti- Edindiği bilgi, beceri ve tutumları sağlık hizmeti sunumunda kullanır. | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti- Hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. | ||||||
3 | Sağlık Hizmeti- Birey ve toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler | ||||||
4 | Sağlık Hizmeti- Sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışmaları yapar | X | |||||
5 | Sağlık Hizmeti- Toplum bireylerine, hastalara ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir | X | |||||
6 | Sağlık Hizmeti- Korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir | X | |||||
7 | Sağlık Hizmeti- Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir | ||||||
8 | Sağlık Hizmeti- Hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur | X | |||||
9 | Sağlık Hizmeti- Sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | ||||||
10 | Etik ve Mesleki İlkeler- İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. | ||||||
11 | Etik ve Mesleki İlkeler- Etik ve yasal ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir. | ||||||
12 | Etik ve Mesleki İlkeler- Nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir | ||||||
13 | Etik ve Mesleki İlkeler- Mesleki performansını değerlendirir | ||||||
14 | Sağlık Savunucusu- Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur. | ||||||
15 | Sağlık Savunucusu- Sağlık hizmetinin tüm bileşenleri ile işbirliği yapar | ||||||
16 | Sağlık Savunucusu- Birey ve toplum sağlık göstergelerini değerlendirir | ||||||
17 | Sağlık Savunucusu- Kendi sağlığını korumaya önem verir | ||||||
18 | Lider- Sağlık ekibi içinde liderlik yapar. | ||||||
19 | Lider- Sağlık hizmetlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | ||||||
20 | Ekip- Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir. | ||||||
21 | Ekip- Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. | ||||||
22 | Ekip- Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | ||||||
23 | İletişim- Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ile etkili iletişim kurar | ||||||
24 | İletişim- Farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar | ||||||
25 | İletişim- Tanı, tedavi, takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | ||||||
26 | Bilimsel Yaklaşım- Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve uygular | ||||||
27 | Bilimsel Yaklaşım- Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir | ||||||
28 | Bilimsel Yaklaşım- Kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular | ||||||
29 | Bilimsel Yaklaşım- Bilişim teknolojilerini kullanır | ||||||
30 | Yaşam Boyu Öğrenme- Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir | ||||||
31 | Yaşam Boyu Öğrenme- Yeni bilgileri edinme ve yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir | ||||||
32 | Yaşam Boyu Öğrenme- Doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|