Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kadın Hastalıkları ve Doğum TIP 606 6 0 + 160 6 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HİLAL USLU YUVACI
Dersi Verenler Prof.Dr. SELÇUK ÖZDEN, Prof.Dr. ARİF SERHAN CEVRİOĞLU, Prof.Dr. NERMİN AKDEMİR, Doç.Dr. HİLAL USLU YUVACI, Prof.Dr. MEHMET SÜHHA BOSTANCI,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Kadın hastalıkları ve doğum hastalarının muayene, tanı ve tedavisi için gerekli bilgiyi ve bunu kullanma becerisini öğrenciye kazandırmak, acil jinekolojik ve obstetrik hastalıklara yaklaşım ve acil teşhis ve tedavi gereken durumları saptama yetilerini öğretmek amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Bu ders; Kadın Hastalıkları ve Doğum Anatomi Giriş,İnsan üreme Fizyolojisi ,Kadın Genital Sistem ve Gonadların Embriyolojisi ,Kadın Hayatının Evreleri ve Puberte,Normal Doğum Mekanizması,Mensturasyon Siklusu,Jinekolojide Öykü, Muayene ve Tanısal Yöntemler,Gebelik Tanısı ve Antenatal Bakım,Jinekolojide Ağrı, Akıntı ve Anormal Kanamalar,Gebelik Maternal Değişim ve Puerperyum Fizyolojisi,Kadın Genital Sistem Enfeksiyonları,Alt Genital Traktus Neoplazileri: Etyoloji ve Patogenez,Uterus ve Over Neoplazileri: Etyoloji Vepatogenez,Obstetrik Öykü, Muayene, Tanı ve Tarama Testleri,Gebelik Endokrinolojisi, Fetüs ve Plasentanın Gelişimi,Aile Planlaması; konularını içermektedir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 ) Sık karşılaşılan jinekolojik ve obstetrik hastalıklarda öykü, klinik ve laboratuvar bulgularını değerlendirerek ayırıcı tanı yapabilme ve tedavi önerebilme becerisini kazandırmak, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, Sözlü Sınav,
2 Acil jinekolojik ve obstetrik hastalıklarda öykü, klinik ve laboratuvar bulgularını değerlendirerek ayırıcı tanı yapabilme, ilk yardım işlemlerini uygulayabilme ve gereken olguları üst merkeze sevkini güvenli bir şekilde sağlayabilme becerisini kazandı Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sözlü Sınav,
3 Gebelik teşhis edebilme, öykü, klinik muayene ve laboratuvar tetkiklerini değerlendirebilme, gerekli tarama testleri konusunda yönlendirebilme, risksiz gebeliklerin periyodik muayenelerini yapabilm, erken ve geç gebelik komplikasyonlarını tanımlayabilme. Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav,
4 Riskli gebelikleri tanıyabilme ve üst merkeze yönlendirebilme becerisini kazandırmak Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sözlü Sınav,
5 Term ve preterm doğum eyleminin başladığını belirleyebilme ve üst merkeze yönlendirebilme becerisini kazandırmak Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sözlü Sınav,
6 Lohusalık döneminde karşılaşılacak problemleri değerlendirebilme ve yönlendirebilme, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sözlü Sınav,
7 Doğum kontrol yöntemleri konusunda danışma verebilme ve yöntem önerebilme, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sözlü Sınav,
8 Puberte dönemlerindeki problemleri değerlendirebilme ve yönlendirebilme, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, Sözlü Sınav,
9 Menopoz dönemlerindeki problemleri değerlendirebilme ve yönlendirebilme, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sözlü Sınav,
10 İnfertil olguları değerlendirebilme ve yönlendirebilme, Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sözlü Sınav,
11 Seksüel yolla bulaşan hastalıkların klinik bulgularını değerlendirebilme, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sözlü Sınav,
12 Spontan vaginal doğum mekanizmasını kavrama, distosi ve müdahaleli doğum konusunda gerekli teorik donanımın sağlanması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sözlü Sınav,
13 Obstetrik ve jinekolojik kanama ve şok durumlarında ilk yardımı yapabilme, güvenli şekilde üst merkeze transferini sağlayabilme. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sözlü Sınav,
14 Genital sistem kanserlerinin erken bulgularını saptayabilmek, taramalarını yapabilmek ve üst merkeze yönlendirebilmek, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sözlü Sınav,
15 Genital organ sarkması ve inkontinansı olan olgulara danışma verebilme ve yönlendirebilme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sözlü Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Staj sırasında öğrencilere anlatılan derslerin notları paylaşılır.

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sağlık Hizmeti- Edindiği bilgi, beceri ve tutumları sağlık hizmeti sunumunda kullanır. X
2 Sağlık Hizmeti- Hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. X
3 Sağlık Hizmeti- Birey ve toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler X
4 Sağlık Hizmeti- Sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışmaları yapar X
5 Sağlık Hizmeti- Toplum bireylerine, hastalara ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir X
6 Sağlık Hizmeti- Korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir X
7 Sağlık Hizmeti- Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir X
8 Sağlık Hizmeti- Hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur X
9 Sağlık Hizmeti- Sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur X
10 Etik ve Mesleki İlkeler- İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. X
11 Etik ve Mesleki İlkeler- Etik ve yasal ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir. X
12 Etik ve Mesleki İlkeler- Nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir X
13 Etik ve Mesleki İlkeler- Mesleki performansını değerlendirir X
14 Sağlık Savunucusu- Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur. X
15 Sağlık Savunucusu- Sağlık hizmetinin tüm bileşenleri ile işbirliği yapar X
16 Sağlık Savunucusu- Birey ve toplum sağlık göstergelerini değerlendirir
17 Sağlık Savunucusu- Kendi sağlığını korumaya önem verir X
18 Lider- Sağlık ekibi içinde liderlik yapar. X
19 Lider- Sağlık hizmetlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır X
20 Ekip- Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir. X
21 Ekip- Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. X
22 Ekip- Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır X
23 İletişim- Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ile etkili iletişim kurar X
24 İletişim- Farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar X
25 İletişim- Tanı, tedavi, takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. X
26 Bilimsel Yaklaşım- Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve uygular
27 Bilimsel Yaklaşım- Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir X
28 Bilimsel Yaklaşım- Kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular X
29 Bilimsel Yaklaşım- Bilişim teknolojilerini kullanır X
30 Yaşam Boyu Öğrenme- Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir
31 Yaşam Boyu Öğrenme- Yeni bilgileri edinme ve yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir X
32 Yaşam Boyu Öğrenme- Doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Performans Görevi (Seminer) 4 1 4
Performans Görevi (Uygulama) 66 2 132
Toplam İş Yükü 136
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,44
Dersin AKTS Kredisi 5