Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
21. Yy.?Da Öğretmen Yetiştirme EPT 510 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. DUYGU GÜR ERDOĞAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğretmen yetiştirmede yeni yaklaşımların ve modellerin öğrenilmesi ve yeni önerilerin geliştirilmesi hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği

Öğretmen yetiştirmede yeni yaklaşımların ve modeller; Küreselleşme çağında öğretmen yetiştirmenin ve eğitim politikasının değişimi; Öğretmen yetiştirme sistemlerini karşılaştırmada dikkat edilecek hususlar.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğretmen yetiştirmede yeni yaklaşımları kavrama Anlatım, Ödev,
2 Çeşitli ülkelerdeki eğitim sistemleri ve öğretmen yetiştirme amaçlarının sınıflandırılması Tartışma, Ödev,
3 Öğretmen yetiştirmede ülke gelişiminde önemli yeri olduğunu kavrama Anlatım, Ödev,
4 Bugünkü öğretmen yetiştirme sisteminin üstün|eksik yönlerini analiz edebilme Tartışma, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Öğretmen yetiştirmenin tarihi
2 Küreselleşme çağında öğretmen yetiştirme
3 Öğretmen yetiştirme teorileri
4 Öğretmen yetiştirmenin eğitimdeki yeri ve önemi
5 Çeşitli ülkelerdeki öğretmen eğitiminin gelişimi
6 Öğretmen yetiştirmenin hedefleri
7 Ara sınav
8 Çeşitli ülkelerdeki öğretmen yetiştirme sistemleri
9 Öğretmen yetiştirme eğitim politikasının değişimi
10 Öğretmen yetiştirmede yeni yaklaşımlar
11 Öğretmen yetiştirmede yeni modeller
12 Öğretmen yetiştirmede güncel sorunlar
13 Final
14 Öğrenci kazanımlarının ve dersin genel değerlendirmesi.
Kaynaklar
Ders Notu

Demirel, Ö. (2000). Öğretmenlik mesleğine giriş, PegemA, 2000.
Erdoğan, İ. (1999). Çağdaş Eğitim Sistemleri, Sistem yayınlan, İstanbul, 1999
Öztürk, C. (2000). Türkiye´de Dünden Bugüne Öğretmen Yetiştirme", 1848-1998, MÜ yayınlan, İstanbul, 1999.
Türk, E(2000). Türk Eğitim Sistemi", Anı yayınları, İstanbul, 2000
Türkoğlu, A.(2000). Karşılaştırmalı Eğitim, ÇÜ Yayınları, Adana, 2000
Tutkun, Ö. F. (2010). 21. yüzyılda eğitim programının felsefi boyutları. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 3, 993-1016.
Tutkun, Ö. F. ve Aksoyalp, Y. (2010). 21. yüzyılda öğretmen yetiştirme eğitimi programının boyutları. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24, 361-370.
Tutkun, Ö. F. ve Aksoyalp, Y. (2010). 21. Yüzyılda eğitimde program geliştirmede yönelim, kavram ve anlayışlar. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Bahar, 19, 156-169.
Tutkun, Ö. F. ve Aksoyalp, Y. (2010). Yeniçağda öğretmen nitelikleri. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları II Sempozyumu, 16-18 Mayıs, Ankara.
Tutkun, Ö. F.). (2006). ????????? ???????? ???? (Barış Kültürlü Eğitim Programı). ?????? ??????? ??????????? ????????????? ???????????? (Kırgız Milli Üniversitesi Jarıkçı Dergisi), ?????? 4 (Sayı 4), ????? 1 (Seri 1), 52-63.
Tutkun, Ö. F. (2006). Küresel süreçte uluslar arası eğitim değerleri. IV. Türk Dünyası Sosyal Bilimler Kongresi, 11-14 Haziran, Kommersiyalık Enstitüsü, Celalabat, Kırgızistan.
Tutkun, Ö. F. (2003). Avrupa birliği katılım sürecinde öğretmen yetiştirmede yeni yönelimler. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7, 1, 23-31.
Tutkun, Ö. F. (2003). Geçmişten günümüze Türkiye?de ilköğretime öğretmen yetiştirme. N.Ü.E.F. Eğitim ve Bilim Dergisi, 2, 2, 53-62.
Tutkun, Ö. F. ve Köksal, A. E. (2002). Okul-aile işbirliğinde yeni yaklaşımlar. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 8, 216-224.
Tutkun, Ö.F. ve Köksal, A. E. (2002). 2001-2010 Dünya çocuk on yılı: çocuk haklarında alınan yol. Kadınlar Dünyası Dergisi, 28, 14-15.

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama
2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma
3 Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma
4 İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme
5 Program tasarısı hazırlama
6 Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma
7 Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme
8 Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme
9 Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme
10 Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma
11 Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme
12 Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma
13 Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)