Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Halı Piyasası GTS 532 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ALİ KHALIGHI
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi MİNE TAYLAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Dünya el halı ticareti hakkında genel bilgi vermek.

Dersin İçeriği

Dünya halı piyasasının özelliklerini öğrenerek bu piyasalara üretim ve satış için gerekli şartlar hakkında bilgi sahibi olur.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Türk halı piyasası
2 İhracattaki payı
3 Piyasa araştırmasının tarifi
4 Uygun piyasa özelliklerini belirleme aşamaları
5 Dünya halı pazarının özelliklerini tanıma, El halılarının son yıllardaki gelişimi
6 Halı üreten ülkeler hakkında genel bilgi sahibi olma ve bunların dünya piyasasına katkıları
7 Halı üreten ülkelerin Piyasa uygulamaları, reklam ve fiyatlandırma özelliklerinin belirlenmesi
8 Büyük halı pazarları ve bu pazarların nüfus, kişi başına gelir, toplam dış ticaret, genel ödemeler dengesi durumu
9 Ara sınav
10 El yapımı halıların iç ticaret hacmi, ithalat hacmi, bu pazardaki büyük halı üreticisi ülkelerin payı dahil olmak üzere diğer özelliklerinin belirlenmesi
11 Halı piyasasında tasarım, renk, boyut ve diğer özellikler
12 Halı türlerine giriş, tasarım, model ve renklendirme, istenen boyutlar ve diğer istenen özellikler.
13 Mevcut Pazarları geliştirme, yeni pazarlar yaratma ve sürdürme
14 Türk halılarının ihracatı için potansiyel fırsatlar.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Oktay ASLANAPA, Türk Halı Sanatının Bin Yılı

Şerare YETKİN, Türk Halı Sanatı

Hüseyin ALANTAR, Bir Kültürün Dokunuşu.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel Sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve konusuna yetkin olarak uyarlayabilmek. X
2 Üç boyutlu yüzeyleri iki boyutlu yüzeylerde çözümleyebilmek konusunda yetkin olmak. X
3 Geleneksel sanatların uygulanmasında kullanılan tüm yüzey ve uygulama malzemelerini bilmek, kullanabilmek konusunda yetkin olmak. X
4 Geleneksel sanatlarda konusu ile ilgili tüm alanlarda, farklı yüzyıllarda kullanılan renkleri bilmek, hazırlayabilmek; tasarlanan uygulamada doğru şekilde kullanabilmek; farklı yüzyıllarda kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları bilmek, kullanabilmek; farklı yüzyıllarda kullanılan kavramları, konuları, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini bilmek; her türlü bilgi ve donanımla klasik ve özgün tasarımlar ortaya koyabilme konularında yetkinliğe sahip olmak. X
5 Tasarımı uygulamak veya araştırılan konuyu sunmak için gerekli bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını bilmek, kullanabilmek ve bu konudaki yenilikleri takip edebilmek konularında yetkin olmak. X
6 Konusuyla ilgili kaynak taraması yaptığı araştırmayı yetkin olarak akademik kriterlerin gerektirdiği şekilde tamamlamak. X
7 Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapabilme yetkinliğinde olmak.
8 Mesleki ve etik sorumluluğa sahip olmak. X
9 Öğrenmeyi öğrenme yetkinliğine sahip olmak. Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri sürekli takip edip, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme yetkinliğine sahip olmak.
10 Disiplin içi ve disiplinler arası gruplarla takım çalışması yapacak yetkinlikte olmak. X
11 Konusu ile ilgili çalışmaların, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini değerlendirebilmek için gerekli kapsamlı bilgiye sahip olmak.
12 Alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. X
13 Eleştirel bakışa ve yaratıcı düşünme yetkinliğine sahip olmak. Sahip olunan bilgi, beceri ve fikirlerini bilimsel yöntemlerle analiz etmek, değerlendirmek için kullanabilmek yetkinliğine sahip olmak.
14 Yaşam boyu öğrenmenin sürdürülmesi gerektiği bilinci ve bunu gerçekleştirme yetkinliğine sahip olmak. X
15 Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp kavrayabilmek ve bunları karşılaştırıp sentezleyebilmek yetkinliğine sahip olmak. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Atölye) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 8 1 8
Kısa Sınav 8 1 8
Performans Görevi (Atölye) 5 3 15
Toplam İş Yükü 159
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,36
Dersin AKTS Kredisi 6