Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Elektronik Tablo Uygulamaları | ENF 540 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLTEKİN ÇAĞIL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Sena Nur Güler |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Elektronik tabloları kullanmanın en önemli avantajı, esnek olmaları, öğrenilmesi kolay ve programlamalarının büyük çabalar gerektirmemesidir. Yapılan araştırmalar mühendislerin çalışma ortamlarında en fazla elektronik tablolama programlarını kullandıklarını göstermektedir. Bu nedenle bu ders kapsamında, belirlenen bir elektronik tablo programı mühendislikte kullanıldığı özellikleriyle anlatılacaktır. |
Dersin İçeriği | Genel anlamda elektronik tablolar, MS-Excel’in tanıtılması, Excel verilerinin diğer programlar ile paylaşılması, Excel’de makro ve küçük programların makro ile yazılması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Excel | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Koşullu biçimlendirme | Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Proje / Tasarım, Ödev, Sınav, |
3 | Veri Doğrulama | Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, | Proje / Tasarım, Ödev, Sınav, |
4 | İşlevler | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Proje / Tasarım, Ödev, Sınav, |
5 | Temel Özellikler | Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Anlatım, | Proje / Tasarım, Ödev, Sınav, |
6 | Excel | Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , Örnek Olay, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, | Proje / Tasarım, Ödev, Sınav, |
7 | Excel | Anlatım, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Örnek Olay, Tartışma, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Elektronik Tablo programları hakkında genel bilgiler | |
2 | MS-Excel hakkında genel bilgiler | |
3 | MS-Excel´de fonksiyonlar | |
4 | Koşullu biçimlendirme, Naive Bayes yöntemi | |
5 | Veri Doğrulama | |
6 | MS-Excel´de Visual Basic/Programlama | |
7 | Visual Basic ile programlamanın temelleri-1 | |
8 | Visual Basic ile programlamanın temelleri-2 | |
9 | Kullanıcı Tanımlı Fonksiyonlar | |
10 | MS-Excel´de Makro Programlamanın temelleri | |
11 | Makro kodları ile icra edilebilir programları çalıştırma | |
12 | Makro Kodları İçinde Excel İşlevlerinin Kullanılması | |
13 | Çalışma Kitabı ve Sayfa’ya özgü Yordamlar | |
14 | Çalışma Kitabı ve Sayfa’ya özgü Makrolar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | http://www.gultekincagil.com |
Ders Kaynakları | 1. VBA Makrolar, M. Kemal Korkmaz, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilişim Sistemlerindeki yada farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilmek | X | |||||
2 | Bilişim Sistemlerindeki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek | X | |||||
3 | Bilişim Sistemlerindeki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | X | |||||
4 | Bilişim Sistemlerindeki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, Bilişim Sistemlerindeki ve Bilişim Sistemleri dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek | X | |||||
5 | Bilişim Sistemlerindeki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek | X | |||||
6 | Bilişim Sistemleri ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | X | |||||
7 | Bilişim Sistemlerinin gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek | X | |||||
8 | Bilişim Sistemleri ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek | X | |||||
9 | Bilişim Sistemlerinde özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |