Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitimde Yeni Yönelimler | DAO 356 | 6 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SEVGİ COŞKUN KESKİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Din kültürü ve ahlak bilgisi eğitiminde öğrenme ve öğretmeyi açıklayabilme; Aktif öğrenme, yapılandırmacı öğrenme, probleme dayalı öğrenme, eleştirel düşünmeyi öğrenmeyi açıklayabilme;Teknoloji ile din kültürü ve ahlak bilgisi öğretimi arasındaki ilişkiyi açıklayabilme, |
Dersin İçeriği | Din kültürü ve ahlak bilgisinde öğrenme ve öğretme, aktif öğrenme, yapılandırmacı öğrenme, probleme dayalı öğrenme, eleştirel düşünmeyi öğrenme, teknoloji ve Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretimi, işbirliğine dayalı öğrenme, kavram öğrenme, tam öğrenme, değer öğretimi, beyin temeli öğrenme, oyun temelli öğrenme. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Din kültürü ve ahlak bilgisi eğitiminde öğrenme ve öğretmeyi açıklayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Aktif öğrenme, yapılandırmacı öğrenme, probleme dayalı öğrenme, eleştirel düşünmeyi öğrenmeyi açıklayabilir | Tartışma, Grup Çalışması, Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Performans Görevi, |
3 | Teknoloji ile sosyal bilgiler öğretimi arasındaki ilişkiyi açıklayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Eğitim ve öğretime etki eden yönelimleri tanır. | Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Din kültürü ve ahlak bilgisinde öğrenme ve öğretme | [8] 1-15 |
2 | Tam öğrenme ve bloom taksonomisi | [8]20-32 |
3 | Beyin temeli öğrenme | [5]164-177 |
4 | Probleme dayalı öğrenme | [8]33-40 |
5 | Aktif öğrenme, yapılandırmacı öğrenme | [8] 41-51 |
6 | İşbirliğine dayalı öğrenme | [1] 1-16 |
7 | Çoklu zeka teorisi ve Tematik öğrenme | [4] 1-21 |
8 | Eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmeyi öğrenme | [3] Tamamı |
9 | Eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmeyi öğrenme | [3] Tamamı |
10 | Kavram öğrenme | [2] 64-68, |
11 | Değer öğretimi | [8]52-55 |
12 | Oyun temelli öğrenme | [6] 101-103 |
13 | Teknoloji ve Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretimi | [8] 16-19 |
14 | Erken çocukluk döneminde din eğitimi | [7]Tamamı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [8]Eğitimde çağdaş yönelimler |
Ders Kaynakları | [1]Gömleksiz, Müfit. (1997). Kubaşık öğrenme. Adana: Baki Kitapevi [2]Telman, Nursel. (Tarih yok). Etkin öğrenme yöntemleri. İstanbul: Epsilon [3]Üstündağ, Tülay. (2002). Yaratılığa yolculuk. Ankara: Pegem YAyıncılık [4]Saban, Ahmet. (2001). Çoklu Zeka Teorisi ve Eğitim. Ankara: Nobel [5]Canaine, Renate Nummela ve Geoffrey Canaine. (2002).Beyin temelli öğrenme.Çev.Gülten Ülgen. Ankara: Nobel [6]Özdoğan, Berka. (2004). Çocuk ve Oyun. Ankara: Anı yayıncılık [7] Erkan, Serdar. (2005). Örnek Grup rehberliği etkinlikleri, Ankara: Pegem A |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. | X | |||||
2 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | X | |||||
3 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. | X | |||||
4 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. | X | |||||
5 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. | X | |||||
6 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
7 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. | X | |||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | X | |||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. | X | |||||
12 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |