Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitimde Yeni Yönelimler DAO 356 6 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SEVGİ COŞKUN KESKİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Din kültürü ve ahlak bilgisi eğitiminde öğrenme ve öğretmeyi açıklayabilme; Aktif öğrenme, yapılandırmacı öğrenme, probleme dayalı öğrenme, eleştirel düşünmeyi öğrenmeyi açıklayabilme;Teknoloji ile din kültürü ve ahlak bilgisi öğretimi arasındaki ilişkiyi açıklayabilme,
Dersin İçeriği Din kültürü ve ahlak bilgisinde öğrenme ve öğretme, aktif öğrenme, yapılandırmacı öğrenme, probleme dayalı öğrenme, eleştirel düşünmeyi öğrenme, teknoloji ve Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretimi, işbirliğine dayalı öğrenme, kavram öğrenme, tam öğrenme, değer öğretimi, beyin temeli öğrenme, oyun temelli öğrenme.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Din kültürü ve ahlak bilgisi eğitiminde öğrenme ve öğretmeyi açıklayabilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
2 Aktif öğrenme, yapılandırmacı öğrenme, probleme dayalı öğrenme, eleştirel düşünmeyi öğrenmeyi açıklayabilir Tartışma, Grup Çalışması, Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Performans Görevi,
3 Teknoloji ile sosyal bilgiler öğretimi arasındaki ilişkiyi açıklayabilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
4 Eğitim ve öğretime etki eden yönelimleri tanır. Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Ödev, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Din kültürü ve ahlak bilgisinde öğrenme ve öğretme [8] 1-15
2 Tam öğrenme ve bloom taksonomisi [8]20-32
3 Beyin temeli öğrenme [5]164-177
4 Probleme dayalı öğrenme [8]33-40
5 Aktif öğrenme, yapılandırmacı öğrenme [8] 41-51
6 İşbirliğine dayalı öğrenme [1] 1-16
7 Çoklu zeka teorisi ve Tematik öğrenme [4] 1-21
8 Eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmeyi öğrenme [3] Tamamı
9 Eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmeyi öğrenme [3] Tamamı
10 Kavram öğrenme [2] 64-68,
11 Değer öğretimi [8]52-55
12 Oyun temelli öğrenme [6] 101-103
13 Teknoloji ve Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretimi [8] 16-19
14 Erken çocukluk döneminde din eğitimi [7]Tamamı
Kaynaklar
Ders Notu [8]Eğitimde çağdaş yönelimler
Ders Kaynakları [1]Gömleksiz, Müfit. (1997). Kubaşık öğrenme. Adana: Baki Kitapevi
[2]Telman, Nursel. (Tarih yok). Etkin öğrenme yöntemleri. İstanbul: Epsilon
[3]Üstündağ, Tülay. (2002). Yaratılığa yolculuk. Ankara: Pegem YAyıncılık
[4]Saban, Ahmet. (2001). Çoklu Zeka Teorisi ve Eğitim. Ankara: Nobel
[5]Canaine, Renate Nummela ve Geoffrey Canaine. (2002).Beyin temelli öğrenme.Çev.Gülten Ülgen. Ankara: Nobel
[6]Özdoğan, Berka. (2004). Çocuk ve Oyun. Ankara: Anı yayıncılık
[7] Erkan, Serdar. (2005). Örnek Grup rehberliği etkinlikleri, Ankara: Pegem A
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. X
2 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. X
3 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. X
4 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. X
5 Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. X
6 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. X
7 Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. X
8 Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. X
9 Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. X
10 Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. X
11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. X
12 Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 104
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,16
Dersin AKTS Kredisi 3