Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Modern Dönem Din Eğitimi Teorileri | DAO 452 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALİ VASFİ KURT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste başta batı olmak üzere son yıllarda ortaya çıkan din eğitim teorileri ve yaklaşımlarının tanıtımı, çıkış nedenleri ve bu yaklaşımların Türkiye’deki din eğitimi açısından eleştirel olarak değerlendirilmesi, öğrencilerin alanla ilgili bilgi ve bilimsel bakış açılarının gelişmesine katkı sağlanmak hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Farklı din eğitimi yaklaşımlarının ortaya çıkış sebepleri, DKAB programlarında yer alan temel yaklaşımlar, Din eğitiminde çoğulculuk, geleneksel din eğitimi yaklaşımları, bazı çağdaş din eğitimi yaklaşımları (yapılandırmacı, fenomenolojik, yorumlayıcı, diyalojik, öyküsel vb) |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Din öğretiminde yeni yaklaşıma duyulan ihtiyacı anlayıp açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Çoğulculuk ve din öğretimi ilişkisini örneklendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Geleneksel ve modern din eğitimi yaklaşımı arasındaki temel anlayış farklarını çözümler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Çağdaş din eğitimi yaklaşımlarını özetler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Farklı din eğitimi teorisi oluşum süreçlerini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
6 | DKAB programlarındaki temel yaklaşımları tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Din eğitimi yaklaşımlarına giriş | |
2 | Yeni din eğitimi yaklaşımlarının ortaya çıkış sebepleri | |
3 | Türkiye’de DKAB programlarında temele alınan yaklaşımlar | |
4 | Din eğitiminde çoğulculuk | |
5 | Çok kültürlü toplumlarda din eğitimi olgusu | |
6 | Geleneksel din eğitimi yaklaşımları | |
7 | Geleneksel din eğitimi yaklaşımları | |
8 | Din hakkında öğrenme, dini öğrenme ve dinden öğrenme yaklaşımlar | |
9 | Yapılandırmacı yaklaşım ve din eğitimi | |
10 | Fenemenolojik din eğitimi yaklaşımı | |
11 | Yorumlayıcı din eğitimi yaklaşımı | |
12 | Yorumlayıcı din eğitimi yaklaşımı | |
13 | Diological din öğretimi yaklaşımı | |
14 | Narative din öğretimi yaklaşımı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Grimmet, M., (ed) Pedagogies of Religious Education, Essex, McCrimmons, 2000. [2]Kaymakcan, R. (ed)Çokkültürlülük, Eğitim, Kültür ve Din Eğitimi,İstanbul, dem Yayınları, 2006. [3] Kaymakcan, R. Günümüz ingilteresinde Din Eğitimi, İstanbul, Dem Yayınları, 2004. [4] Jackson, R. Din Eğitimi: Yorumlayıcı Bir Yaklaşım, İstanbul, Dem Yayınları, 2005. [5] Ziebertz, H., Religious Education in a Plural Western Society, Munster, Lit Verlag, 2003. [6] MEB, Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslararası Sempozyumu, MEB Yayınları, Ankara, 2003. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. | X | |||||
2 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | X | |||||
3 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. | X | |||||
4 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. | X | |||||
5 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. | X | |||||
6 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
7 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. | X | |||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. | ||||||
10 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | X | |||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. | ||||||
12 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 30 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |