Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dini İletişim ve Rehberlik DAO 494 8 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri

yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SUAT CEBECİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Kübra CEVHERLİ

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, dinin öğrenilmesi ve öğretilmesi süreçlerinde farklı iletişim etkinliklerinin rolünün, öneminin ve iletişim ilkelerinin öğretilmesidir.

Dersin İçeriği

İletişimin tanımı ve mahiyeti, İletişimin Unsurları, Öğrenme ve İletişim İlişkisi, Dini İletişim Alanları, Okulda Dini İletişim, Ailede Dini İletişim, Toplumda Dini İletişim, Dini İletişimde Hedef Kitle,Dini İletişimi Engelleyen Faktörler, Dini anlatımda ve öğretimde rehberlik yaklaşımı

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İletişimle ilgili kavramları tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
2 İletişimin unsurlarını açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav, Ödev,
3 Farklı iletişim becerilerini tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav, Ödev,
4 Dini konulardaki iletişim özelliklerini ve sınırlıklarını bilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
5 İletişim ilkelerini dini açıdan değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
6 Dini iletişimde hedef kitle olgusunu analiz eder Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav, Ödev,
7 Din eğitim ve öğretimi alanındaki rehberlik çeşitlerini tanır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav, Ödev,
8 Din öğretiminde Rehberlik yaklaşımını açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İletişimin tanımı ve mahiyeti Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
2 İletişimin Unsurları Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
3 Öğrenme ve İletişim İlişkisi Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
4 İletişim Türleri Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
5 Dini İletişim Alanları Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
6 Okulda Dini İletişim Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
7 Ailede Dini İletişim Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
8 Toplumda Dini İletişim Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
9 Dini İletişimde Hedef Kitle Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
10 Dini İletişimi Engelleyen Faktörler Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
11 Dini İletişimde Sınırlayıcı İlkeler Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
12 Din Eğitim ve Öğretiminde Rehberlik ve Çeşitlerri Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
13 Din Eğitiminde Rehberlik Alanları Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
14 Dini anlatımda ve öğretimde rehberlik yaklaşımı Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

[1] Merih ZILLIOĞLU, İletişim Nedir?, Cem Yayınevi, İstanbul, 1996
[2] Suat Cebeci, Öğrenme ve Öğretme Süreçlerinde Dini İletişim, İstanbul, 2003
[3] Mustafa KÖYLÜ, Psiko-Sosyal Açıdan Dini İletişim, Ankara, 1994
[4] Mevlüt KAYA, Din Eğitiminde İletişim ve Dini Tutum, Etüt Yay. Samsun, 1998

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. X
2 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. X
3 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. X
4 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. X
5 Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. X
6 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. X
7 Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. X
8 Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. X
9 Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır.
10 Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. X
11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir.
12 Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 5
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 5
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 5 5
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 89
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,56
Dersin AKTS Kredisi 5