Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Din Eğitimi DAO 107 1 4 + 0 4 5
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Kübra CEVHERLİ

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Ders, öğrencilerin eğitim ve din eğitimi ile ilgili kavramları tanımlamasını, din eğitimi biliminin alanını, amaç ve görevlerini tanımasını, dini gelişim teorileri ve öğrenme ilişkisini kavramasını, Türkiye´de din eğitiminin tarihi gelişimi ve hukuki dayanakları hakkında bilgi sahibi olmasını, din eğitiminde program geliştirme ve yaklaşımlar ile öğretmen yeterlikleri konusunda bilgilendirmeyi,din eğitiminin güncel meselelerini bilip tartışmasını amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Eğitim ve din eğitimi bilimi ile ilgili tanım ve kavramlar,Din eğitimi biliminin diğer bilimlerle ilişkisi,Din eğitimi biliminin alanı, amacı ve görevleri, Türkiye´de din eğitim ve öğretiminin tarihsel gelişimi, Türkiye´de din eğitiminin hukuki dayanakları, Dini gelişim ve öğrenme,Din öğretiminde program geliştirme ve yaklaşımlar, Din dersi öğretmen yeterlikleri ve eğitimi, Ailede din eğitimi, Mesleki din eğitimi ve İmam Hatip Liseleri, Diyanet İşleri Başkanlığı, Din eğitimi ve din Hizmetleri, Yetişkin din eğitimi, Yüksek Din öğretimi, Din eğitimi ve öğretiminin güncel problemleri

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Eğitim ve din eğitimi ile ilgili kavramları tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
2 Din eğitimi biliminin alan, amaç ve görevlerini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
3 Dini gelişim teorileri ve dini öğrenme ilişkisini karşılatırır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
4 Türkiye’de din eğitiminin tarihi süreçlerini açıklar ve değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Sınav, Ödev,
5 Din eğitim ve öğretiminde farklı program ve yaklaşımları tanır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
6 Din dersi öğretmen yeterliklerini bilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
7 Ailede din eğitiminin temel ilkelerini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
8 İmam Hatip Liseleri ve Diyanet ile ilgili meseleleri bilir ve tartışır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Sınav,
9 Yüksek din öğretiminin temel meselelerini tartışır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
10 Din eğitiminin güncel meselelerini tartışır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Problem Çözme, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Eğitim ve din eğitimi bilimi ile ilgili tanım ve kavramlar
2 Din eğitimi biliminin diğer bilimlerle ilişkisi
3 Din eğitimi biliminin alanı, amacı ve görevleri
4 Türkiye´de din eğitim ve öğretiminin tarihsel gelişimi
5 Türkiye´de din eğitiminin hukuki dayanakları
6 Dini gelişim ve öğrenme
7 Din öğretiminde program geliştirme ve yaklaşımlar
8 Din dersi öğretmen yeterlikleri ve eğitimi
9 Ailede din eğitimi
10 Mesleki din eğitimi ve İmam Hatip Liseleri
11 Diyanet İşleri Başkanlığı, Din eğitimi ve din Hizmetleri
12 Yetişkin din eğitimi
13 Yüksek Din öğretimi
14 Din eğitimi ve öğretiminin güncel problemleri
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

[1] Cebeci, S. (2005) Din Eğitimi Bilimi ve Türkiye’de Din Eğitimi, Ankara, Akçağ Yayınları.
[2]. Bilgin, B. (1988), Eğitim Bilimi ve Din Eğitimi, Ankara
[3] Kaymakcan, R. (2004) Günümüz İngilteresinde Din Eğitimi, İstanbul, Dem Yayınları.
[4].Tosun, C. (2001) Din Eğitimi Bilimine Giriş, Ankara, Pegema Yayıncılık.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. X
2 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. X
3 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. X
4 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. X
5 Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. X
6 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. X
7 Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. X
8 Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. X
9 Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. X
10 Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. X
11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. X
12 Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 30
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 131
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,24
Dersin AKTS Kredisi 5