Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
E-Ticaret ISL 320 6 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. EMRE YILDIRIM
Dersi Verenler Doç.Dr. EMRE YILDIRIM,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

- İnternetin temel kavramlarını öğrenmek,

- İnternetin dinamiklerini anlamak,

- Elektronik pazardaki yeni işletmecilik anlayış ve uygulamalarını incelemek,

- İnternette pazarlama stratejilerini değerlendirmek ve uygulamak ile

- İnternette pazarlama ile ilgili pratik deneyimler kazanmak

Dersin İçeriği

İşletmelerin klasik genel merkezinin, şubelerinin ve ofislerinin bulunması yanında hiç bir ofis veya merkezi olmayan ve yeni ekonomide sanal organizasyonlar diye adlandırılan e-ticaret şirketleri ve bunların işleyişi dersin konusunu oluşturmaktadır. Ders, özellikle şirketten-şirkete, şirketten-müşteriye ve müşteriden-müşteriye e-ticaret çeşitlerini, bunların yönetsel ve teknik konularını, ayrıca, bu şirketlerin gelecekteki önemlerini belirten bir içeriğe sahiptir. Teknik olarak öğrenciler bu derste, e-ticaret sisteminin gelişimi için gereken alt disiplinleri öğreneceklerdir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 e-Ticaret ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. Tartışma, Sınav, Ödev,
2 e-Ticaret iş modeli sayesinde e-işletme açma süreci hakkında bilgi sahibi olabilir. Tartışma, Anlatım, Sınav, Ödev,
3 e-Ticaret stratejilerini açıklayabilir ve kuracağı iş modelinde uygulayabilir. Tartışma, Anlatım, Performans Görevi, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İnternetin gelişimi ve doğrudan pazarlama
2 e-Ticaret ile ilgili temel kavramlar I
3 e-Ticaret ile ilgili temel kavramlar II
4 e-Ticaret Modelleri (B2C, C2C, B2B) ve e-Ticaret araçları
5 e-Ticarette pazarlama süreci (ürün)
6 e-Ticarette pazarlama süreci (fiyat)
7 e-Ticarette pazarlama süreci (tutundurma)
8 Ara sınav
9 e-Ticarette pazarlama süreci (dağıtım)
10 e-Ticarette tüketici davranışları
11 e-Ticarette ödeme yöntemleri ve güvenlik I
12 e-Ticarette ödeme yöntemleri ve güvenlik II
13 e-Ticarette etik konular
14 Öğrenci projeleri ve sunumları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1) İbrahim Kırçova (2002). İnternette Pazarlama, Beta Basım.

2) Mustafa Taşlıyan (2006). Elektronik Ticaret: Kavram ve Uygulamalar, Sakarya Kitabevi.

3) Mehmet Marangoz (2014). İnternette Pazarlama, Beta Basım.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İKY ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri örnek durumlarda yorumlayıp, uygular. X
2 İlgili diğer disiplinlerin bilgilerini İKY bakış açısıyla yorumlar ve uygular X
3 Bilgi edinme ve kullanma süreçlerinde çok yönlü ve eleştirel değerlendirme yapar. X
4 Alanıyla ilgili araştırma tasarlar ve uygular. X
5 Farklı ilerişim kanallarını etkin bir şekilde kullanır. X
6 Başkalarıyla birlikte çalışırken etkili iletişim kurar. X
7 Sosyal, akademik ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder.
8 Çeşitlilik yönetimi konusunda duyarlı çalışma ortamlarının geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunur.
9 Edindiği kazanımları stajlar aracılığıyla uygulamalı olarak deneyimler.
10 Staj yaptığı kurumların İnsan Kaynakları uygulamalarını analiz eder ve onlara geribildirim sağlar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 30
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 30 30
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 124
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,96
Dersin AKTS Kredisi 5