Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kurum İçi İletişim Yönetimi HIR 027 0 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TUĞÇE BORAN
Dersi Verenler Doç.Dr. TUĞÇE BORAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Halkla ilişkiler eğitimi alan gençlerin kurum içi paydaşlar ve onlarla iletişimin yönetimi konusunda farkındalık, bilgi ve beceri sahibi olmaları 

Dersin İçeriği

Kurum içi sosyal paydaşlar hakkında bilgi sahibi olmak. Kurum içi iletişim alanında kaydedilen yenilikler hakkında bilgi vermek. 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kurum içi iletişimin halkla ilişkiler açısından önemini kavrar. Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma, Grup Çalışması, Sınav, Ödev,
2 Kurum içi halkla ilişkiler uygulamalarını gerçekleştirir Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Anlatım, Ödev, Sınav,
3 Kurum içinde yaşanan sorunları çözebilir Grup Çalışması, Soru-Cevap, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Anlatım, Ödev, Sınav,
4 Kurum içi iletişimin kapsamına hakimdir Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, Ödev, Sınav,
5 Örgüt, stres, motivasyon, takım çalışması konusuna hakimdir Grup Çalışması, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, Ödev, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 ÖRGÜT KURAMLARI
2 KURUM İÇİ İLETİŞİM KAVRAMI VE TARİHÇESİ
3 KURUM İÇİ İLETİŞİMİN AMACI VE ÖNEMİ
4 KURUM İÇİ İLETİŞİMİN İŞLEYİŞİ
5 KURUM İÇİ İLETİŞİMDE KULLANILAN ARAÇLAR -1
6 KURUM İÇİ İLETİŞİMDE KULLANILAN ARAÇLAR -2
7 KURUM İÇİ İLETİŞİMDE KULLANILAN ARAÇLAR -3
8 VAKA İNCELEME
9 KURUM İÇİ İLETİŞİM VE HALKLA İLİŞKİLER BAĞI
10 ÇATIŞMA YÖNETİMİ
11 TAKIM KAVRAMI VE TAKIM YÖNETİMİ
12 LİDERLİK
13 VAKA İNCELEME
14 VAKA İNCELEME VE DEĞERLENDİRME
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. X
2 X
3 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. X
4 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. X
5 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. X
7 Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. X
8 Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 20
2. Ödev 20
3. Ödev 20
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ara Sınav 1 1 1
Performans Görevi (Seminer) 1 12 12
Final 1 1 1
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,04
Dersin AKTS Kredisi 5