Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Reklam Kampanyası Tasarımı ve Yönetimi (Sektör Dersi) ITM 018 0 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi İSMAİL KURTULDU
Dersi Verenler FEYZA KIVIRCI,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Reklam filmi yapım aşamalarının uygulamalı olarak öğrencilere temel düzeyde öğretilmesi. Temel düzeyde kamera, ışık, ses ve kurgu becerilerinin öğrenciye uygulamalı olarak kazandırıması. 

Dersin İçeriği

Bir reklam filmi, fikir aşamasından başlanarak yapım öncesi, yapım ve yapım sonrası faaliyetlerinin uygulamalı olarak aktarılması.  

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Soru-Cevap, Performans Görevi,
2 Anlatım, Ödev,
3 Grup Çalışması, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Reklam ajansı organizasyonu ve iş bölümü
2 Müşteri ajans ilişkileri: Müşteri bulma, müşteri sadakatı
3 Müşteri ajans ilişkileri 2: Brief alımı ve yaratıcı ekibe iletimi, konkur, hazırlık
4 Brief üzerinden konsept ve strateji belirleme
5 Metin yazarı ekibinin çalışması
6 Sanat ekibinin çalışması. Prodüksiyon
7 Müşteri ajans ilişkileri: Kampanya sunumu ve geri dönüşleri, revizyonlar, müşteri memnuniyeti
8 Öğrenci projelerinin değerlendirilmesi
9 Kampanyanın tüketici üzerindeki etkileri
10 Dijital dünya
11 Web geliştirme
12 Sosyal Medya
13 Referanslar
14 Örnek kampanyalar üzerinden çıkarımlar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. X
2 X
3 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. X
4 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar.
5 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. X
7 Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. X
8 Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Proje / Tasarım 20
2. Proje / Tasarım 20
3. Proje / Tasarım 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ödev 1 20 20
Proje / Tasarım 2 50 100
Performans Görevi (Uygulama) 0 40 0
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,8
Dersin AKTS Kredisi 5