Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İmgebilim Çalışmaları ADE 614 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. FUNDA KIZILER EMER
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Didem Yayan

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

İmgebilim kavramını kuramsal temelleri ve yöntemleriyle birlikte derinlikli olarak açımlamak, bukonuda üretilmiş önemli makale ve master, doktora tezi vb. imgebilim çalışmalarını birlikte incelemek ve bunlar hakkında öğrencilerin çalışma üretip sunum yapabilmesini sağlamak.Öğrencilere imgebilim kavramını tanıtarak, lisansütü düzeyde disiplinler ve kültürler arası imgebilim çalışmaları üretebilme  becerisi kazandırmak.

Dersin İçeriği

Dersin içeriği imge, imgebilim, karşılaştırmalı yazınbilim kavramlarını tanıtarak imgebilimin tarihçesini, tanımını sunmak ve kültürlerarasılık bağlamında Türk ve Alman toplumları arasındaki imge oluşumlarını çeşitli kült metinler üzerinde incelemek ve çözümlemek, bunlar hakkında sunumlar yapmak.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İmge ve imgebilim kavramlarını tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
2 İmge çalışmalarının bir bilim dalı haline gelmesini araştırır ve anlatır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
3 Alman kültür tarihinde Türk imgesini inceler. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
4 İmgebilimin tarihçesini ve karşılaştırmalı yazınbilimle bağlantısını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
5 Farklı disiplinlerdeki imgebilim çalışmalarını analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
6 Yazınsal metinleri imgebilimsel açıdan analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İmgenin tanımı, çeşitleri
2 Sanat eserlerinde imge kullanımı
3 İmge oluşumunda kültürel ve tarihsel olguların rolü
4 İmgebilimde Amerikan ekolü: İmge ve tarih ve sosyoloji bilimleri
5 İmgebilimde Fransız ekolü: İmge ve edebiyat
6 İmgebilimde Alman ekolü: karşılaştırmalı edebiyat ve imgebilim
7 Ara Sınav
8 İmgebilimin tanımı
9 İmgebilimin tarihçesi
10 İmgebilimin metodolojisi
11 İmge analizi yöntemleri
12 Karşılaştırmalı yazın ve imgebilim ilişkisi
13 Örnek imgebilim çalışmalarını inceleyip değerlendirme
14 Onur Bilge Kulanın Alman Kültür Tarihinde Türk İmgesi adlı çalışmasını inceleme
Kaynaklar
Ders Notu

Funda Kızıler Emer Ders Notları

Ders Kaynakları

1. Kula, Onur Bilge (1993), Alman Kültüründe Türk İmgesi I-II-III, Gündoğan Y., Ankara.
2. Ulağlı, Serhat ( 2006 ), İmgebilim Öteki´nin Bilimine Giriş, Sinemis Y., İstanbul.
3. Dyserinck, Hugo (1977), “ Komparatistische Imagologie”, Bouvier Verlag, Bonn.

4-Peter Zima, Komparatistik.

5-Zoran Konstantinoviç. Grundlagen der verg. Lit.wiss.

6-Kula, Onur B. Batı Edebiyatında Oryantalizm

7-Kula, Onur B. Batı Fes. Oryantalizm

8-Kalın, İbrahim. Ben.Öteki.Ötesi

9-Gürsel, Aytaç (2003), Karşılaştırmalı Edebiyat Bilim, Say Yayınları, İstanbul.
10-BAYTEKİN, Binnaz (2006), Kuramsal ve Uygulamalı Karşılaştırmalı Edebiyat Bilim, Sakarya Kitapevi, Sakarya.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak X
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak X
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak X
5 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak X
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek
8 Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapmak (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatmak) X
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak X
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 15
2. Ödev 20
1. Ara Sınav 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Sözlü Sınav 1 5 5
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 161
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,44
Dersin AKTS Kredisi 6