Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Görsel Düşünce ve Uygulamaları RES 604 0 4 + 0 4 12
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof. ŞİVE NEŞE BAYDAR
Dersi Verenler Prof. ŞİVE NEŞE BAYDAR,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Sanatsal üretim biçimi olarak görsel düşünme ve sanatsal dilin yapılandırılması
Dersin İçeriği Öğrencinin kendi sanatsal yaklaşımı doğrultusunda çalışmalarını yaratma sürecini oluşturması ve uygulaması
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 aaa Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım,
2 aaa Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje / Tasarım,
3 aaa Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım,
4 abb Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım,
5 asd Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım,
6 asd Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım,
7 asd Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım,
8 asd Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım,
9 asd Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım,
10 asd Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım,
11 asd Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım,
12 asd Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım,
13 asd Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım,
14 asd Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım,
15 asd Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Öğrencinin kendi artistik çalışmaları doğrultusunda proje gelistirme ve uygulamalarını gerçekleştirmesi için ön çalışma ve alternatifli düşünce ve biçim geliştirmesi
2 Öğrencinin kendi artistik çalışmaları doğrultusunda proje gelistirme ve uygulamalarını gerçekleştirmesi için ön çalışma ve alternatifli düşünce ve biçim geliştirmesi
3 Öğrencinin kendi artistik çalışmaları doğrultusunda proje gelistirme ve uygulamalarını gerçekleştirmesi için ön çalışma ve alternatifli düşünce ve biçim geliştirmesi
4 Öğrencinin kendi artistik çalışmaları doğrultusunda proje gelistirme ve uygulamalarını gerçekleştirmesi için ön çalışma ve alternatifli düşünce ve biçim geliştirmesi
5 Ara sınav
6 Öğrencinin kendi çalışmaları ve güncel sanat uygulamaları arasında referans sanatçılar ile ilişkili yorumlama
7 Öğrencinin kendi çalışmaları ve güncel sanat uygulamaları arasında referans sanatçılar ile ilişkili yorumlama
8 Öğrencinin kendi çalışmaları ve güncel sanat uygulamaları arasında referans sanatçılar ile ilişkili yorumlama
9 Ara Sınav
10 Öğrenci güncel sanat uygulamalrı ve kendi çalışmaları üzerinden eleştirel bir metin inşa eder
11 Öğrencigüncel sanat uygulamalrı ve kendi çalışmaları üzerinden eleştirel bir metin inşa eder
12 Öğrenci güncel sanat uygulamalrı ve kendi çalışmaları üzerinden eleştirel bir metin inşa eder
13 Öğrenci güncel sanat uygulamalrı ve kendi çalışmaları üzerinden eleştirel bir metin inşa eder
14 Ödev
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek
2 Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması
3 Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak
4 Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi
5 Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması
6 Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek
7 Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak
8 Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek
9 Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek
10 Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması
11 Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak
12 Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi
13 Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması
14 Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Ödev 25
2. Ara Sınav 25
3. Ara Sınav 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 9 144
Ara Sınav 2 6 12
Ödev 1 6 6
Final 1 6 6
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 9 144
Toplam İş Yükü 312
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 12,48
Dersin AKTS Kredisi 12