Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer HIR 590 1 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SİMGE ÜNLÜ
Dersi Verenler Doç.Dr. SİMGE ÜNLÜ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Bu ders iletişim bilimlerinde kullanılan araştırma yöntemlerini öğretmeyi amaçlar.

Dersin İçeriği

Bilim, bilimsel bilgi, bilimsel araştırmalarda etik, bilimsel araştırma yöntemleri, veri toplama ve veri analizi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Araştırma yöntemlerini sıralar. Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
2 Niteliksel veya niceliksel araştırma yapar. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav, Proje / Tasarım,
3 Araştırmanın aşamalarını sıralar. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Proje / Tasarım, Ödev, Sınav,
4 Hipotez kurar. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
5 Araştırma tasarlar. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bilimsel Araştırma Tanımı ve Amaçları
2 Bilimsel Araştırma Aşamaları
3 Temel Kavramlar
4 Bilimsel Araştırma Yöntem ve Teknikleri
5 Nicel Araştırma Yöntemleri
6 Nitel Araştırma Yöntemleri
7 Vize
8 Veri Toplama ve Veri Türleri
9 Literatür Taraması Nasıl Yapılır?
10 Bilimsel Yayının Temel Bölümleri
11 Bilimsel Yayının Genel İçeriği
12 Referans Yönetim Araçları
13 Araştırma Önerisi Hazırlama Formatı
14 Araştırmaya Genel Bakış
Kaynaklar
Ders Notu

Creswell, J. W. (2017). Araştırma deseni: Nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları. Eğiten Kitap.

Day, R. A., & Altay, G. A. (1996). Bilimsel bir makale nasıl yazılır ve yayımlanır?

 

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerini eleştirel bir gözle değerlendirir. X
2 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında analitik düşünme yetisi geliştirir. X
3 Hedef kitleyi Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerine yönelik olarak analiz eder. X
4 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında alan araştırması unsurlarını tanımlar. X
5 Kurumsal iletişim iile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. X
6 Bilgi iletişim teknolojileri bağlamında yeni Halkla İlişkiler ve Reklamcılık anlayışlarının sektöre uygulanmasının bilinci ile hareket eder. X
7 Halkla İlişkiler ve Reklam uygulamaları çerçevesinde kalitenin arttırılmasının öneminin farkındadır. X
8 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında medya araçlarını kullanırken etik değerleri göz önünde bulundurur. X
9 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık mesleğini bir yaşam tarzı olarak benimser. X
10 Halkla ilişkiler faaliyetlerinin imaj ve itibar ve markayı geliştirdiğini kavrar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 30
1. Ödev 20
1. Proje / Tasarım 30
2. Ödev 20
Toplam 100
1. Final 50
Toplam 50
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü 0
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 0
Dersin AKTS Kredisi 6