Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Halkla İlişkilerde Sosyal Girişimcilik HIR 532 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SİMGE ÜNLÜ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Bu dersin amacı sosyal girişimcilik konusunu halkla ilişkiler bakış açısıyla irdelemek; iletişim ve yönetim yönleriyle ele almaktır. Derste sosyal girişimcilik sürecinin etkin bir şekilde yönetilmesine yönelik bilgiler verilmektedir

Dersin İçeriği

Sosyal girişimcilik kavramı, modelleri, etki alanları, kar amacı gütmeyen örgütlerde sosyal girişimcilik, sosyal girişimciliğin sürdürülebilir kalkınma üzerine etkisi, sosyal girişimcilik faaliyetlerinin tanıtım ve pazarlaması incelenmektedir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sosyal girişimcilik örneklerini analiz edebilme Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Sınav,
2 Sosyal girişimcilik faaliyetleri yürütebilme Problem Çözme, Gösteri, Tartışma, Anlatım, Ödev,
3 Toplumsal duyarlılığın ve sorumluluğun geliştirilmesi için projeler geliştirebilme Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı: İçerik, Yöntem, Proje
2 Sosyal Girişimciliğe Giriş
3 Sosyal Girişimciliğin Unsurları
4 Sosyal Girişimciliğe İlişkin Kavramlar
5 Sosyal Girişimcilik Modelleri
6 Sosyal Değişim için Yenilik
7 Vize
8 Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Gelişimi
9 Sosyal Girişimciliğin Yönetsel Süreci
10 Halkla İlişkilerde Sosyal Strateji Geliştirme
11 Sosyal Girişimcilik ve Sosyal İnovasyon İlişkisi
12 Sosyal İnovasyonların Teorik Temelleri
13 Sosyal İnovasyonların Faaliyet Alanları
14 Halkla İlişkiler ve Sosyal İnovasyon İlişkisi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

 Meadows, D. H., & Wright, D. (2008). Introduction: The System Lens. In Thinking in
systems: A primer. White River Junction: Chelsea Green Pub.
Michelini, Laura (2012). Social Innovation and New Business Models: Creating Shared
Value in Low-Income Markets, Springer.
Ünlü, Simge (2017). Halkla İlişkiler Perspektifinden Sosyal Strateji ve Sosyal İnovasyon.  Eğitim Yayınevi

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerini eleştirel bir gözle değerlendirir. X
2 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında analitik düşünme yetisi geliştirir. X
3 Hedef kitleyi Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerine yönelik olarak analiz eder. X
4 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında alan araştırması unsurlarını tanımlar. X
5 Kurumsal iletişim iile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. X
6 Bilgi iletişim teknolojileri bağlamında yeni Halkla İlişkiler ve Reklamcılık anlayışlarının sektöre uygulanmasının bilinci ile hareket eder. X
7 Halkla İlişkiler ve Reklam uygulamaları çerçevesinde kalitenin arttırılmasının öneminin farkındadır. X
8 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında medya araçlarını kullanırken etik değerleri göz önünde bulundurur. X
9 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık mesleğini bir yaşam tarzı olarak benimser. X
10 Halkla ilişkiler faaliyetlerinin imaj ve itibar ve markayı geliştirdiğini kavrar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 20
2. Ödev 20
1. Proje / Tasarım 20
Toplam 100
1. Final 60
Toplam 60
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)