Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İş Yaşamında Beden Dili HIR 526 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. METİN IŞIK
Dersi Verenler Prof.Dr. METİN IŞIK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Öğrencilerin sözlü ve sözsüz iletişim becerilerinin geliştirilmesi. 

Dersin İçeriği

İletişim, Etkili İletişim, İletişim Becerileri, İş Yaşamı ve Beden Dili 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İletişim olgusunu tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Performans Görevi,
2 İletişimin birey ve toplum için önem ve işlevini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav, Ödev,
3 Sosyal hayatta iş yaşamında iletişim becerilerinin önemini vurgular. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Sınav,
4 Beden dili olgusunu, işlev ve önemini açıklar. Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Performans Görevi,
5 Günlük hayatta ve iş yaşamında beden dilinin etkin kullanımını gösterir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Örnek Olay, Problem Çözme, Performans Görevi,
6 İş yaşamında etkili iletişim ve beden dili uygulamalarının nasıl yapılabileceğini gösterir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, Performans Görevi, Ödev,
7 Örnek uygulamaları çözümler. Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım, Performans Görevi,
8 Beden dili hareketlerinin ne anlama geldiğini ve farklı kültürlerde beden dilinin nasıl kullanıldığını öğrenir. Tartışma, Gösteri, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İletişim nedir? İletişimsizlik Mümkün müdür?
2 İletişim sizinle başlar
3 İnsan tabiatını tanıma
4 İkna edici iletişim
5 İletişimde ilk izlenim ve önemi
6 Kültür ve kültürel farklılıkların beden diline etkisi,
7 Etkin dinleme
8 Empati kurma
9 Ara sınav
10 İş görüşmelerinde beden dili kullanımında dikkat edilmesi gerekenler.
11 Beden dili kodları: Yüz ifadeleri, el ve kol hareketleri
12 Beden dili kodları... Kişiler arası mesafe, fiziksel görünüm
13 İş yaşamında beden dilinin etkin kullanımı: Uygulama ve örnek çözümlemeler.
14 İş yaşamında beden dilinin etkin kullanımı: Uygulama ve örnek çözümlemeler.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

IŞIK, Metin, Sizinle İletişebilir Miyiz?, Eğitim & Akademi Yayınları, Konya, 2016.

GOMAN K. Carol. İş Yerinde Beden Dili, Alfa Yayınları, 2009.

IŞIK, Metin (ed.), Genel ve Teknik İletişim, Eğitim & Akademi Yayınları, Konya,2011.

EKMAN, Paul, Ne Düşündüğünü Biliyorum, Koridor Yayınevi.

JAMES, J., JAMES, Moore, İnsanları Çözümleme Sanatı, Koridor Yayınları.DIMTIRIUS, J. Ellan, İnsanları Okumak, Koridor Yayınları.

Hafta Dokümanlar Açıklama Boyut
2 işyerinde beden dili işyerinde beden dili 0,07 MB
3 YÜZ OKUMA FİZYOGNOMİ YÜZ OKUMA FİZYOGNOMİ 0,3 MB
1 İŞ YAŞAMINDA BEDEN DİLİ GENEL İŞ YAŞAMINDA BEDEN DİLİ GENEL 0,02 MB
4 BEDEN VE YÜZ YAPISI İLE KARAKTER İLİŞKİSİ BEDEN VE YÜZ YAPISI İLE KARAKTER İLİŞKİSİ 0,07 MB
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerini eleştirel bir gözle değerlendirir.
1 Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerini eleştirel bir gözle değerlendirir. X
2 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında analitik düşünme yetisi geliştirir. X
2 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında analitik düşünme yetisi geliştirir.
3 Hedef kitleyi Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerine yönelik olarak analiz eder.
3 Hedef kitleyi Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerine yönelik olarak analiz eder. X
4 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında alan araştırması unsurlarını tanımlar. X
4 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında alan araştırması unsurlarını tanımlar.
5 Kurumsal iletişim iile ilgili güncel gelişmeleri takip eder.
5 Kurumsal iletişim iile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. X
6 Bilgi iletişim teknolojileri bağlamında yeni Halkla İlişkiler ve Reklamcılık anlayışlarının sektöre uygulanmasının bilinci ile hareket eder. X
6 Bilgi iletişim teknolojileri bağlamında yeni Halkla İlişkiler ve Reklamcılık anlayışlarının sektöre uygulanmasının bilinci ile hareket eder.
7 Halkla İlişkiler ve Reklam uygulamaları çerçevesinde kalitenin arttırılmasının öneminin farkındadır.
7 Halkla İlişkiler ve Reklam uygulamaları çerçevesinde kalitenin arttırılmasının öneminin farkındadır. X
8 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında medya araçlarını kullanırken etik değerleri göz önünde bulundurur. X
8 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında medya araçlarını kullanırken etik değerleri göz önünde bulundurur.
9 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık mesleğini bir yaşam tarzı olarak benimser.
9 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık mesleğini bir yaşam tarzı olarak benimser. X
10 Halkla ilişkiler faaliyetlerinin imaj ve itibar ve markayı geliştirdiğini kavrar. X
10 Halkla ilişkiler faaliyetlerinin imaj ve itibar ve markayı geliştirdiğini kavrar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 10
2. Ödev 10
1. Sözlü Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Performans Görevi (Uygulama) 1 10 10
Final 1 20 20
Ödev 2 10 20
Sözlü Sınav 1 5 5
Toplam İş Yükü 161
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,44
Dersin AKTS Kredisi 6