Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Java Programlama EBT 547 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MUHAMMED FATİH ADAK
Dersi Verenler Prof.Dr. AHMET ÖZMEN, Dr.Öğr.Üyesi MUHAMMED FATİH ADAK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, etkili ve esnek nesne yönelimli yazılımlar geliştirmek için gereken nesneye yönelik programlama kavramlarını kullanark, Java ile programlamayı öğretmektir.

Dersin İçeriği

Java temelleri, nesneye dayalı programlama, arayüz tasarımı, grafikler, çok kanallı programlama, ağ programlama, dosyalar, veritabanları

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bilgisayar problemlerine Java programlama dili ile çözüm tasarlar.
2 Java ile kodlanmış programları analiz eder.
3 Gelişmiş tasarım desenlerini yazılım projelerinde kullanır.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Java programlama dilinin ve programlama ortamının tanıtımı.
2 Değişkenler, operatörler, veri giriş ve çıkışı.
3 Sınıflar, nesneler, metotlar, kalıtım, çok biçimlilik.
4 Dosyalardan veri giriş/çıkışı ve istisna yönetimi.
5 Appletler (grafik arayüzü): Ekrana doğru, çember vs. çizdirmek.
6 Veri giriş çıkışı için grafik arayüzünden yararlanma: Etiket, metin kutusu, buton vs.
7 Swing (javax) ile gelişmiş grafik arayüzü.
8 Swing ile veri giriş çıkış arayüzlerinin tasarımı.
9 Grafik kullanıcı arayüz tasarımı uygulaması.
10 Çok kanallı (multi-threaded) programlama.
11 Ağ programlama.
12 MySQL veritabanına giriş.
13 JDBC bağlantı elemanı tanıtımı.
14 MySQL- JDBC ile veritabanı uygulaması.
Kaynaklar
Ders Notu

Doç.Dr. Ahmet Özmen, Java Programlama ders notu, 2012.

Ders Kaynakları

1. P.J. Deitel, H.M.Deitel, Java How to Program, 7th edition, Prentice Hall, 2007.
2. Herbert Schildt,Java, McGraw-Hill, 2007.

Hafta Dokümanlar Açıklama Boyut
2 2. Hafta derste yapılan örnekler 2. Hafta derste yapılan örnekler 0,03 MB
4 4. Hafta derste yapılan örnekler 4. Hafta derste yapılan örnekler 0,05 MB
5 5. Hafta derste yapılan örnekler 5. Hafta derste yapılan örnekler 0,02 MB
6 6. Hafta derste yapılan örnekler 6. Hafta derste yapılan örnekler 0,42 MB
7 7. Hafta derste yapılan örnekler 7. Hafta derste yapılan örnekler 0,05 MB
8 8. Hafta derste yapılan örnekler 8. Hafta derste yapılan örnekler 0,09 MB
12 12. Hafta derste yapılan örnekler (spring boot web) 12. Hafta derste yapılan örnekler (spring boot web) 0,03 MB
13 13. hafta derste yapılan örnekler 13. hafta derste yapılan örnekler 0,03 MB
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi X
2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi X
3 Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi X
4 Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi X
5 Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi X
6 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi X
7 Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri X
8 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi X
9 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi X
10 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği X
11 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi X
12 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 30
1. Ödev 35
2. Ödev 35
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 2 15 30
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6