Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İş Süreçleri Yönetimi | MYU 536 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ESRA TEKEZ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ESRA TEKEZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Kurumların rekabet avantajı elde edebilmeleri için ihtiyaç duydukları sürekli gelişmeyi yaratacak ve daha verimli hale gelebilmelerini sağlayacak iş süreçleri yönetimi bilgi becerilerinin öğrenciye kazandırılması |
Dersin İçeriği | Süreçlerin organizasyon yapıları içindeki yeri, süreçlerin öğeleri, özellikleri, hiyerarşisi, süreç tanımlama, Süreç Performans Ölçümü, Performans Takibinde Dengelenmiş Hedef Karnesi, Süreçlerin Dökümantasyonu, Süreçlerin İyileştirilmesi,Kilit/Kritik Süreçler, Süreç Olgunluğu, Sürekli Gelişme İçin "Kaizen", Kalite Çemberleri,Problem Çözme Teknikleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Organizasyon yapısı içinde süreçlerin yerini tanımlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, | Sınav, |
2 | Sürecin özelliklerini öğrenerek nelerin süreç olabileceğini açıklayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
3 | İşletmelerdeki faaliyetleri süreç olarak yapılandırabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
4 | Bir işletmenin kilit süreçlerini belirleyebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, | Sınav, |
5 | Sürecin öğelerini belirleyebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
6 | Süreçlerin performans göstergelerini hazırlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
7 | Süreçlerin dökümante edilmesini gerçekleştirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
8 | Süreçler arası ilişkileri kurabilir | Anlatım, | Sınav, |
9 | Bir işletmenin kritik süreçlerini belirleyebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
10 | Problem çözme tekniklerini açıklayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
11 | Süreçleri iyileştirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
12 | Kurum için dengelenmiş hedef karnesini oluşturabilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
13 | Süreç yönetiminde kullanılan modelleri/teknikleri açıklayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Süreç Yönetimine Giriş | |
2 | Organizasyon Yapıları ve Süreçler | |
3 | ISO 9001 ve EFQM içinde Süreçler | |
4 | Süreç Odaklı Sorunlar | |
5 | Süreçlerin Sınıflandırılması / Süreç Hiyerarşisi | |
6 | Sürecin Öğeleri | |
7 | Süreç Performans Ölçümü -1 | |
8 | Süreç Performans Ölçümü -2 | |
9 | Performans Takibinde Dengelenmiş Hedef Karnesi-1 | |
10 | Performans Takibinde Dengelenmiş Hedef Karnesi-2 | |
11 | Süreçlerin Dökümantasyonu | |
12 | Süreçlerin İyileştirilmesi (Kaizen, Süreç Olgunluğu, Kritik Süreçler) | |
13 | Süreç İyileştirme Teknikleri | |
14 | Problem Çözme Teknikleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Aras A.A., Sürdürülebilir Süreç Yönetimi, KalDer, 2005 Rıdvan Bozkurt, Süreç iyileştirme, Ankara: MPM Yayınları 2003 Harmon P., Business Process Change: A manager´s guide to improving redesigning and automating processes, Morgan Kaufmann Publishers, San Francisco, 2003 Smith H., Fingar P., Business Process Management, Meghan-Kiffer Pres, USA, 2002 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır. | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir. | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır. | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir. | ||||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır. | ||||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir. | ||||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır. | ||||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir. | ||||||
9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır. | X | |||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır. | ||||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 37 |
2. Ödev | 38 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |