Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi | MYU 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖZER UYGUN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ÖZER UYGUN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Tedarik Zinciri, müşteri gereksinimlerini doğrudan veya dolaylı olarak karşılayan tüm aşamalardan oluşmaktadır. Sadece üretici ve tedarikçileri değil, taşımacıları, depoları, perakendecileri ve müşterileri de içermektedir. Her firma içerisindeki tedarik zinciri, müşteri gereksinimlerini yerine getiren tüm fonksiyonlardan oluşmaktadır (ürün geliştirme, pazarlama, üretim ve operasyonlar, dağıtım, finans, müşteri hizmetleri). Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi ürünlerin tedarikçilerden üreticilere ve dağıtıcılara hareketini ve bilginin, paranın ve ürünün her iki yöne hareketini içermektedir. Bu bakımdan oluşan ilişkisel yapıya ‘Tedarik ağı’ veya ‘tedarik webi’ ifadesini kullanmak bile mümkündür. Tipik bir tedarik zinciri aşamaları: müşteriler, satıcılar, dağıtıcılar (toptancılar), imalatçılar ve tedarikçilerdir. Dolayısıyla bu dersin amacı, Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi ana başlığı içerisinde yer alan çeşitli konuların teorik ve pratik bilgilerini öğrencilere kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Tedarik zincirini anlama, tedarik zincirinin bileşenleri, tedarik zincirinin karar aşamaları, dağıtım ağının tasarlanması, tesis yerleşimi ve kapasite ataması modelleri, tedarik zincirinde risk yönetimi ve esneklik, belirsizlik durumunda ağ tasarımı, envanter modelleri, talep tahmin modelleri, bütünleşik planlama, satış ve üretim planlama |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tedarik zincirini anlar, dağıtım ağı modellerini bilir | Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Envanter ve stok yönetimi modellerini uygular | Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
3 | Talep tahmin yöntemlerini kullanabilir | Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
4 | Bütünleşik planlama ile satış ve üretim planlaması yapabilir | Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tedarik Zincirini nlama, Tedarik Zinciri Bileşenler | 1. Hafta Sunusu |
2 | Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları | 2. Hafta Sunusu |
3 | Dağıtım ağının tasarlanması | 3. Hafta Sunusu |
4 | Ağ tasarım kararları, Tesis Yerleşimi ve Kapasite Ataması Modelleri | 4. Hafta Sunusu |
5 | Tedarik zincirinde risk yönetimi ve esneklik | 5. Hafta Sunusu |
6 | Envanter ve Stok Kavramları | 6. Hafta Sunusu |
7 | Envanter ve Stok Yönetim Modelleri | 7. Hafta Sunusu |
8 | Tedarik Zincirinde Talep Tahmini: Zaman serisi analizleri | 8. Hafta Sunusu |
9 | Tedarik Zincirinde Talep Tahmini: Eğilim (Trend) bazlı teknikler, Mevsimsel değişim bazlı teknikler | 9. Hafta Sunusu |
10 | Yıl içi sınavı | Sınava hazırlık |
11 | Tedarik Zincirinde Bütünleşik Planlama | 11. Hafta Sunusu |
12 | Tedarik Zincirinde Bütünleşik Planlama: Maliyet | 12. Hafta Sunusu |
13 | Satış ve Üretim Planlama: Tedarik Zincirinde Arz ve Talebin Planlanması | 13. Hafta Sunusu |
14 | Satış ve Üretim Planlama: Optimizasyon Uygulaması | 14. Hafta Sunusu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Doç. Dr. Özer Uygun, Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi Ders notları SABİS üzerinden paylaşılacaktır. |
Ders Kaynakları | 1. Chopra, S., & Meindl, P. (2004). Supply chain management: Strategy, planning, and operations – second edition. Pearson Prentice Hall. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır. | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir. | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır. | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir. | X | |||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır. | X | |||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir. | ||||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır. | ||||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir. | ||||||
9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır. | X | |||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır. | ||||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Ödev | 35 |
2. Ödev | 35 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 0 | 0 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |