Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Stoma ve Yara Bakım Hemşireliği | HMS 632 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. DİLEK AYGİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Stoma bakımında teorik, pratik ve klinik beceri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Stoma bakımı, Stomalı hastanın ameliyat öncesi bakımı, Stomalı hastanın ameliyat sonrası bakımı |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sindirim sisteminin yapı ve fonksiyonlarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Performans Görevi, |
2 | Stomaterapi ve Stoma Bakım Hemşiresinin Sorumluluklarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Performans Görevi, |
3 | Türkiye ´de Stomaterapi ve Stoma Bakım Hemşireliğini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Performans Görevi, |
4 | Stoma endikasyonlarını tanır ve bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Performans Görevi, |
5 | Stoma bölgesinin belirlenme kriterlerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Performans Görevi, |
6 | Stoma bakımı ve torba değişiminin kriterlerini tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Performans Görevi, |
7 | Yara bakım ilkelerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Performans Görevi, |
8 | Stomalı hastanın ameliyat öncesi bakımını uygular ve yönetir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Performans Görevi, |
9 | Stomalı hastanın ameliyat sonrası bakımı uygular ve yönetir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Performans Görevi, |
10 | Bireyin ve ailenin stomaya uyumunun sağlanmasını yönetir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Performans Görevi, |
11 | Taburculuk Eğitimini uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sindirim sisteminin yapı ve fonksiyonları | |
2 | Stomaterapi ve Stoma Bakım Hemşiresinin Sorumlulukları | |
3 | Türkiye ´de Stomaterapi ve Stoma Bakım Hemşireliği | |
4 | Stoma endikasyonları | |
5 | Stoma Bölgesinin Belirlenmesi | |
6 | Stoma bakımı ve torba değişimi | |
7 | Stoma komplikasyonları | |
8 | Yara bakım ilkeleri | |
9 | Stomalı hastanın ameliyat öncesi bakımı | |
10 | Stomalı hastanın ameliyat öncesi bakımı | |
11 | Stomalı hastanın ameliyat sonrası bakımı | |
12 | Stomalı hastanın ameliyat sonrası bakımı | |
13 | Bireyin ve Ailenin Stomaya Uyumunun Sağlanması | |
14 | Taburculuk Eğitimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Evidence-Based Nursing Care Guidelines Medical Surgical İnterventions 2008 (Ackley, Ladwig, Swan,Tucker) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Doktora yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile eğitim düzeyine uygun eleştirir ve bilime katkı sağlar. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | X | |||||
4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | ||||||
6 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | ||||||
7 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
8 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Proje / Tasarım | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |