Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Davranış Nörobiyoloji HMS 622 0 2 + 0 2 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. GÜLGÜN DURAT
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Beynin anatomik, nörokimyasal yapısının , gelişiminin insan davranışları üzerindeki etkilerinin kavranmasını sağlamaktır
Dersin İçeriği Davranışın nörobiyolojik temellerinin öğrenilmesi
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İnsan Davranışlarının anatomik ve fizyolojik temellerini öğrenir Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Performans Görevi,
2 Kimyasal nörotransmisyonun temellerini ve insan davranışları üzerindeki etkilerini kavrar Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, Performans Görevi, Sınav,
3 Psikofarmakolojik ilaçların etki ve yan etkilerini öğrenir, bunları hemşirelik bakımında uygular Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, Sınav, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Beynin morfolojik yapısı ve davranış
2 Beynin morfolojik yapısı ve davranış
3 Beynin morfolojik yapısı ve davranış
4 Beynin nörokimyasal yapısı ve davranış
5 Beynin nörokimyasal yapısı ve davranış
6 Beynin nörokimyasal yapısı ve davranış
7 Beynin gelişmesi ,çevre ve davranış
8 Beynin gelişmesi ,çevre ve davranış
9 Beynin gelişmesi ,çevre ve davranış
10 Uyku ve uyanıklığın nörobiyolojisi
11 Uyku ve uyanıklığın nörobiyolojisi
12 Dikkat eksiliği , hiperaktivite bozukluğunun biyolojik boyutları
13 Demanslarda Dikkat eksiliği , hiperaktivite bozukluğunun biyolojik boyutları
14 Demanslarda Dikkat eksiliği , hiperaktivite bozukluğunun biyolojik boyutlar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Ruh Sağlığı Ve bozuklukları
Stahl´ın Temel psikofarmakolojisi
Genel Psikoloji Feriha Balkış Baymur, Psikolojiye Giriş Rita L. Atkınson
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Doktora yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile eğitim düzeyine uygun eleştirir ve bilime katkı sağlar. X
2 Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir.
3 Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
4 Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır.
5 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır
6 Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler
7 Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır.
8 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 20
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 20
2. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Performans Görevi (Seminer) 1 20 20
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6