Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Stratejik Planlama MYİ 524 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ALPER KİRAZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Kuruluşun öz ve çevre değerlendirmesi yapılarak; geleceğe dönük yakın-orta ve uzun vadedeki stratejik hedef, faaliyet ve süreçlerini belirleyerek, performansının nasıl izleneceğini ortaya koyarak, irdelenmesi ve öğretiminin sağlanması.

Dersin İçeriği

Stratejik planlama, vizyon, misyon, temel değerler, politikalar, hedefler, performans göstergeleri, süreçler. Türkiyenin Stratejileri. Kamu Kuruluşlarında Stratejik Planlama. Özel Kuruluşlarda Str Planlama. Değerlendirme Sistemleri.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 stratejik planlamanın tanımı Anlatım, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
2 temel kavramları Soru-Cevap, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Anlatım, Ödev, Sınav,
3 plan aşamaları Soru-Cevap, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Anlatım, Ödev, Sınav,
4 nasıl hazırlandığı ve uygulandığı Soru-Cevap, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Anlatım, Ödev, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Stratejik Planlama Nedir?
2 Stratejik Planın Oluşturulması
3 Planlama Öncesi Çalışmalar,Stratejik Planın Hazırlanması
4 Misyon, Vizyon, temel Değer ve Politikaların Belirlenmesi
5 Paydaş Analizleri
6 Öz ve Dış Değerlendirmelerin(SWOT Analizi) Gerçekleştirilmesi
7 Stratejilerin Belirlenmesi
8 Hedeflerin Belirlenmesi
9 Performans Göstergeleri
10 Faaliyet ve Projelerin Belirlenmesi
11 Süreçlerin Belirlenmesi ve Starteji-Hedeflerle İlişkilendirilmesi
12 Kritik Başarı Faktörlerinin Belirlenmesi ve Önceliklendirilmesi
13 Stratejik Planların Uygulanması ve İzlenmesi
14 Stratejik Plan Sonuçlarının Değerlendirilmesi ve Revizyonu
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Öztemel, E., ”Belediyelerde Toplam Kalite Yönetimi”,Değişim Yayınları, 2001.
Kaplan, R.S., Norton,D.P. , “ Strateji Haritaları”,Alfa Yayınları, 2006.
Goldratt,E.M., Cox,J., “ Amaç:Sürekli İyileştirme Süreci“,Optimist Yayınları,2004.
Halis M., “ Toplam Kalite Yönetimi” , Sakarya Yayıncılık,2008.
Özkan Y., “ Toplam Kalite ” , Sakarya Yayıncılık,2008.
Alison M., Kaye,J.,“ Stratejik Planning for Nonprofit Organizations: A practical Guide and Workbook” , John&Wilwy Sons Inc,1998.
Palmer M.J., “ Performans Değerlendirmeleri” , Rota Yayınları,1993.
Sakarya Üniversitesi 2009-2013 Stratejik Planı, 2009.
Sakarya Üniversitesi Süreç Kitabı, 2009.
Öztemel,E.,Kubat C.,Taşkın H.,“A Road Map for Strategic Planning in Higher Education Institutions”, 6th RESEARCH/EXPERT CONFERENCE WITH INTERNATIONAL PARTICIPATIONS “QUALITY 2009” ,NEUM, B&H, June 04 - 07. 2009.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır. X
2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir. X
3 Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır.
4 Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir.
5 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır. X
6 Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir. X
7 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır. X
8 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir.
9 Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır. X
10 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir.
11 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır.
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Ödev 75
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 12 12
Kısa Sınav 1 10 10
Ödev 1 20 20
Performans Görevi (Uygulama) 1 20 20
Toplam İş Yükü 158
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,32
Dersin AKTS Kredisi 6