Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Spor İletişimi GZT 043 0 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ERDAL HOŞ
Dersi Verenler Öğr.Gör. ERDAL HOŞ,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Can Bora Gelberi, Arş. Gör. Musab Yılmaz

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Günümüzde spor bir boş zaman uğraşı olduğu kadar bir sektör ve sosyal olgu konumuna erişmitir. Bu konumu itibariyle spor  gerek bireysel gerekse toplumsal iletişim anlamında önemli bir yerde durmaktadır. Öte yandan geleneksel ve yeni medyada spor vazgeçilmez bir konumdadır. Gazeteci adaylarının sporun iletişimle olan bu özel ilişkisini anlamaları dersin temel amacıdır.

Dersin İçeriği

Bir endüstri ve sosyal olgu olarak sporun anlaşılması. Spor kurumlarının iletişim yönetimi, bireysel anlamda sporcuların iletişimi. Kamu açısından spor iletişiminin işleyişi...

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrencilerin spor iletişimi konusunda özellikle yeni medya düzenine hakim olması
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Spor nedir
2 Spor neden önemlidir
3 Genel spor tarihine bakış
4 Spor iletişimine giriş
5 Kulüp ve organizasyonların iç iletişimi
6 Kulüp ve organizasyonların kamuoyu iletişimi
7 Kulüp ve organizasyonların medya ile iletişimi
8 Örnek olay incelenmesi
9 Örnek olay incelenmesi
10 Bireysel sporcu medya iletişimi
11 Bireysel sporcu kamuoyu iletişimi
12 Sporcu ve yen medya iletişimi
13 örnek olay incelenmesi
14 örnek olay incelenmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 1.1. İletişim bilimine ve gazetecilik mesleğine ilişkin temel kavramları ve ilkeleri bilir. X
2 1.2. Haber değerine sahip bilgiye erişim yöntemlerini, haber toplama ve yazmayı bilir. X
3 1.3. Gazeteciliğin tarihsel bilgisini ve teknolojik gelişmelerin etkisiyle geldiği noktayı kavrar. X
4 1.4. Gazeteciliğin yapısal, yönetsel ve teknik özelliklerini bilir. X
5 1.5. Haber kaynaklarını değerlendirmeyi ve haber kaynaklarının sınıflandırılmasını bilir. X
6 1.6. Farklı habercilik türlerine ilişkin bilgi sahibidir. X
7 1.7. Küreselleşme ekseninde iletişimin ulusal, uluslararası ve kültürlerarası boyutlarını bilir. X
8 1.8. İletişim araçlarının toplumsal etkilerini, araştırma ve analiz yöntemlerini bilir. X
9 1.9. Gazetecilik mesleğinin hukuki, siyasi, ekonomik, tarihi, kültürel ve sosyolojik boyutlarını bilir. X
10 2.1. Geleneksel medya ve yeni medya mecralarında içerik üretme, yayınlama beceresine sahiptir. X
11 2.2. Haber kaynaklarına erişim ve ürettiği haberi doğrulama becerisine sahiptir. X
12 2.3. Gazeteciliğin mesleki sorunlarını tanımlama ve bu sorunlara ilişkin açıklama getirebilme becerisine sahiptir. X
13 2.4. Eleştirel bakış açısıyla medya içeriklerini değerlendirebilme becerisine sahiptir. X
14 2.5. İletişim teknolojilerini takip etme ve üretim süreçlerinde etkin kullanabilme becerisine sahiptir. X
15 2.6. Özdenetim ve editoryal kontrol yapabilme donanımına sahiptir. X
16 2.7. Fotoğrafı çekme, düzenleme ve mizanpaj yapabilme becerisine sahiptir. X
17 2.8. Bilimsel bir araştırmayı tasarlama, yürütme ve sonuçlarını raporlaştırma becerisine sahiptir. X
18 2.9. Edindiği kuramsal bilgiyi mesleki uygulamalarda kullanabilme becerisine sahiptir. X
19 3.1. Gazetecilik ve habercilik alanında bireysel ve ekip çalışmaları gerçekleştirerek sorumluluk alır. X
20 3.2. Gazetecilik ve habercilik alanında yaşanan teknolojik gelişmeleri takip eder. X
21 X
22 3.3. Medya teknolojilerini etkin kullanma yetkinliğine sahiptir. X
23 3.5. Gazeteciliğin farklı uzmanlık alanları için haber üretir. X
24 3.4. Gazetecilik ve habercilikle ilgili fikirlerini, sorunlara ilişkin çözüm alternatiflerini bilimsel verilerle destekler. X
25 3.6. Zaman sınırlamasıyla çalışma, düşünme, yazma ve hızlı karar verme yetkinliğine sahiptir. X
26 3.7. Gazete ve haber sitesi tasarlayarak bu ortamlar için içerik üretir. X
27 3.8. Kendisini en uygun şekilde ifade edebilme ve etkili iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. X
28 3.9. Medya sektöründeki yeni kavram ve yaklaşımları yakından takip ederek mesleki gelişim sağlar. X
29 X
30 X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 50
2. Kısa Sınav 20
1. Ödev 15
1. Ara Sınav 15
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)