Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Antik Yunan’Da Felsefe ve Siyaset FEL 621 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TUFAN ÇÖTOK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Antik Yunan düşüncesinde ilk ortaya atılan toplumun nasıl yönetilmesi gerektiğine dair görüşleri ele almak. Özellikle Platon ve :Aristoteles'in politik sınıflandırmaları ve bu sınıflandırmaların Antik Yunan site devletlerinde nasıl uygulandığını ortaya koymak

Dersin İçeriği

Homerik Destanlarda siyaset - toplum ilişkisi; yunan Düşüncesinde roform hareketleri ve Solon, Felsefi düşüncede politik alanın temellendirilmesi; Sofistler ve siyaset anlayışları; Platon'un Devlet ve Yasalar'ı; Aristoteles'in Politika'sı; Helenistik dönem ve siyaset. 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Polis, politika, site üzerine.
2 antik Yunan düşüncesinde ilk ortaya atılan toplumun nasıl yönetilmesi gerektiğine dair görüşler
3 antik Yunan düşüncesinde ilk ortaya atılan toplumun nasıl yönetilmesi gerektiğine dair görüşler
4 İlyada ve Odysseia'da siyaset - toplum ilişkisi
5 yunan Düşüncesinde reform hareketleri
6 Peisistratos, Kleisthenes ve Solon
7 Felsefi düşüncede politik alanın temellendirilmesi
8 Sofistler ve Siyaset
9 Sokrates'in Siyaset Eleştirisi
10 Platon ve Devlet
11 Platon ve Yasalar
12 Aeistoteles: Politika
13 Helenistik dönemde siyaset
14 Helenistik dönemde siyaset
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Paul CARTLEDGE, Pratikte Antik Yunan Siyasi Düşüncesi, Bilgi Ünv. Yayınları.

Mehmet Ali Ağaoğulları, Eski Yunan'da Siyaset Felsefesi, V Yayınları.

Platon, Devlet ve Yasalar.

Aristoteles, Politika. 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak verileri seçer, literatürü tarar ve analiz yapar. X
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır. X
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini geliştirir. X
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. X
5 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanır. X
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder. X
8 Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); X
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. X
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 40 40
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 160
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,4
Dersin AKTS Kredisi 6