Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yaşam Felsefesi FEL 615 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TUFAN ÇÖTOK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Merve Ertene

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Öğrencilerin Yaşam Felsefesinin sorunlarınını ve düşünürlerini tanıması, bu sorunlara dair düşünüş özelliklerini öğrenmesi.

Dersin İçeriği

Nietzsche ve Bergson gibi düşünürler.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yaşam Felsefesi?ni tanır. Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
2 Yaşam Felsefesinde öne çıkan düşünürleri tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
3 Yaşam Felsefesi problemlerini tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
4 Yaşam Felsefesi problemlerini tartışır. Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav,
5 Yaşam Felsefesi değerlerini tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
6 Yaşam Felsefesi değerlerini sorgular. Anlatım, Beyin Fırtınası, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yaşam Felsefesi Nedir?
2 Yaşam Felsefesi?nin Genel Özellikleri
3 Bergson
4 Bergson
5 Bergson
6 Dilthey
7 Dilthey
8 Dilthey
9 ARASINAV
10 Nietzsche
11 Nietzsche
12 Nietzsche
13 Nietzsche
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

M. Münir Dedeoğlu, 20. yy. Yaşam Felsefesi, Ankara, 2004

Ders Kaynakları

Nietzsche, Kolektif, İstanbul, 2001
Ali Osman Gündoğan, Bergson, İstanbul, 2001

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak verileri seçer, literatürü tarar ve analiz yapar.
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır.
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini geliştirir.
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. X
5 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır.
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanır.
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder.
8 Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır);
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır.
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 25 25
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 141
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,64
Dersin AKTS Kredisi 6