Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Orta Asya Türk Sanatı | SAN 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | İslamiyet Öncesi Türk Sanatı |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ERKAN ATAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Proto Türk topluluklarından itibaren Türkler in İslamiyet e geçişine kadar geçen süre içerisinde sanat anlayışlarındaki değişimlerin ve etkileşimlerin öğrenilmesi. |
Dersin İçeriği | İslam öncesi Türk sanatının (mimari ve el sanatları), İslamın kabulünden sonraki Türk sanatınaı etkinlikleri (mimari ve el sanatları) incelenerek üslup değerlendirmeleri yapılacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Orta Asya Türk Sanatının sınırlarını tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
2 | İlgili kaynakları kullanır | Soru-Cevap, Benzetim, | Sözlü Sınav, |
3 | Coğrafi bölgelere göre sanat eserlerini ilişkilendirir | Gösteri, Rol Oynama, | Ödev, |
4 | Alanıyla ilgili araştırma projesi önerir | Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
5 | Orta Asya Türk Sanatını kendi bütünlüğü içinde karşılaştırarak değerlendirir | Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, | Proje / Tasarım, |
6 | Orta Asya Türk Sanatının üslup özelliklerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Kaynaklar | |
3 | Proto Türk Kültürleri | |
4 | İskit sanatı | |
5 | Hun sanatı | |
6 | Göktürk Sanatı | |
7 | Uygur sanatı | |
8 | Uygur sanatı | |
9 | Avar, Kuman, Kıpçak ve Peçenek sanatı | |
10 | Üslup değerlendirmesi | |
11 | Sunum hazırlama | |
12 | Çevre kültürlerle karşılaştırma | |
13 | Günümüz sanatlarına yansımaların tespiti | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim üyesi tarafından verilecektir |
Ders Kaynakları | KANTEV, D., The Symbol of the Beast the Animal-Style Art of Eurasia, New York, 1957. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla sanat tarihi alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirir | X | |||||
2 | Sanatın tarihsel süreç içinde gelişimini çizer | X | |||||
3 | Sanatsal üsluplar ve ayırt edici özelliklerini kavrar | X | |||||
4 | Kültür varlıklarımızın özellikleri ve dünya sanat tarihine katkılarını sorgular | X | |||||
5 | Anolojik değerlendirme yapabilme, kendi kültürünü ve sanatını referans alabilecek özgüvende ve yaşadığı çağın olgularını kavrayabilecek donanımda, kendi bilimsel problematiklerini, bilimsel bir dil ile ifade eder | X | |||||
6 | Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslar arası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşır | X | |||||
7 | Kültür ve sanat varlıklarının korunması ve yaşatılması hususunda duyarlı ve çağdaş düşünür | X | |||||
8 | Modern ya da tarih devirlerinde üretilmiş bir sanat yapıtını kendi bütünü içerisinde değerlendirip, yorumlayabilme yeteneğini geliştirir | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 30 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |