Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Jeofizikte Özel Dönüşümler | JFM 614 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MAHİR IŞIK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Jeofizikte verilerin değerlendirilmesi ve bir sonuca varılabilmesi için, veri işlem ve spektral analizde sık kullanılan dönüşüm yöntemlerinin kavranması ve uygulanması. |
Dersin İçeriği | Fourier, Hankel, Hilbert, Z, Laplace, Hartley, Walsh vb. dönüşümler, özellikleri ve jeofizikteki uygulamaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Fourier dönüşümünü tanımlar ve jeofizikteki uygulamalarını analiz eder, | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, |
2 | Hankel dönüşümünü açıklar, | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
3 | Hilbert dönüşümünü tanımlar ve jeofizikteki uygulamalarını yorumlar, | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, |
4 | Z ve Laplace dönüşümlerini karşılaştırır, | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
5 | Hartley ve Walsh dönüşümlerini tanımlar ve jeofizikteki uygulamalarını yorumlar, | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, |
6 | Dönüşüm yöntemlerini jeofizik verilere uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fourier dönüşümü ve özellikleri | |
2 | Fourier dönüşümünün jeofizikteki uygulama alanları | |
3 | Hankel dönüşümü, özellikleri ve jeofizikteki uygulama alanları | |
4 | Hilbert dönüşümü ve özellikleri | |
5 | Hilbert dönüşümünün jeofizikteki uygulama alanları | |
6 | Z dönüşümü ve özellikleri | |
7 | Z dönüşümünün jeofizikteki uygulama alanları | |
8 | Laplace dönüşümü ve özellikleri | |
9 | Laplace dönüşümünün jeofizikteki uygulama alanları | |
10 | Hartley dönüşümü ve özellikleri | |
11 | Hartley dönüşümünün jeofizikteki uygulama alanları | |
12 | Walsh dönüşümü, özellikleri ve jeofizikteki uygulama alanları | |
13 | Jeofizikteki diğer dönüşümler ve uygulamaları - Makale taraması | |
14 | Jeofizikteki diğer dönüşümler ve uygulamaları - Makale taraması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Derleme notlar (Dr.Öğr.Üyesi Mahir IŞIK) |
Ders Kaynakları |
1- CANITEZ, N., YARAMANCI, U. ve ÖZDEMİR, H., 1987. Spektral Analiz ve Jeofizik Uygulamaları. TMMOB Jeof.Müh.Odası yayını, no:1, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |