Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yalın Üretimde Kalite KAL 537 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler

Yalın Üretim UYgulamaları

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. İBRAHİM ÇİL
Dersi Verenler Prof.Dr. İBRAHİM ÇİL,
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Furkan Yener

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Yalın üretim çağdaş bir üretim paradigmasıdır. Bu kapsamda yalın üreti dünya genelinde ayakta tutan iki temel yapı taşından biri kaynağında ve yerinde kalitenin sağlanmasıdır. Bu derste yalın üretimde kalite anlayışı öğretilerek öğrencilere uygulama yeteneği kazandırmaktır. 

Dersin İçeriği

Bu ders aşağıdaki konular içermektedir: Yalın üretimde kalite yaklaşımı, Yalın üretime genel bakış, Kalite ve sürekli iyileştirme, Yalın üretimde geliştirilen kalite yaklaşımları, Kaynağında ve yerinde kalite, Jidoka ve Otonomasyon, Otonomasyon bileşenleri, Jidoka prensipleri ve uygulamaları, Kalite sağlamada Poka Yoke Hata Engelleme, Kalite çember sistematiği, Kalite çemberi uygulamaları, Yalın altı Sigma, Yalın altı Sigma uygulama örnekleri, Dijitalleşme ve Kalite 4.0.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Problem Çözme, Anlatım, Performans Görevi, Ödev, Sınav, Proje / Tasarım,
2 Tartışma, Örnek Olay, Proje / Tasarım, Ödev, Sözlü Sınav,
3 Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Proje / Tasarım, Ödev, Sözlü Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 YALIN ÜRETİMDE KALİTEYE GİRİŞ
2 KALİTE YAKLAŞIMLARINA GENEL BAKIŞ
3 YALIN ÜRETİM UYGULAMALARININ ANA UNSURLARI
4 YALIN ÜRETİM
5 YALIN ÜRETİM KÜLTÜRÜ
6 YALIN DÖNÜŞÜM SÜRECİ
7 SÜREÇ YÖNETİMİ
8 KALİTE PROSES SİSTEMİ
9 KAİZEN-SÜREKLİ İYİLEŞTİRME
10 GÖRSEL YÖNETİM VE 5S
11 JIDOKA-KAYNAĞINDA KALİTE
12 POKA-YOKE HATA ÖNLEME
13 YALIN ALTI SIGMA
14 KALİTE 4.0 - DİJİTALLEŞME VE KALİTENİN GELECEĞİ
Kaynaklar
Ders Notu

www. icil.sakarya.edu.tr

Ders Kaynakları

1.Deming,W,. Edwards, Out of the Crisis (MIT Press) Reprint Edition, MIT Press, 2000.

2.Kavrakoğlu, İbrahim,Toplam Kalite Yönetimi, Kalder Yayını, 1996.

3.Lonnie Wilson, How To Implement Lean Manufacturing 1st Edition, Mc Graw Hill, 2010.

4.Liker, Jeffrey, The Toyota Way: 14 Management Principles from the World's Greatest Manufacturer Hardcover, 2004

5.Imai, Masaaki , Gemba Kaizen: A Commonsense Approach to a Continuous Improvement Strategy, Second Edition 2nd Edition, Mc Graw Hill, 2012.

6.George Michael L, The Lean Six Sigma Pocket Toolbook: A Quick Reference Guide to 100 Tools for Improving Quality and Speed 1st Edition, Mc Graw Hill, 2005.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilmek
2 Kalite alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek
3 Kalite alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek X
4 Kalite alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek
5 Kalite alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek X
6 Kalite alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek
7 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak (European Language Portfolio Global Scale, Level B2)
8 Kalite alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek X
9 Kalite alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek
10 Kalite alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek
11
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)