Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İran Edebiyatında Mesnevi: Mevlana ve Molla Cami ITS 619 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. AHMET YEŞİL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

-

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Belirtilen kaynaklarda var olan metinlerin okutulması, çevirisi ve eser ve yazarların tanıtılması, klasik metinlerin dil ve üslup özelliklerinin öğretilmesi.

Dersin İçeriği

Klasik Fars edebiyatının önemli şairlerinden olan Mevlana Celaleddin Ruminin Mesnevisinden seçkilerinin okutulması; klasik Farsçanın dil özellikleri üzerinde durulması

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Fars dili ve edebiyatı tarihinin genel çerçevesini öğrenir Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
2 İran edebiyatının önemli şahsiyetlerini tanır Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
3 İran edebiyatında yer alan mesnevileri tanır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
4 Mevlana ve Cami’nin edebi şahsiyetini ve eserlerini tanır Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav, Ödev,
5 Mevlana ve Cami’nin eserlerini tasavvufi açıdan yorumlayabilir Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
6 İran Edebiyatı’ndaki tercüme ve şerh geleneğini yorumlar Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Fars Edebiyatı’nın Menşei, Tanımı ve Mahiyeti Belirtilen kaynak kitapların okunması.
2 Mevlana hayatı ve eserlerinin tanıtımı Belirtilen kaynak kitapların okunması.
3 Mevlana Mesnevisi 1. Defter 2. bölüm okuması ve tahlili Belirtilen kaynak kitapların okunması.
4 Mevlana Mesnevisi 1. Defter 66. bölüm okuması ve tahlili Belirtilen kaynak kitapların okunması.
5 Mevlana Mesnevisi 2. Defter 20. bölüm okuması ve tahlili Belirtilen kaynak kitapların okunması.
6 Mevlana Mesnevisi 2. Defter 57. bölüm okuması ve tahlili Belirtilen kaynak kitapların okunması.
7 Mevlana Mesnevisi 3. Defter 15. bölüm okuması ve tahlili Belirtilen kaynak kitapların okunması.
8 Mevlana Mesnevisi 3. Defter 84. bölüm okuması ve tahlili Belirtilen kaynak kitapların okunması.
9 Molla Cami, Yusuf ve Züleyha Mesnevisi Belirtilen kaynak kitapların okunması.
10 Molla Cami, Yusuf ve Züleyha Mesnevisi Belirtilen kaynak kitapların okunması.
11 Molla Cami, Yusuf ve Züleyha Mesnevisi Belirtilen kaynak kitapların okunması.
12 Molla Cami, Yusuf ve Züleyha Mesnevisi Belirtilen kaynak kitapların okunması.
13 Molla Cami, Yusuf ve Züleyha Mesnevisi Belirtilen kaynak kitapların okunması.
14 Molla Cami, Yusuf ve Züleyha Mesnevisi Belirtilen kaynak kitapların okunması.
Kaynaklar
Ders Notu

-

Ders Kaynakları

1. Hazırlayan Kerim Zamani Şerh i Mesnev i Movlana, Tahran,2012 (Farsça)
2. Sefa, Zebihullah Tarih-i Edebiyat i İran, Tahran 2008
3. Hazırlayan Nasır Nikobaht, Mesnevi Yusuf o Züleyha (Farsça) Tahran 1998
4. Hazırlayan Adnan Karaismailoğlu, Mesnevi Mevlana , Akçağ yayınları , 2007

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; X
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; X
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; X
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; X
5 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; X
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; X
8 Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; X
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; X
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 13
2. Ödev 13
3. Ödev 14
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 3 15 45
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6