Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Hz. Muhammed Dönemi ITS 603 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. LEVENT ÖZTÜRK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

-

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Hz. Peygamber dönemi hâdiselerinin tarih rivayetlerine dayalı olarak detaylı bir şekilde incelenmesi ve rivayet tenkitlerinin yapılması

Dersin İçeriği

Hz. Peygamber Döneminin önemli hadiselerini kaynak eserlere dayalı ve karşılaştırmalı olarak incelenmesi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Hz. Muhammed´in çocukluğu ve gençliği ile ilgili rivayetleri irdeler. Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Sınav, Performans Görevi,
2 Vahyin gelişi ve gelişmelerle ilgili rivayetleri analiz eder. Tartışma, Problem Çözme, Sınav, Performans Görevi,
3 Eman hicret ilişkisini ve bu bağlamda Arap kültürünün temel sorunlarını çözümler. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Sınav, Performans Görevi,
4 Medine Vesikasını kaynaklar ışığında özetler. Anlatım, Tartışma, Sınav, Performans Görevi,
5 Seriyye ve gazveler hakkındaki rivayetleri tenkit yöntemleriyle inceler. Soru-Cevap, Grup Çalışması, Sınav, Performans Görevi,
6 Hz. Muhammed´in şemaili ve özellikleri ile ilgili nakilleri tartışır. Tartışma, Grup Çalışması, Problem Çözme, Sınav, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İslam öncesi Mekke -
2 Hz. Muhammedin doğumu, çocukluğu ve gençliği -
3 Vahiy ve Peygamberlik -
4 Davet dönemi: Muhalefet ve mücadele -
5 Hicret: Habeşistana ve Medineye hicret -
6 Medine Vesikası -
7 Seriyyeler -
8 Gazveler -
9 Mekkeli müşriklerle münasebetler -
10 Yahudilerle münasebetler -
11 Münafıklarla münasebetler -
12 Hz. Muhammedin Şemaili -
13 Hz. Muhammedin Eşleri -
14 Hz. Muhammedin Özellikleri -
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

[1] İbn Hişâm (1955), Sîre, Kahire.
[2] Urve b. Zübeyr (1981), Meğâzî, Riyad.
[3] Zührî (1981), Meğâzî, Beyrut.
[4] Musa b. Ukbe (1994), Agadir.
[5] İbn İshak (2004), Sîre, Beyrut.
[6] Öztürk, Levent (2012), İslam Toplumunda Hristiyanlar, İstanbul.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak;
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; X
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; X
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak;
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak;
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; X
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; X
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak;
5 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak;
5 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak;
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek;
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; X
8 Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; X
8 Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak;
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak;
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; X
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak X
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Performans Görevi (Seminer) 1 20 20
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6