Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İşletme Matematiği | ISL 111 | 1 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi METİN BAYRAM |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi METİN BAYRAM, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Öğrencilerin orta öğretimden getirdikleri matematik bilgisinin işletmecilikte kullanılabilecek düzeye getirilebilmesi için, temel teorik matematik konularına hakim olmaları, sayısal düşünme yeteneğinin geliştirilmesi, ve sistematik bir düzende problem çözme alışkanlıklarının kazandırılmasıdır. İşletme örnekleri ile teorik konular bir araya getirilerek öğrencinin matematiği işletmecilikte nasıl ve nerelerde kullanacağını anlaması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu derste, denklemler ve eşitsizlikler, tek değişkenli fonksiyonlar, finans matematiği, türev, çok değişkenli fonksiyonlar, konularına değinilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Matematiksel kavramları ve kelimeleri işletmeci gözüyle tanıma, anlama ve açıklama | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav, |
2 | Problemleri tanıma ve matematiksel olarak ifade etme | Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
3 | Uygun modelleri kurma ve problemden probleme farklı teknikleri uyarlama | Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
4 | Çözüm metotlarını geliştirme | Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
5 | Bulunan çözümlerin işletmeci gözüyle yorumlanması ve karar desteği amaçlı kullanılması becerileri öğrenciye kazandırılacaktır | Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
6 | Karmaşık işletme problemlerini sistematik düşünme yöntemleri ile tanıma ve çözme | Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
7 | İktisat ve işletme biliminde kullanılan temel matematik kavramlarını açıklar. | Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
8 | İktisadi problemlerin çözümünde matematiksel araçları tanır. | Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Doğrusal denklemler | |
2 | Doğrusal denklem grafik gösterimi | |
3 | Kadratik denklemler | |
4 | Kadratik denklem grafik gösterimi | |
5 | Doğrusal eşitsizlik | |
6 | Kadratik eşitsizlik | |
7 | Temel İşletme Fonksiyonlar | |
8 | Başabaş noktası analizleri | |
9 | ARA SINAV | |
10 | PAZAR DENGE NOKTASI ANALİZLERİ | |
11 | Finans Matematiği Basit Faiz Bileşik Faiz Efektif Faiz Paranın Değeri | |
12 | Finans Matematiği ve Anüite | |
13 | Türev ve grafik çizimi | |
14 | Türev Uygulamaları ve Marjinallik Kavramı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Samet Güner, İşletme Matematiği Ders Notları, Sakarya Üniversitesi. |
Ders Kaynakları | Barnett, M.,Ziegler, M. ve Byleen K. "Genel Matematik" Nobel Yayınevi |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
8 | 8.hafta online video ders kaydı | 0 MB | |
7 | 7.hafta online video ders kaydı | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık yönetimi alanına özgü yetkinlikler kazandırmak | X | |||||
2 | Sağlık sektöründe inovasyon ve girişimcilik özellikleri kazanmak | X | |||||
3 | Etkili, sözlü ve yazılı iletişim ve profesyonel sunum yapmak | X | |||||
4 | Güncel sağlık yönetim bilgilerine erişmek/ulaşmak ve ekip arkadaşlarına aktarma becerisi kazanma | X | |||||
5 | Örgütsel verileri analiz etmek | X | |||||
6 | Liderlik vasıflarını güncel sorunların çözümünde kullanmak | X | |||||
7 | Sağlık ekosisteminin gerektirdiği sorumluluk bilincine sahip olmak | X | |||||
8 | Sağlık hizmeti sunumunda yasal ve etik davranışlarda bulunmak | X | |||||
9 | Sağlık hizmetleri sunumunu etkileyen küresel bağlamı değerlendirmek | X | |||||
10 | Küresel sağlık hizmetlerindeki gelişimi kavramak/anlamak/yorumlamak | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Ödev | 7 |
1. Kısa Sınav | 7 |
2. Kısa Sınav | 6 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 131 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |