Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Makroeconomıc Theory | IKT 527 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÜNSAL OZAN KAHRAMAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bölüm araştırma görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Makro iktisadi konuları; analiz ederek günümüzde ulusal ve uluslararası; düzeyde geçerliliğini tartışmak ve makro iktisadi olayları; ve olguları ulusal ve uluslararası düzeyde güncel olaylarla destekleyerek analiz etmek bu dersin temel hedefidir. |
Dersin İçeriği | Bu derste makro iktisadi konular ve uygulamalar ulusal ve uluslararası düzeyde incelenerek, sayısal deişkenler ile birlikte analiz edilmektir. Ayrıca incelenen konular ile ilgili güncel iktisadi olaylar derste değerlendirilmekte ve makroekonomik performansı arttırma yolları çözüm önerileriyle birlikte ortaya konulmaktadır |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Farklı modellerde makro ekonomik politikaların etkilerini karşılaştırır. | Beyin Fırtınası, | Sınav, |
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde karşılaşılan makro iktisadi sorunlara ekonomi politikaları önerir.. | Anlatım, | Sınav, |
3 | Ülkede uygulanan makro iktisadi politikaların etkilerini değerlendirir. | Anlatım, | Sınav, |
4 | Ulusal ve uluslararası düzeyde uygulanan makro ekonomik politikaların sonuçlarını tahmin eder. | Anlatım, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | IS-LM-BP Modeli, Mal Ticareti ve Sermaye Hareketleri | |
2 | IS-LM-BP Sabit ve Esnek Kur Uygulanması Durumunda Talep Yönlü Politikalar | |
3 | AD-AS Modeli ve Çoğaltan Mekanizmasının Etkinliği | |
4 | AD-AS Modelinde Servet Stoku, Toplam Talep ve Pigou Etkisi ve Kısa Dönem Arz Modelleri | |
5 | AD-ASde Eksik Bilgi Modelleri | |
6 | AD-ASde Eksik Bilgi Modelleri | |
7 | VİZE SINAVI | |
8 | İşsizlik, Enflasyon ve Endeksleme | |
9 | Para, Enflasyon ve Faiz Oranları | |
10 | Enflasyonu Düşürmede Alternatif Stratejiler ve Enflasyon ve İşsizliğin Politik Yönü | |
11 | Bütçe Açıkları ve Finansmanı | |
12 | Dış Açıklar ve Stok Akım Dengesi | |
13 | Ekonomik Büyüme ve Neoklasik Büyüme Modeli | |
14 | Ekonomik Büyüme ve Cobb-Douglas Modeli |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Romer, Advanced Macroeconomics. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olan, başkalarınca oluşturulan fikirleri de tutarlı bir şekilde eleştirebilme. | X | |||||
2 | Sayısal ve grafiksel metotlarla Genel mikro iktisat teorisi (üretim ve tüketim teorileri, mal ve faktör piyasaları, genel denge ve refah teorileri) hakkında tam bilgili olma. | ||||||
3 | Sayısal ve grafiksel metotlarla Genel makro iktisat teorisi (Klasik, Neoklasik, Keynesçi, NeoKeynesçi ve Parasalcı modeller) hakkında tam bilgili olma. | X | |||||
4 | Sayısal ve grafiksel metotlarla (Uluslararası) ticaret teorisine (mal, faktör ve sermaye hareketliliği modelleri) hakkında tam bilgili olma. | ||||||
5 | Ekonometri teorilerine (kesit, zaman serisi ve hem kesit hem de zaman serisi şeklindeki verilerin analizine ilişkin teorilere) hakimdir ve iktisadi problemlere çözüm üretmede kullanabilme. | ||||||
6 | İktisadi bakış açısına ihtiyaç duyulan alanlarda disiplinler arası akademik çalışmalara hazır olma. | X | |||||
7 | Kamu ekonomisi, Endüstriyel Organizasyon (Endüstri Ekonomisi), Çevre ve Doğal Kaynaklar Ekonomisi, Çalışma Ekonomisi, Bilgi ve Mülkiyet Ekonomileri, Uluslararası Ticaret ve Finans Ekonomisi, Para ve Bankacılık Ekonomisi, Ekonomik Büyüme ve Kalkınma, gibi kendilerinin seçtiği iktisadın alt dallarından üçünde uzmanlaşma. | X | |||||
8 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma. | ||||||
9 | Hem temel bilgisayar kullanımında (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az iki bilgisayar programının (SAS, SPSS, Eviews, Access, Minitab ve benzeri) kullanımını tam olarak yapabilme. | ||||||
10 | İktisadın sosyal bir disiplin olduğu gerçeğini göz önünde bulundurarak toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 80 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|