Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Halk Biliminde Metodlar, Akımlar ve Okullar THB 502 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi YAVUZ KÖKTAN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi YAVUZ KÖKTAN,
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. S. Kürşad KOCA
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Metolar akımlar ve okulları incelemek ve yeni yaklaşımlar geliştirmek.
Dersin İçeriği Coğrafi okul
Çapraz-Kültürel okul
Fin Okulu
Fonksiyonalist okul
İdeolojik okul
Antropolojik okul
Mitolojik okul
Neo-Folklorist okul
Örnekleyici-tipolojik okul
Pisikolojik-Psiko-analitik okul
Pisiko-sosyal okul
Tarihi okul
Yapısalcı okul
Genel tekrar
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bilimsel metotları öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Sözlü Sınav,
2 Akımlar ve okulları öğrenerek bilimsel düşünme mantığını geliştirir. Bireysel Çalışma, Performans Görevi,
3 Bilimsel yöntemler üretebilme becerisi kazanır. Bireysel Çalışma, Performans Görevi,
4 Çalışmalarını bilimsel yöntemler ışığında belirli bir disiplin dahilinde sürdürmeği öğrenir. Bireysel Çalışma, Tartışma, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Coğrafi okul
2 Çapraz-Kültürel okul
3 Fin Okulu
4 Fonksiyonalist okul
5 İdeolojik okul
6 Antropolojik okul
7 Mitolojik okul
8 Neo-Folklorist okul
9 Örnekleyici-tipolojik okul
10 Pisikolojik-Psiko-analitik okul
11 Pisiko-sosyal okul
12 Tarihi okul
13 Yapısalcı okul
14 Genel tekrar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları ÇOBANOĞLU, ÖZKUL; “Halk Bilimi Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş”, Ankara, 1999
OĞUZ, Öcal; Türk Dünyası Halk Biliminde Yöntem Sorunları, Akçağ Yayınları, Ankara, 2000
EKİCİ, Metin; Halk Bilgisi (Folklor) Derleme ve İnceleme Yöntemleri, Geleneksel Yayınevi, 2004
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
2 Atatürk İlkeleri ve inkılapları konusunda bilgi edinir.
3 Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılmış güncel araştırmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanmayı amaç edinir.
4 Türk dilini ses bilgisi, şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceler.
5 Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi olarak ve dil bilgisi açısından değerlendirebilir.
6 Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihi gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve çeviri yazıya aktarır.
7 Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dil bilimi açısından eleştiri yapar.
8 Edebi dönemler (klasik veya çağdaş), edebi akımlar ve şahsiyetler üzerinde, mesleki sorumluluk bilinciyle bilimsel, edebi, disiplinler arası araştırmalar yapar.
9 Lehçe, şive ve ağız bilgisinin içeriğini anlar; Türkiye Türkçesinin ağızlarına ait metinleri inceler.
10 Gerekli metot, yöntem ve teknikleri öğrenerek halk bilimi alanında araştırma ve derleme yapabilir.
11 Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
12 Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında kullanır ve uygular.
13 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirmeye dönük becerileri edinir.
14 Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve ahlaki değerleri gözetir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 1 3 3
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 5 5
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 162
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,48
Dersin AKTS Kredisi 6