Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Oryantalizm Tartışmaları | SOS 518 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İSMAİL HİRA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ali Öztürk |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı, Batı zihninde ve teorisinde kurulan Doğu imajının içeriğini ve anlamını çözümlemek; bu bağlamdan hareketle oryantalizm kavramı üzerinde yapılan temel tartışmaları değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Oryantalizm kavramı ve oryantal deyimi, Batı ve Doğu arasındaki farklılıklar ve benzerlikler, Doğu zihninde Batı imajı, Batı zihninde Doğu imajı. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Oryantalizm kavramını analiz eder. | ||
2 | Oryantalizmin klasik ve çağdaş literatürünü öğrenir. | ||
3 | Sosyal bilimlerdeki oryantalist inşayı kavrar. | ||
4 | Avrupa-merkezci yaklaşımları analiz eder. | ||
5 | Oryantalizmin doğu imajını çözümler. | ||
6 | Sosyal bilimlerde kültürel özgünlüğün önemini kavrar. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantalizm nedir? Oryantalist kimdir? | |
2 | Oryantalizm ve Sosyal Bilimler | |
3 | Doğu ve Batı | |
4 | Erken oryantalistler | |
5 | Doğu ve Batı Arasındaki İlişkiler | |
6 | İlk dönem: Fransız ve İngiliz oryantalizmi | |
7 | Oryantalizmin manifestosu | |
8 | Karşılaştırmalı oryantalizm | |
9 | Arasınav | |
10 | Oryantalizm ve emperyalizm | |
11 | Edward Said ve Oryantalizm | |
12 | Sömürge sonrası çalışmalar ve Edward Said´in önemi | |
13 | Bir oryantalist: Salman Rüşdi | |
14 | Oryantalizm tartışmaları ve oryantalizmin eleştirisi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Said, Edward, Şarkiyatçılık, ( Çev. Berna Ünler), Metis Yayınları, İstanbul,1999. |
Ders Kaynakları | 1.Bulut, Yücel, Oryantalizmin Eleştirel Kısa Tarihi, Yöneliş Yayınları, İstanbul, 2002. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | ||||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | ||||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | ||||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | ||||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | ||||||
6 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | ||||||
7 | Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak | ||||||
8 | Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |