Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Modernizm ve Postmodernizm FEL 530 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NESRİN ATASOY
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi NESRİN ATASOY,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Onur Kabil

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

18. ve 19. yüzyıl barı felsefesinde yer alan filozofların ortaya koymuş oldukları felsefe anlayışlarının tanıtılması.

Dersin İçeriği

18. ve 19. yüzyıl felsefelerinin ana karakterinin araştırılması

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 18. ve 19. yüzyılın temel felsefe problemlerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
2 Modernizm ve postmodernizm kavramlarını tanımlamak Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav,
3 Modernizm ile postmodernizmi karşılaştırmak Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Sözlü Sınav,
4 18. ve 19. yüzyıl felsefesinin temel kavramlarını tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Ödev,
5 Humeun Kant felsefesine etkilerini tartışır. Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
6 Modern düşünceyi tanımak Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
7 Modernizm ve postmodernizmin problemlerini tartışmak Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
8 18. yüzyıla neden Kant yüzyılı dendiğini açıklar. Beyin Fırtınası, Ödev,
9 Hegel felsefesinin düşünce tarihi açısından önemini tartışır. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
10 Farklı postmodern düşünürlerin görüşlerini analiz etmek Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
11 Modernizm ve postmodernizmi değerlendirmek ve eleştirmek Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
12 Modern düşüncenin medeniyet tarihindeki yerini kavrar. Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 18 ve 19. yüzyılda felsefi problemler
2 18 ve 19. yüzyılda felsefi problemler
3 Varlık problemi
4 Bilgi Problemi
5 Ahlak Problemi
6 Hume
7 Kant
8 Kant
9 ARASINAV
10 Fichte
11 Schelling
12 Hegel
13 Hegel
14 Hegel
Kaynaklar
Ders Notu

[1] Ahmet Cevizci, Yeniçağ Felsefesi Tarihi

Ders Kaynakları

Modernizm ve Postmodernizm üzerine seçilmiş metinler

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak verileri seçer, literatürü tarar ve analiz yapar. X
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır. X
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini geliştirir. X
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliğini kullanır. X
5 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi gösterir. X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisi kazanır ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana göre yerini belirler. X
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini kullanır. X
8 Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); X
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. X
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6